Vágólapra másolva!
Mike Gascoyne szerint "több tiszteletet" kellett volna tanúsítania a csapat iránt. A finn viszonya 2012 második felében megromlott a Caterhammel, amely továbbra is forráshiánnyal küzd.

Hekki Kovalainen bevallottan meglepődött, hogy a nagy istállóknál nem figyeltek fel rá, miután a Caterhammel három éven keresztül hősiesen küzdött, többnyire egyértelműen legyőzve csapattársait. Bár nem titkoltan ugródeszkának szerette volna használni a Caterhamet, a finn most a jelek szerint állás nélkül marad, mert meg sem hosszabbítják a szerződését.

Egyik főnöke, Mike Gascoyne, a Caterham Group technikai főigazgatója szerint ezt Kovalainen magának köszönheti. "Valójában nagy kár érte" - nyilatkozta a Crash.net-nek. "Heikki rendkívül tehetséges versenyző, de a menedzsmentje tavaly nem foglalkozott vele megfelelően, és ő sem tett szívességeket önmagának. Ez mindenki számára kemény közeg. Három évet töltött a Caterhamnél, jól megfizették, ezért több tiszteletet kellett volna tanúsítania."

Kovalainen egyértelművé tette, hogy nem hajlandó szponzorokat felhajtani az állása megtartása érdekében, miközben új csapattársa, a Marussiától átcsábított Charles Pic, jelentős anyagi támogatást tudhat maga mögött. Ugyanebből az okból voltak jobbak az orosz Vitalij Petrov esélyei is a hosszabbításra, menedzsere, Okszana Koszacsenkó szerint azonban nemrég az ő tárgyalásai is megrekedtek a csapattal, mert nem sikerült felhajtania új szponzorokat.

"Még túl sok apró részletet kell tisztázni" - mondta Koszacsenkó az R-Sportnak. "Most éppen a várakozási fázisban tartunk, amely a csapat átszervezéséből adódik. Teljes egészében tőlük függünk, nem áll módunkban felgyorsítani a folyamatot."

Ez a másik jelölt, Giedo van der Garde malmára hajthatja a vizet, Gascoyne ugyanis nem titkolta, hogy a Caterham jelentős forráshiánnyal küzd. "Realistának kell maradni. Az előttünk végző kilenc csapat legalább 20-30 éve versenyez az F1-ben" - emlékeztetett. "Ezalatt sok istálló jött, és vallott kudarcot. Még egy kis csapatnak is 50-70 millió fontra van szüksége a működéséhez évente, ami rengeteg pénz, és 5 millió font alaptőke kell hozzá, de ha megnézzük a szélcsatornák és egyéb létesítmények árát, 200-300 millió fontot kellene költeni csak a berendezésekre. Egy viszonylag új csapat ezt egyszerűen nem engedheti meg magának."

Gascoyne úgy véli, erre az önkéntes költségkorlátozási egyezmény sem jelent tökéletes megoldást. "Az 1990-es évek végén, a 2000-es évek elején volt egy korszak, melyet költekezési versenyként lehetne jellemezni" - mondta. "Ennek megpróbáltak véget vetni, de én még mindig támogatnám a Max Mosley által javasolt költségplafont, hiszen a nagy csapatok a mai napig 300 millió fontot költenek arra, hogy két autót húsz versenyen rajthoz állítsanak. Hogy lehet ez védhető egy zöld és szociálisan felelős korszakban?"