Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke szerint Sebastian Vettel egyszerűen azért kerekedett Webber fölé az előző idény hajrájában, mert jobban ráérzett a csapat fejlesztéseire, mint az ausztrál. Christian Horner úgy véli, Webbernek eleve nehéz mentális feladattal kell megbirkóznia.

Sebastian Vettel az elsöprő idény végi hajrájával szerezte meg a 2012-es bajnoki címet. Az Olasz Nagydíj után még 39 pontos hátrányban volt Fernando Alonsóval szemben, de a szingapúrival kezdve az utána következő négy versenyt megnyerte, majd két dobogós helyezéssel és egy hatodik hellyel le tudta taszítani a Ferrari pilótáját a tabella éléről.

Pedig Vettel döcögősen kezdte az évet, és a szezon feléig csapattársától, Mark Webbertől sem tudott elhúzni a pontversenyben. A Red Bullt irányító Christian Horner azt mondja, a Szingapúri Nagydíjon bevetett fejlesztések jelentették a vízválasztóvonalat.

"Seb egyértelműen többet tudott kihozni a frissítésekből, mint Mark. Látszódott, hogy az ő igényeihez jobban passzoltak (az új elemek), míg Mark nem érzett rájuk annyira" - idézte Hornert az Autosport. "Seb főleg a versenyeken tudott többet kipréselni az autóból." Szerinte ezt igazolja, hogy a nehézségek ellenére Webber nem szerepelt rosszul az időmérőkön, "Koreában megszerezte a pole-t, az első sorba kvalifikálta magát Abu-Dzabiban, és legyőzte Sebet a brazíliai időmérőn."

Úgy gondolja, a lelki teher sem javította az ausztrál esélyeit. "Marknak nyilvánvalóan nehéz feladata van: világklasszis versenyző, de a legjobb ellen kell küzdenie. Ebbe minden pilótának nehéz lenne beletörődnie" - mondta.

Forrás: Red Bull

Horner hozzátette, a frissen bevetett fejlesztések általában a csapat szándéka ellenére is jobban kedveznek az egyik pilótának, mint a másiknak. 2012 elején Vettelnek például kifejezetten nem volt szerencséje velük.

"Az év elején, a melbourne-i futam előtt bevetett fejlesztésekkel Sebastian nem boldogult annyira, de így is értékes pontokat szerzett, ezért amikor sikerült megerősítenünk az autó teljesítményét, előnyt tudott kovácsolni ebből" - nyilatkozta Horner.

A többi csapatnál szintén megfigyelhető volt, hogy ingadozott a versenyzők formája a technikai frissítéseknél: a McLarennél Jenson Button került hullámvölgybe az év közepén, míg a Ferrarinál látványosan feljavult Felipe Massa teljesítménye az utolsó versenyekre.

A Red Bull szingapúri újításai közül a dupla DRS volt a legfontosabb, amelynek használatát egyébként hivatalosan nem is jelentették be. A Szingapúri Nagydíjtól kezdve a szezon végéig Webber csak 47 pontot gyűjtött, míg Vettel 141-et.