Vágólapra másolva!
A csapat legkésőbb a jövő hétig eldönti, hogy a 2013-as autójukkal tudják-e elkezdeni a következő szezon előtti tesztidőszakot, vagy csak később vetik be először.

Decemberben kitudódott, hogy az elhúzódó 2012-es bajnoki küzdelmet megsínylette a Red Bull 2013-as autójának fejlesztése. "Később készülünk el vele, mint szeretnénk" - ismerte el akkor Adrian Newey főtervező. "Az utolsó pillanatig az RB8 fejlesztésére kellett összpontosítanunk, hogy megvédjük mindkét bajnoki címünket."

A szakember sohasem volt híve az autók korai bemutatásának, ugyanis szeret rajtuk a lehető legtovább dolgozni. A csúszás azért sem nyugtalanítja, mert idén nincsenek lényeges szabályváltozások, így az autók gyakorlatilag a 2012-es modellek továbbfejlesztései lesznek. A BBC úgy tudja, a Red Bull a jövő héten közli, hogy az RB9-cel vágnak-e neki a tesztidőszaknak, vagy egy frissített RB8-cal.

Az utóbbi években többször előfordult, hogy egy csapat nem az adott évre szánt autójával kezdett tesztelni: a Red Bull 2010-ben például meg sem jelent a nyitányon, míg a Mercedes idén szándékosan a régebbi autóját vetette be, hogy az újat a lehető legtovább tudják fejleszteni. A törésteszten való megbukás miatt a Marussia tavaly ki sem próbálhatta új modelljét a pályán a szezon előtt, az állandó anyagi gondokkal küszködő, azóta megszűnt HRT-re pedig ez rendszeresen jellemző volt.

A versenypályán február 5-től kezdik meg a felkészülést a csapatok, az első négynapos tréning helyszíne a spanyolországi Jerez lesz, a következő kettőé Barcelona. Az már biztos, hogy az új McLaren, Force India és Sauber részt vesz rajtuk, mivel ezeket előtte hivatalosan is bemutatják a nyilvánosságnak, míg az új Ferrariról és Mercedesről annyit tudni, hogy a vázuk már átment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjein.