Vágólapra másolva!
Ross Brawn nem először fejtette ki, hogy a balszerencsés, de elkerülhetetlen időzítés okozta a csapat visszaesését, amely ezért csak átmeneti lesz.

A Mercedes tavaly zavarba ejtően hullámzó teljesítményt nyújtott: a szezon elején úgy tűnt, ők lehetnek a világbajnoki küzdelem egyik meghatározó tényezője, ha sikerül ráérezniük a gumikkal való helyes bánásmódra. Ez azonban soha nem jött össze nekik, annak dacára, hogy bevallottan erre a feladatra összpontosították az erőfeszítéseiket, így Nico Rosberg Kínában hiába aratta a csapat első modernkori nagydíjgyőzelmét, később lemaradt, sőt az utolsó hat futamon még pontot sem tudott szerezni.

Az istállót irányító Ross Brawn már korábban célzott rá, hogy a visszaesés oka az aerodinamikai részleg átszervezése volt, amit nem volt szerencsés az idény közepére időzíteni, a Mercedesnek az aero-főnök Loic Bigois távozása és utódja, Mike Elliot érkezése miatt mégsem maradt más választása. Ennek tudható be az is, hogy a többieknél később vették át az év technikai slágerének számító Coanda-kipufogót.

"Úgy döntöttünk, átstrukturáljuk az aerodinamikai részleget. Ehhez meg kellett várnunk, amíg Mike Elliot csatlakozik hozzánk, mert miután elhagyta a Lotust, egy ideig nem dolgozhatott sehol" - magyarázta Brawn. "Loic-kal befejeztük a közös munkát, és a köztes időszakot nem töltöttük ki túl ügyesen."

"Emellett éppen akkor álltunk át a szélcsatornában az 50-ről a 60 százalékos méretarányú modellek tesztelésére, és rengeteg más is történt az aero részlegnél. Mindez nem maradt következmények nélkül."

Bár elsőre hibának tűnik a fegyverkezési verseny kellős közepén belevágni egy ilyen változtatásba, Brawn korábban elmondta, hogy a télen, amikor az új autók fejlesztése gőzerővel folyik, még károsabb következményekkel járt volna. A 60 százalékos modellekre pedig azért kellett átállniuk, mert így pontosabb eredményeket kapnak a szélcsatornában.

Forrás: Mercedes

"A Pirellinek 50 és 60 százalékos méretarányú tesztgumikat kell készítenie. Már csak két csapat használ 50 százalékos modelleket" - árulta el Brawn. "Tehát hiába tesz meg mindent a Pirelli, a legnagyobb jó szándék mellett is pontosabb visszajelzéseket fognak kapni a 60, mint az 50 százalékos méretarányú gumikról. Ezért muszáj volt váltanunk."

"Emellett az elmúlt években egyre több berendezést kellett telepíteni a szélcsatorna-modellre a mérések, monitorozások és ellenőrzések végett, amire az 50 százalékos változaton egyszerűen már nem maradt több hely."

"Emiatt bizonyos dolgokat nem tudtunk kipróbálni. 60 százalékos modellre volt szükségünk hozzá. Ennél nagyobbat a szabályok szerint nem szabad használni."

A Forma-1 Sportszabályzata évente négyszer négy órában teszi lehetővé életnagyságú modellek tesztelését a szélcsatornában, de egy ilyen ciklusért a csapatnak be kell áldoznia egyet a szezon közben megengedett négy egyenesfutási tesztjéből.