Vágólapra másolva!
Horner elismeri, hogy az idény elején meggyűlt a bajuk a kipufogót érintő új szabályokkal és a gumikkal. Webber szerint a Red Bull nem lenne ilyen sikeres Adrian Newey nélkül.

Bár a Red Bull sorozatban harmadszor nyerte meg az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot, 2012-ben nem volt egyértelmű a fölényük. A 2011-ben egyeduralkodó istálló tavaly csak a negyedik futamon tudta megszerezni első győzelmét, Sebastian Vettelnek pedig szeptemberig kellett várnia második sikerére. Az idény bizonyos szakaszaiban sokan már nem is sorolták őt az esélyesek közé, a csapat azonban az idény második felében magára talált, és a német zsinórban négy győzelmet aratva a tabella élére állt.

Christian Horner elismeri, hogy a Red Bull számára a vártnál nehezebben indult a szezon. A csapatfőnök szerint az istálló mérnökeinek időbe telt, amíg alkalmazkodtak a 2012-ben életbe lépő új szabályokhoz, melyek közül a diffúzorba vezetett kipufogók tiltása érintette őket a legérzékenyebben.

"A kipufogók hatását radikálisan csökkentették, ennek pedig különösen nagy hatása volt a mi autónkra - mi előrébb jártunk a kipufogóval kapcsolatos fejlesztésekkel, mint a többi csapat" - magyarázta, majd hozzátette, a rendkívül gyorsan kopó, kiszámíthatatlan Pirelli gumik sem könnyítették meg a munkájukat. "Eltartott egy ideig, mire kellően megértettük az új szabályokat, ráadásul az abroncsok is megváltoztak - Adrian (Neweynak) és a stábjának időre volt szüksége az alkalmazkodáshoz."

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A Red Bull főtervezőjének végül sikerült megoldania a feladatot, így a Red Bull ünnepelhetett a Brazil Nagydíj után. Horner szerint azonban az egész bajnokság során tisztességes teljesítményt nyújtottak, bár az eredményeik nem mindig tükrözték a valódi tempójukat. "Még ha nem is nyertünk, általában erős pontszerző helyen értünk célba" - mondta. "Valenciában is győznünk kellett volna - valószínűleg ez volt az év legbosszantóbb versenye" - utalt Vettel generátorhiba miatti kiesésére.

A Red Bull másik versenyzője, Mark Webber időközben Newey munkáját éltette: szerinte az istálló nem lett volna képes hasonló sikerekre minden idők egyik legjobb tervezője nélkül. Newey 2006-ban csatlakozott az osztrákokhoz, előtte a McLarent és a Williamst segítette világbajnoki címekhez.

"A csalóka felszín alatt egy F1-es csapatnak valójában arra van szüksége, hogy megépítse a lehető leggyorsabb versenyautót, és megfelelő munkát végezzen az időmérőn és a versenyeken" - magyarázta. "Adrian ezt soha nem hagyja figyelmen kívül, hatalmas befolyása van."

"Az autó tervezését és filozófiáját tekintve irányt mutatott a csapatnak - erre volt szükségünk a sikerhez" - folyatta a Newey-val 2007 óta együtt dolgozó Webber. "Az első sikerek után pedig gyorsan változik a helyzet, hirtelen minden sokkal könnyebb lesz."