Vágólapra másolva!
A kiscsapatnál is véglegesítették a 2013-as versenyzői felállást: Timo Glock csapattársa a 21 éves Max Chilton lesz, aki az idei szezonban a csapat tesztpilótájaként már vezetett Forma-1-es autót. Kamui Kobajasi viszont biztosan nem tud versenyzőként maradni a mezőnyben.

Újabb hely kelt el a Forma-1 2013-as mezőnyében, miután a Marussia bejelentette, hogy Max Chiltont szerződtették le Timo Glock csapattársának. A 21 éves brit idén a GP2-ben versenyzett, ahol többek között két győzelmének köszönhetően a bajnokság negyedik helyén végzett.

"Nehéz szavakba önteni az érzéseimet" - mondta Chilton, aki nem ismeretlenül áll majd munkába a csapatnál, ugyanis az év végére őt nevezték ki a tartalékversenyzővé, továbbá a júliusban a fiatal tehetségek silverstone-i tesztjén, valamint az Abu-Dzabi Nagydíj első szabadedzésén is vezethette az MR01-es autót. "Ezáltal nem kell a nulláról kezdenem, hiszen már felvettem a tempót, és megismertem az embereket, a környezetet, a különböző rendszereket, és természetesen a 2012-es felszerelést."

A Marussia csapatfőnöke, John Booth szerint eddigi teljesítményével Chilton rászolgált a szerződésre. "Sok időt töltöttünk azzal, hogy kiértékeljük a 2012-es teljesítményét a pályán és a bokszutcai irányítóközpontban. Figyelemmel követtük a fejlődését, csakúgy, mint a hozzánk tartozó többi fiatal tehetségét a nagydíjak betétfutamain" - mondta. "Bíztunk a képességeiben annyira, hogy kinevezzük őt tartalékversenyzőnek szeptemberben, és azóta minden tekintetben rohamosan fejlődött."

"Mindenekelőtt, rendkívül ügyesnek bizonyult az autóban."

Már csak a Force Indiánál és a Caterhamnél van egy-egy szabad autó, és kiderült, hogy Kamui Kobajasi kiszállt az értük zajló versenyfutásból. A Forma-1-ben 2009 végén debütáló japán pilóta a Saubernél, és karrierje során először arra kényszerült, hogy szponzorok után kutasson, de nem járt kellő sikerrel.

"Olyan helyzetben voltam, hogy legalább nyolcmillió eurós támogatást vigyek magammal" - közölte. "Sajnos azonban kevés időm volt, és nem vagyok képes helyet biztosítani magamnak egy versenyképes F1-es csapatnál 2013-ra."

"Elismerem, ez nagyon elszomorító, és sajnálom azokat a szurkolókat és japán vállalatokat, amelyek támogattak."

Kobajasi ezután fogja eldönteni, mihez kezd magával 2013-ban. Kijelentette, fő célja az, hogy 2014-ben visszaverekedje magát a Forma-1-be.