Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke úgy érzi, a Forma-1-es mezőny tanult az idei fiaskóból, ezért több figyelmet fordít majd az új gumik megismerésére, így jövőre valószínűleg nem fognak annyi meglepetést okozni az abroncsok, mint 2012-ben.

A Pirelli 2011-ben vált a Forma-1 hivatalos gumiszállítójává, és termékei mindkét évben központi témát adtak, mivel tudatosan olyanra tervezték őket, hogy minél nagyobb kihívást jelentsenek a csapatoknak. A gyártó idén különösen feladta a leckét a mérnököknek, ugyanis a szezon első felében egyik istállónak sem sikerült alaposabban megismernie a gumik viselkedését, és sokszor úgy tűnt, véletlenszerű, hogy éppen melyik autón működnek megfelelően.

A Ferrari ennek hatására például leszerződtette a Bridgestone F1-es programjának korábbi vezetőjét, Hirohide Hamasimát, a Mercedes pedig a többi fejlesztés rovására ráállt az abroncsok alaposabb tanulmányozására. A Lotus és a Sauber tervezési filozófiájában kiemelt szerepet kapott az autó gumikímélése.

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn ugyanakkor arra számít, hogy jövőre összességében kevesebb gondot okoznak majd a Pirellik. "Korábban olyan időszakot éltünk, amelyben elég szelídek voltak a gumik, és a csapatoknak nem kellett komoly szakértelemmel rendelkezniük. A Pirellikkel azonban sokkal nagyobb volt az esély, hogy vagy boldogulunk velük, vagy nem, és emiatt gyarapítani kellett az ismereteinket" - jelentette ki az Autosportnak. "Úgy vélem, most már az összes élcsapatnál nagy szaktudás gyűlt össze a gumikról, ezért amikor jövőre elkezdünk foglalkozni az új abroncsokkal, sokkal erősebb hátterünk lesz."

Forrás: Mercedes

"Szerintem hatékonyabbá váltak az istállók, jobban képesek megérteni és megfelelően használni a gumikat."

"Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem babrálnak ki velünk a gumik, mert a három téli tesztet a téli hidegben teljesítjük, és az abroncsokat csak az első versenytől fogjuk igazán terhelni."

A Pirelli jövőre ismét változtat a gumikeverékek összetételén, szerkezetén és tömegén, talán csak az intermediate típus marad változatlan. A módosítások következtében változni fog az abroncsok deformálódása is, így az autók aerodinamikájára is más hatással lesznek.