Vágólapra másolva!
Adrian Newey úgy látja, a következő szezonra az élcsapatoknak is nehezebb lesz előrelépniük.

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a csapatok már kevés lehetőséget fognak találni rá, hogy a 2013-as autójukkal jelentősen előrelépjenek az ideihez képest.

"Ez egyre nehezebb, mert nem jönnek komolyabb szabálymódosítások, és a következő már az ötödik szezon lesz, amióta a legutóbbi átfogó változások 2009-ben életbe léptek" - mondta az Autosportnak. "A mezőny egyre sűrűbb, ami abból is látszik, hogy idén nyolc különböző versenyző aratott győzelmet."

Ez legutóbb kilenc évvel ezelőtt, 2003-ban fordult elő. "Ami azt bizonyítja, hogy milyen csekélyek lettek a különbségek. Minden versenyen olyan sok tényező befolyásolja az eredményt, hogy az autók közötti erőviszonyok össze-vissza ingadoznak" - mondta Newey. "A gumikról például rengeteg szó esett az idén, és fontosak is voltak, mert az összes csapat autója kicsit eltérően bánik velük."

"Előfordul, hogy egy konkrét vonalvezetés a megadott hőmérsékleti viszonyok mellett jobban kedvez az egyik autónak, mint a többinek, legyen szó akár az alapvetően gyors Silverstone-ról, akár a lassú kanyarokból álló Abu-Dzabiról."

"A tényezőknek ez a sokfélesége megnehezítette, hogy egyetlen csapat váljon uralkodóvá."

Newey - akinek a konstrukciói három éve mindig megnyerték a világbajnokságot - korábban elismerte, hogy a 2013-ra épített RB9 tervezésével kisebb csúszásban van, de hozzátette, hogy ez nem veszélyezteti a Red Bull felkészülését.

"Nem várhatóak nagy meglepetések, mert az új autónk alapvetően az idei továbbfejlesztése lesz" - árulta el. "Az autósportban és konkrétan az F1-ben többek között az a csodálatos, hogy azt télen minden csapat tudja, ő maga mit akar elérni, de arról fogalmunk sincs, hogy a többiek közben mire jutnak majd."