Vágólapra másolva!
Egy elemzés szerint a Red Bull a második, a Ferrari csak a negyedik volt a rangsorban.

A német nyelvű Speed Week elemzése megerősítette azt a benyomást, hogy a 2012-es szezon egészét tekintve nem a Red Bull, hanem a McLaren volt a mezőny leggyorsabb autója.

Bár ezt több tényező befolyásolja, a versenyen futott leggyorsabb körök terén a McLaren átlagos lemaradása csupán 0,18 másodperc volt, míg a Red Bullé bő kétszer ennyi, 0,38. A rangsorban a Lotus szerezte meg a harmadik helyet 0,70 másodperces hátránnyal, a Ferrari, amely átlagosan 0,75 másodperccel volt lassabb a leggyorsabb körnél, pedig csak negyedik lett.

A cikk felhívta rá a figyelmet, hogy ezek szerint Fernando Alonso a negyedik legjobb autóval nyerte meg kis híján a világbajnokságot, azonban éppilyen nyilvánvaló az is, hogy a McLaren - és kifejezetten Lewis Hamilton - csupán az MP4-27 krónikus megbízhatatlansága miatt nem szólhatott bele az utolsó pillanatig elhúzódó küzdelembe. A csapat ugyanannyi, azaz hét futamgyőzelmet aratott, mint a Red Bull, a konstruktőri tabellán mégis csak harmadik lett, mert megelőzte a Ferrari is.

Az idény utolsó két versenyét a McLaren nyerte, az istálló sportigazgatója, Sam Michael azonban figyelmeztetett rá, hogy a technikai szabályzat viszonylagos változatlansága ellenére sem csücsülhetnek a babérjaikon a 2013-as előszezonban.

"A télen a szokásos előrelépést kell biztosítanunk, mert a Red Bull és a Ferrari gőzerővel ugyanezen fog igyekezni, és a többi csapat, a Lotus és a Mercedes is megpróbálja behozni a hátrányát" - mondta a Sunnak. "De mi elég magabiztosak vagyunk abban a tekintetben, hogy a télen jó munkát fogunk végezni, s így erősen kezdjük majd a következő szezont. Győzni megyünk Melbourne-be."