Vágólapra másolva!
A francia helye nincs biztonságban a Lotusnál, a hírek szerint a csapat egy megbízhatóbb versenyző szerződtetését fontolgatja.

Sajtóértesülések szerint a Lotus menedzsmentje fontolóra veszi, hogy a gyors, de ütközései miatt rengeteg pontot elveszítő Romain Grosjeant lecserélik egy stabilabb teljesítményre képes versenyzőre. Az ülésre állítólag több tapasztalt pilóta, például a Saubertől elküldött Kamui Kobajasi és a Caterham döntésére váró Heikki Kovalainen is pályázik.

Bár Grosjean a csapatfőnök, Eric Boullier és az egyik legfontosabb szponzor, a Total támogatását is élvezi, a Lotus tulajdonosa, Gérard Lopez állítólag megelégelte a francia sorozatos incidenseit. Grosjean legtöbbször a rajtnál akadt össze más versenyzőkkel, a Belga Nagydíjon okozott balesetért el is tiltották egy futamra. Az sem könnyíti meg a helyzetét, hogy a legutóbbi futamon, Brazíliában is a gumifalban kötött ki.

Lopez hangsúlyozta, milyen fontos a Lotus számára a rendszeres pontszerzés, hiszen ennek köszönhetően több pénzdíjat kapnak az idény végén. "Kimi (Räikkönen) sokba kerül nekünk, de a segítségével előrébb végezhetünk a konstruktőri bajnokságban, ezzel pedig több hasznot hoz a csapatnak" - magyarázta a világbajnokságban harmadikként végző finnre utalva. Grosjean 111 ponttal és hat helyezéssel maradt el Räikkönentől az összesítésben.

Forrás: AFP

Az esetlegesen megüresedő helyre a finn Turun Sanomat információi szerint Kamui Kobajasi az egyik legesélyesebb jelölt. A japán Nico Hülkenberg és Esteban Gutiérrez érkezése miatt szorult ki a Saubertől, de mindenképpen az F1-ben szeretne maradni - a rajongói már pénzgyűjtésbe fogtak, hogy anyagilag is segítséget nyújtsanak neki.

A finn MTV3 Heikki Kovalainen nevét is összefüggésbe hozta a Lotusszal. Ő egyelőre arra vár, hogy a Caterham meghosszabbítsa a szerződését, bár a Brazil Nagydíj előtt elismerte, ő maga sem lát sok esélyt erre. Noha az MTV3 szerint még mindig Grosjeannak van a legnagyobb esélye a lotusos szerződésre, a német Auto Motor und Sport úgy tudja, már a Total sem elégedett a francia teljesítményével. Az olajvállalat ugyanis nagy hangsúlyt fektet a közlekedésbiztonsági kampányára, az autókat rendszeresen rommá törő Grosjean pedig nem illik bele a profiljukba.