Vágólapra másolva!
A Sauber várakozásoknak megfelelően a tartalékpilótáját léptette elő, a Caterham pedig több évre szerezte meg a Marussia francia tehetségét. Heikki Kovalainen és Kamui Kobajasi így valószínűleg versenyzőülés nélkül marad a 2013-as szezonban.

Egyre kevesebb szabad hely marad a Forma-1 2013-as mezőnyében, miután pénteken két istálló is bejelentést tett: a Sauber Esteban Gutiérrezt nevezte meg Nico Hülkenberg csapattársaként, a Caterhamhez pedig Charles Pic csatlakozik a Marussiától, egyelőre nem tudni, melyik versenyző helyére.

A 21 éves Gutiérrez szerződtetése nem meglepő, hiszen a Sauber már évekkel ezelőtt felfigyelt rá, az elmúlt két évben pedig a csapat tartalékpilótája volt. 2010-ben ő lett a GP3 széria első bajnoka, majd a GP2-ben folytatta pályafutását, ahol idén három győzelemmel a tabella harmadik helyén végzett. Az F1-es szerződéshez valószínűleg az is hozzásegítette, hogy honfitársához, Pérezhez hasonlóan őt is a mexikói telekommunikációs óriáscég, a Telmex támogatja.

"Esteban már régóta a csapatunkhoz tartozik, szorosan figyelemmel követtük a pályafutását" - nyilatkozta a Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn. "Lépésről lépésre elterveztük a Forma-1-be vezető útját. Esteban nagyon tehetséges, és készen áll arra, hogy előrelépjen. Semmi kétségünk nincs felőle, hogy erős pilótapárosunk lesz 2013-ban."

"Három éve dolgozom együtt a Sauberrel, és nagyon hálás vagyok a figyelemért és segítségért, amit a csapat összes tagjától kaptam. Ez tette lehetővé, hogy folyamatosan fejlődjek, és Forma-1-es versenyző legyen belőlem" - mondta Gutiérrez, akinek szerződtetését a McLarenhez távozó Pérez már csütörtökön elárulta egy interjú közben. "A többi szériában szerzett tapasztalataim után most kezdődik az igazi kihívás: az autóversenyzés csúcsán is sikeres szeretnék lenni."

A Saubernél így nem maradt hely Kamui Kobajasinak, aki az elmúlt három szezonban erősítette a svájciakat. Valószínűleg más csapathoz sem tud átigazolni, így 2013-ban nélküle indul majd az idény. "Nem volt könnyű meghoznunk ezt a döntést, de számunkra egy új korszak kezdődik, Kamuival pedig a szezon utolsó versenye után véget ér az együttműködésünk. Minden jót kívánunk neki a jövőben."

A Caterham egyelőre csak Pic "több évre szóló" szerződését jelentette be, azt továbbra sem lehet tudni, hogy Heikki Kovalainen vagy Vitalij Petrov a csapatnál maradhatnak-e. A 22 éves Pic idén, a Marussiánál debütált a Forma-1-ben, s bár pontot nem tudott szerezni, teljesítményére sokan felfigyeltek, hiszen alaposan megnehezítette tapasztalt csapattársa, Timo Glock dolgát.

"Nagyon várjuk már, hogy egy olyan fiatal pilótával dolgozhassunk együtt, aki az első idényében bizonyította gyorsaságát és versenyzői képességeit. A viselkedése is megfelelő ahhoz, hogy segítsen minket a céljaink elérésében" - nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Caterham csapatfőnöke.

Bár a Marussia a szezon végéhez közeledve egyre inkább megközelítette a Caterhamet - Austinban ráadásul mindkét versenyzőjüket megelőzték az időmérőn -, Pic biztos benne, hogy jó döntést hozott. "Egyértelmű, hogy a csapat nagy célokkal vág neki a jövőnek" - jelentette ki. "A befektetéseik, és az elmúlt néhány hónapban hozott döntéseik megmutatják, milyen elkötelezett részvényesekkel rendelkeznek, akik a folyamatos fejlődés és a sikerek elérésére törekszenek."

Az elmúlt három szezont a Caterhamnél töltő Kovalainen elismerte, egyre kevesebb esélye van arra, hogy 2013-ban a Forma-1-ben versenyezzen. A finn tudja, hogy a Caterham valószínűleg egy jelentős szponzori támogatással érkező versenyzőt szerződtet Pic mellé, ő azonban nem szeretne fizetni az ülésért. "Megmondtam a menedzseremnek, hogy ne kezdjen el aktívan pénzt keresni. Szerintem ez nem vezet sehova" - mondta. "A Forma-1-en kívül is van életem, akármi történik, nem leszek öngyilkos. Természetesen más lehetőségeket is megfontolunk, de ezekhez is pénzre lenne szükségem."

"Tudom, hogy még mindig rajta vagyok a Caterham listáján, és továbbra is nagyon jó a kapcsolatom Tony (Fernandesszel) és a csapattal. Lehet, hogy itt maradhatok, de már van tapasztalatom arról, hogy működik a Forma-1. Ha ilyen sokáig kell várni a döntésre, az soha nem jelent jót."