A Mercedes már a szezon első harmadában úgy döntött, átmenetileg lelassítja hagyományos fejlesztéseit annak érdekében, hogy az erőforrásait a gumik viselkedésének megértésére csoportosíthassa át. Ennek ellenére az élcsapatok közül továbbra is ők küszködnek a legjobban a Pirellik használatával, s bár Nico Rosberg a Kínai Nagydíjon a Mercedes első modernkori győzelmét aratta, neki és Michael Schumachernek az elmúlt öt versenyen már egyetlen pontot sem sikerült szereznie.
Az istállót irányító Ross Brawn azt mondta, más tényezők is hozzájárultak a teljesítményük látványos visszaeséséhez. "A téli felkészülésünk elég jól alakult, a szezon első felét erősen kezdtük. Csak az volt a probléma, hogy tudtuk, a munkafolyamataink hosszú távon nem lesznek elég hatékonyak" - magyarázta.
"Ezért úgy döntöttünk, a létesítmények és a személyzet terén is átszervezzük az aerodinamikai csoportunkat, ami következményekkel járt. Ha ezt a télen tesszük meg, az az autó tervezésére, ha nyáron, akkor pedig a fejlesztésére hat ki negatívan."
A jövőre is a Mercedesnél versenyző Nico Rosberg szerint ezeknek a változásoknak az eredménye máris érezhető. "Rengeteg új ember érkezett, és ez kezd megmutatkozni" - vélte. "Ezért nem foglalkozom azzal, hogy mennyivel volt jobb a teljesítményünk a korábbi versenyeken."
Rosberg védelmébe vette azt a döntést is, hogy a Mercedes a Brazil Nagydíj hétvégéjén valószínűleg egyáltalán nem fogja bevetni az egyes rivális csapatok által már az év legeleje óta sikerrel használt, Coanda-effektusra épülő kipufogót.
"Fel kell készülnünk az új gumikra, és az összetett hatás nélkül, amit a Coanda gyakorol a hőmérsékletükre, jobban tudunk azokra koncentrálni" - mondta, a kipufogóról hozzátéve, hogy "továbbra is bonyolult, ezért sokat tanulunk róla. Mivel utána nem lehet tesztelni, ezeket az utolsó versenyeket alaposan ki kell használnunk."
Brawn is megerősítette, hogy mivel a Mercedes jövőre mindenképpen használni akarja a Coanda-kipufogót, tökéletesen meg kell értenie a működését, amihez több információra van szüksége. "Az előnyeit ki kell aknáznunk, a hátrányaitól meg kell szabadulnunk" - magyarázta. "Tudnunk kell, a kipufogógáz hogyan áramlik a gumik körül, milyen hatást gyakorol a motorra, és a különféle beállításainak milyen következményei vannak."
"Ebben a szakaszban minél több adatot kell gyűjtenünk, és ez minden másnál fontosabb."
Korábban a Lotus is sokat küszködött a Coanda-kipufogójával, amely a kanyarokban növeli ugyan a leszorítóerőt, a motor teljesítményét azonban valamelyest csökkenti.