Vágólapra másolva!
Az USA Nagydíj előzéseinek jelentős hányadát rajta hajtották végre, és olyan lassú volt, hogy arra gyanakszik, az első szett gumija sérült lehetett.

Michael Schumacher a Coanda kipufogóval szerelt Mercedest a vártnál előkelőbb 6. helyre kormányozta az USA Nagydíj időmérő edzésén, sőt Romain Grosjean büntetésének köszönhetően előrelépett az 5. rajtkockába. Mivel jól indult, a startnál annak ellenére megtartotta a pozícióját, hogy Fernando Alonso megelőzte.

A kálváriája azonban rögtön elkezdődött: Nico Hülkenberg szinte azonnal faképnél hagyta, és a következő tíz körben tíz helyet vesztett, mielőtt a tervezettnél korábban kimenekült a bokszba kereket cserélni. Bár végül tizenhatodikként ért célba F1-es pályafutásának utolsó előtti futamán, igyekezett lazán felfogni a történteket, elismerve, hogy "csak ironikus kifejezések" jutnak az eszébe.

"Rengeteg akció zajlott körülöttem, csak sajnos a rossz irányba haladtam. Ha azt mondanám, hogy borzasztóan küszködtünk, enyhén fogalmaznék" - élcelődött. "Az első szett gumit képtelen voltam tapadásra bírni, sérültnek kellett lennie, különben nem teljesíthetett volna ennyire gyengén. Át kellett térnünk a két kerékcserére, amitől még inkább lépéshátrányba kerültünk."

Forrás: AFP

Csapattársa, Nico Rosberg a régi kipufogóval szerelt Mercedesszel versenyzett. Ez az időmérőn hátrányos volt a számára, de remélte, hogy a versenyen megtérülhet, és igaza is lett: a 17. rajtkockából négy helyet javított, bár a pontszerzésre neki sem nyílt esélye.

"Viszont rengeteg fontos leckét megtanultunk a következő évre, és pillanatnyilag ez az, ami számít" - tette hozzá a Mercedes mostanában rendszeresen mentségként hangoztatott indoklását. "Remélem, jövőre sikeresebbek lehetünk itt, Austinban, mert nagyon élveztem a látogatást."

Az austini betlivel együtt a Mercedes zsinórban ötödször maradt pont nélkül, pedig ez az előző tizennégy versenyen egyszer sem fordult elő velük. A csapatfőnök, Ross Brawn is úgy vélte, hogy Schumacher gumijaival valami gond lehetett.

"Ahogy áttértünk egy másik szettre, a köridők ismét megütötték a várt szintet, a rossz első etap miatt azonban addigra rossz helyzetbe került" - mondta róla. "Nico pedig nagyon hátulról rajtolt, de ügyesen kímélte a gumijait, mert tudtuk, hogy csak egy bokszkiállást akarunk vele lebonyolítani. Valójában egész jó versenye volt, tűrhető köridőkkel, így ha az időmérőn előkelőbb helyre kerül, lett volna esélye."