Vágólapra másolva!
Szerinte a HRT pilótája feltartotta őt a lekörözésnél,  Hamilton ezért tudott elég közel kerülni hozzá. A McLaren versenyzője a következő adandó alkalommal megelőzte Vettelt, és meg sem állt a győzelemig. Mark Webber generátorhiba miatt esett ki a 3. helyről.

Idén másodjára tett keresztbe Sebastian Vettelnek a HRT autóját vezető Narain Karthikeyan: a márciusi Malajziai Nagydíjon egy lekörözésnél kilyukasztotta a Red Bull egyik hátsó gumiját, a hétvégi USA Nagydíj 42. körében pedig nem húzódott félre időben az élen haladó sokkal gyorsabb autó elől, így Vettelre rátapadhatott Lewis Hamilton, aki ezt kihasználva sikeresen meg is előzte a németet a hosszú egyenesben.

Később kiderült, ez győzelmet ért Hamiltonnak, bár ő maga nem érezte könnyűnek a manővert. "Valójában elég nehéz volt" - mondta. "Amikor végre elég közel értem hozzá, az első szektorban felzárkóztam mögé, és ekkor tényleg szerephez jutottak a lekörözendők. De előtte hányszor fordult elő, hogy én jártam rosszul emiatt? Most viszont jól jött ki a lépés, és már tudtam, hogy ez lesz az a kör. Feltekertem a motort a maximális fordulatszámra. Behúzódtam a belső ívre, ő azonban keményen védekezett. Erre kimentem inkább, ahol rám húzta az autóját, úgyhogy mázlim volt, hogy megúsztam."

Hamilton előzőleg körökön át hiába támadta Vettelt, még a DRS segítségével sem tudott igazán komoly kísérletet tenni az első hely átvételére. A Red Bull pilótája nem véletlenül fakadt ki Karthikeyanra. "Nem örültem túlzottan, hogy tálcán kellett felkínálnom az előzési lehetőséget Lewisnak, amikor beragadtam Karthikeyan mögé" - mondta. "A DRS-zóna elején már a nyomomban volt. Meg is ragadta az alkalmat, ami teljesen rendben van, és elhúzott mellettem. Próbáltam védekezni, de tudtam, hogy sokkal gyorsabb az egyenesben."

Forrás: [origo]

Karthikeyan mentségére szólhat, hogy a villámgyors S-kanyaroknál nagyon nehéz félrehúzódni, és egy ilyen mozdulat során könnyű megpördülni a csúszós aszfalton. Sokan már a verseny előtt azt jósolták, hogy a pályának ezen a szakaszán gond lesz a lekörözésekkel. Maga Karthikeyan is beszélt az ügyről Charlie Whiting versenyigazgatóval, és azt a választ kapta tőle, hogy "teljes mértékben rendben van, ha valaki nem húzódik félre a 3-as és 7-es kanyarok között."

"Tehát semmi rosszat sem csináltam" - jelentette ki az indiai az Autosportnak. "Miután elhagytam (az említett szakaszt), elengedtem (Vettelt) a 7-es kanyar kijáratánál."

A Red Bull egyébként megvédte a konstruktőri bajnoki címét, még úgy is, hogy Mark Webber kiesett a generátor hibája miatt a harmadik helyről. "Az akkumulátorban leesett a feszültség. Kikapcsolt a KERS, aztán a váltószinkronizáció is elromlott, és az autóm végül megállt" - nyilatkozta az ausztrál. "Ez a garázs Seb felőli oldalán kicsit idegesebbé tesz mindenkit."


A Renault idei specifikációjú generátorainak megbízhatósága régóta aggodalmat okoz a Red Bullnál, és ettől a hétvégétől kezdve a csapat már a régebbi változatot sem használhatja, ugyanis kifogytak a készletből. Vettel most újabb 3 pontot vesztett a hiba miatt, hiszen világbajnoki ellenfele, Fernando Alonso Webber kiesése révén jött fel a 4. helyről a harmadikra.