Vágólapra másolva!
A koncepció önmagában jól működhetett volna, de túlságosan lekötötte a csapat erőforrásait, akadályozva az egyéb fejlesztéseket.

Ross Brawn elismerte, hogy a Mercedesnek hosszú távon több kárt okozott az év elején forradalmi újításként beharangozott aktív dupla DRS, mint amennyi hasznot hozott. Önmagában jó ötlet volt ugyan, de megakadályozta, hogy a csapat követhessen néhány, a szezon közben körvonalazódó fejlesztési irányt.

"Igen. Az egyik következtetésünk az, hogy bár a dupla DRS-nek lett volna létjogosultsága, más területeken hátráltatott minket" - erősítette meg Brawn az olasz Autosprintnek. "Manapság rengeteg, fogalmazzunk úgy, ravasz technológiát használnak az első vezetőszárny környékén. A mi autónknak azt a részét azonban a (DDRS) rendszer köré terveztük meg."

"Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a többiek által követett filozófiában mekkora lehetőségek rejlenek, talán visszakoznunk kellett volna."

Brawn célzott rá, hogy a dupla DRS első szárnyba épített elemei miatt a Mercedes nem tudta például rugalmasra tervezni autójának orr-részét úgy, ahogy a gyanú szerint a Red Bull is tette. "Idén láthattuk, hogy vannak szerkezeti szempontok is, bár ezek jövőre már nem lesznek érvényesek - legalábbis el kellene tűnniük" - mondta a szabálymódosításokra utalva.

Noha a Mercedes a Kínai Nagydíjon, Nico Rosberg jóvoltából megszerezte első modernkori győzelmét, a konstruktőrök között visszacsúszott a tavalyi 4. helyről az ötödikre. Technikai elemzők szerint a dupla DRS a beállítások és az autó viselkedése terén is többet ártott, mint amennyit használt a csapatnak.