Vágólapra másolva!
Az olasz sajtó az Abu-dzabi Nagydíjon készített felvételek alapján ismét megkérdőjelezte a Red Bull első szárnyának szabályosságát. Az egyik csapat állítólag már az FIA figyelmét is felhívta a túl hajlékony aerodinamikai elemre.

Az Abu-dzabi Nagydíj után ismét a hajlékony szárnyak szolgáltatnak témát a Forma-1-es sajtóban, egyes (főleg olasz) források ugyanis a versenyen készített felvételekkel próbálják bizonyítani, hogy a Red Bullok első szárnya szabálytalan. Bár a hajlékony aerodinamikai elemeket tiltja a szabályzat, a csapatok rendszerint azzal védekeznek, hogy a valóságban semmilyen anyag nem teljesen merev - ezért természetes, hogy menet közben, a légellenállás hatására elmozdulnak.

A hajlékony szárnyak miatt leggyakrabban a Red Bullt támadják, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszont még egyszer sem büntette meg őket, hiszen a statikus terheléspróbákon mindig szabályosnak találják az autójukat. Az osztrákok ellen most főként olasz lapok kampányolnak, az Autosprint és a Tuttosport is gyanítja, hogy az orrkúp vége a kelleténél "rugalmasabb" anyagból készült. Többek között erre és erre az animált GIF-re hivatkoznak.

A német Auto Motor und Sport azonban úgy véli, az istállónak nem kell aggódnia, mert az orrkúp végén lévő 150 mm-es részt a töréstesztek miatt mindig valamilyen "puhább" anyagból készítik. A magazin információi szerint a rivális csapatok is vizsgálják a felvételeket, és "legalább egy istálló" már az FIA-val is kapcsolatba lépett az ügy miatt.

Míg egyesek a szabályok folyamatos kijátszásával vádolják a Red Bullt, másokat lenyűgöz a főtervező, Adrian Newey kreativitása. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill - aki egy Newey által tervezett Williamsben diadalmaskodott - egyenesen mesterműnek titulálta a brit autóit. "Nem akarok túl messzire menni, de szerintem ő a Forma-1 Michelangelója" - nyilatkozta.