Vágólapra másolva!
Az adópolitikával példálózik a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, szerinte ugyanis a demokráciában az a helyes, ha többet fizetnek be a kasszába azok, akik több pénzből gazdálkodnak. 

Felháborodást váltott ki a Forma-1-es csapatok körében, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a következő szezontól drasztikusan megemeli a nevezési díjakat, és annak végleges összegét az egyes csapatok esetében attól teszi függővé, hogy az előző szezonban hány pontot gyűjtöttek. Az alapdíj 500 ezer euró lesz, konstruktőri pontonként további 5 - a bajnoknak 6 - ezer eurót kell majd fizetnie.

A szövetség elnöke, Jean Todt jogosnak érzi az új rendszer bevezetését. "Jelenleg 309 ezer euró a nevezési díj, amihez hozzájön az egyéb költségekből való részesedés, mintegy 400 ezer euró, így körülbelül 750 ezer euró, vagyis körülbelül egymillió dollár a teljes összeg" - magyarázta az Autosportnak. "Úgy vélem, minden demokratikus országban a jövedelmüktől függően adóznak az emberek."

"A kisebb csapatok kevesebbet, 500-800 ezer dollárt fognak fizetni (ezentúl), ami nagyjából hat csapatot jelent a tizenkettőből" - folytatta. "A nagy csapatok, melyek a legtöbb bevételre tesznek szert, többet fognak fizetni." Az új képlet alapján a Red Bull, a Ferrari és a McLaren nevezési díja 2-3 millió dolláros nagyságrendű lesz.

A Red Bullt irányító Christian Horner kifogásolta, hogy ez nincs összhangban a költségcsökkentési törekvésekkel, bár megérti az okokat. "Az újonnan bemutatott rendszer a jobban teljesítő csapatokat bünteti, de részben megértjük az e mögötti logikát, így elfogadjuk az FIA álláspontját" - nyilatkozta korábban.

A jövő évtől a versenyzőknek is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk a szuperlicenc kifizetéséért: az alapdíj tízezer dollár lesz, és a pilóta előző szezonban szerzett minden egyes pontja után további ezer dollár jön még rá erre. Todt szerint a szuperlicencnél is fontos a progresszív díjszabás bevezetése.

"Hogy magas-e az összeg? Nos, örülök, hogy vannak versenyzők, akik 20-30 millió dollárt kapnak, mert megérdemlik, de akkor megengedhetik maguknak a 250 ezer dolláros szuperlicenc kifizetését. Aki meg nem kap fizetést, az tízezer dollárt fog fizetni" - mondta.

Az FIA-nek a bevételek növelésére kell a pénz, hogy különböző kampányokat, oktatási programokat és kutatásokat finanszírozzanak belőle.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!