Vágólapra másolva!
Az osztrák egyre több időt tölt a Mercedes gyárában, de tagadja, hogy jelenléte Ross Brawn állását veszélyeztetné. Szerinte több együttműködésre van szükség az angliai és a stuttgarti gyárak között, az idei autót pedig túl bonyolultnak tartja.

Jövőre nem csak Lewis Hamiltonnal erősödik a Mercedes F1-es csapata, a korábbi háromszoros világbajnok, Niki Lauda ugyanis ügyvezetői jogkör nélküli igazgatóként csatlakozott a csapat menedzsmentjéhez. Az osztrák legfőbb feladata, hogy felderítse azokat a problémákat, melyek miatt a csapat a biztató szezonkezdés után leszállóágba került, és csak az 5. helyen áll a konstruktőri bajnokságban.

Lauda azonnal belevetette magát a munkába, a hírek szerint az elmúlt egy hónapban már harmadszor látogatott el a csapat Brackley-ben található székhelyére. "Folyamatosan kapcsolatban állok Ross Brawnnal. Ki akarom deríteni, mik a problémák" - nyilatkozta a Bildnek. Egyesek szerint nem véletlen, hogy az osztrák ilyen elszántan dolgozik, hiszen a jövőben akár a csapatfőnöki posztot is átveheti Brawntól.

Belső forrásokra hivatkozva több forrás is azt írta, hogy amennyiben a Mercedes eredményei 2013-ban sem javulnak számottevően, az istálló élén is változásokra lehet számítani. Lauda azonban tagadja, hogy Brawn állása veszélybe került volna. "Erről szó sem volt" - jelentette ki. "Ross nincs veszélyben, és nem is lesz. Ő a főnök."

Lauda egyik legfőbb feladata, hogy szorosabb kapcsolatot hozzon létre az angliai és a németországi központok között. "Szerintem többet ki lehetne hozni az Anglia és Stuttgart között fennálló kapcsolatból. Jobban ki kellene aknáznunk a Stuttgartban rendelkezésünkre álló lehetőségeinket" - magyarázta. "Bizonyos munkák során szorosabb együttműködésre lenne szükség. Tájékoztattak arról, hogy Németországban elegendő erőforrás áll a rendelkezésünkre, ezt ki kell használnunk."

Az osztrák úgy véli, magán az autón is alapvető változtatásokat kell végrehajtani: egy korábbi nyilatkozatában elárulta, a Mercedes egy szinte teljesen új autóval készül a 2013-as szezonra. "Tulajdonképpen ez a bonyolult autó jelenti a legfőbb problémát" - mondta, majd hozzátette, a németek "túl intelligens" megoldásokkal próbálkoztak, a komplex szerkezetű autó azonban nem mindig jelent előnyt. "Néhány pályán beváltak ezek az ötletek, máshol viszont egyáltalán nem."

Ennek ellenére úgy gondolja, a Mercedesnek nem kell szégyenkeznie az eredmények miatt, hiszen az élcsapatok közül ők költik a legkevesebb pénzt a fejlesztésekre. "A Mercedes költségvetése sokkal alacsonyabb, mint a Red Bullé, de még a Lotus is többet költ nálunk" - nyilatkozta. "Ehhez képest nagyszerű helyen állunk."