Vágólapra másolva!
Ha már a győzelemre nem esélyesek, azért az év talán legszebb és legkorrektebb csatáját mutatta be Alonso és a két McLaren az indiai rajtnál. Vettel elsőségét senki sem veszélyeztette, míg hátrébb Maldonado és Hülkenberg mutatott be egy-egy hajmeresztő előzést.

Jenson Buttont, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót óriási gratuláció illeti, mert ismét bebizonyították, hogy mind a hárman zseniálisak, nem véletlenül lettek világbajnokok. Talán így illő kezdeni egy olyan nagydíj rajtjának elemzését, amelyen a verseny legérdekesebb momentumait ez a három versenyző mutatta be, leginkább az első körben. Bár nem az első helyért folyt a látványos küzdelem, azért ezt a csatát még sokáig nem fogjuk elfelejteni.

Már csak azért sem, mert a két Red Bull nem gondoskodott semmi látnivalóról. Sebastian Vettel ismét jól rajtolt, míg Mark Webbernek esze ágában sem volt bántani vb-esélyes csapattársát. Bár a nyilatkozataiban általában tagadja, futamokat látva mégis úgy néz ki, hogy tudat alatt beállt a Red Bullon belüli rangsorba. Ő volt az egyetlen, aki eséllyel támadhatta volna Vettelt, de úgy vigyázott a Red Bull csodagyerekére, mintha kifejezetten megkérték volna rá. Pedig egy hajszálnyival jobb lendületet vett a rajtkockájából, a jó oldalon is volt, ezért egy kis KERS használattal vagy agresszívebb féktávval lett volna esélye Vettel ellen. Ehelyett elvette a gázt. Persze Vettel addigra már elég lehetetlen helyre szorította le, és számított rá, hogy onnan Webber már nem próbál meg semmi őrültséget.

Az igazi csata így a két Red Bull mögött zajlott. Nem is akármilyen. Az ilyen küzdelmeket látva érti meg az ember, hogy ezek a srácok mitől a legjobbak a legjobbak között. Három világbajnok, akik úgy küzdenek keményen, agresszíven, a pálya minden centijét kihasználva, hogy közben nem érnek egymáshoz. Ha ennek a hármasnak Romain Grosjean vagy Pastor Maldonado is a részese lett volna, szinte biztos az ütközés, de így az utóbbi futamok egyik legszebb küzdelme bontakozott ki.


Azzal kezdődött, hogy Button szenzációsan indult, már az egyes kanyar előtt át tudott vágni Hamilton előtt a bal oldalra, a felgumizott féktávra. Itt talán nagyobb elánnal is támadhatta volna a rossz helyen (a pálya közepén) haladó Webbert, de inkább óvatos volt, amivel azonban Hamiltont hozta előnyösebb helyzetbe. A hármas kanyarhoz már úgy érkeztek, hogy Hamilton egyértelműen odaért Button mellé, a ráfordulásnál azonban hatalmas helyet hagytak a másiknak, kifelé mégis alig fértek el egymás mellett.

Innentől már csak gyorsulási versenyt játszottak, ám a képletbe belerondított az addig megfontolt Alonso. Egyrészt jobban tudott ráfordulni az egyenesre náluk, másrészt a két McLaren szélárnyéka nagyon meghúzta. Jó ütemben tört ki, de a féktávon látszott, hogy neki minden pontra szüksége van. Normál esetben ő is olyan hajmeresztő féktávot vett volna, mint Button és Hamilton, akik számára már sokkal kisebb a tét. Elsősorban Hamilton manővere volt durva, hiszen szűken olyan lendülettel engedte be az autóját a kanyarba, hogy abból akár nagyobb baj is lehetett volna. A két McLaren küzdött is a kigyorsítással, amit Alonso zseniálisan használt ki, de a legnagyobb bravúrt azzal követte el, hogy a rossz oldalról fordulva is befért a két McLaren közötti, nem létező résbe. Persze ehhez az is kellett, hogy Hamilton nagyon korrekt módon a szárnyával ne nyársalja fel Alonso hátsó gumiját. Tavaly ugyanitt Massával összeakadtak.

Ha már itt tartunk, a brazil élete egyik legunalmasabb és legeseménytelenebb rajtját követte el Indiában. Az ő mozgásán is látszik, hogy gyakorlatilag Alonso hátvédjeként funkcionáé: véletlenül sem próbálta támadni, inkább arra figyelt, hogy a többieket tartsa maga mögött. Kár, mert az első körös teljesítménye idén sem rossz, most mégis inkább konzervatív volt. Ugyanez egyébként elmondható a mellőle rajtoló Kimi Räikkönenről is, de a finntől idén megszokhattuk, hogy az első körben csak minimális kockázatot vállal. Szerencsétlenségére emiatt most nagyjából az egész versenyre beszorult Massa mögé.

Forrás: AFP

Két ember van, akire nem csak a tv-nézőknek érdemes odafigyelni a rajtnál, hanem a versenyzőknek is. Igen, jól sejtik: Pastor Maldonado és Romain Grosjean. Előbbi Indiában is alkotott, míg utóbbi ugyan már kicsit újra bontogatni kezdte behúzott szárnyait, de azért nagy csetepatéba nem keveredett. Maldonado viszont az egész élmezőnyből a legrosszabbul rajtolt, amit aztán kellő agresszióval próbált kárpótolni. A rossz elindulás miatt az előle rajtoló Sergio Pérezt esélye sem volt támadni, viszont kénytelen volt védekezni, hiszen jött Nico Rosberg és Grosjean. Maldonado az egyes kanyarban meredek féktávot vett, láthatóan a műfűre kisodródva akart kívülről bemenni Pérez mellé. Azon kívül, hogy ez szabálytalan lett volna, az ötlet is érthetetlen volt, hiszen a műfű pont azért van ott, hogy az autó elveszítse rajta a tapadását. Meg is rántotta az autóját úgy, hogy a Williams visszacsapódott a pályára, még a túl oldalon érkező Rosberget is majdnem letolta a fűre. Így aztán a hármas kanyarba már úgy érkeztek meg egymás mellett, hogy Maldonado Rosberg és Grosjean közé került. Ezért mind a hárman elég rosszul fordultak rá a legfontosabb egyenesre, amit Nico Hülkenberg nagyon szemfülesen használt ki. Először legyorsulta Grosjeant és Rosberget, majd szinte elmebeteg féktávot véve beesett Maldonado mellé.

Őt láthatóan meglepte, hogy rajta kívül volt még egy őrült a mezőnyben, aki ilyen kamikaze manőverekkel próbálkozik. Hülkenberg megmozdulása egyébként kicsit már túl vakmerő is volt: a Williamst letolta a pályáról, ami miatt Maldonado pozíciót is vesztett. Sajnos azt kell mondanom, hogy csak azt kapta, amit megérdemelt, mert ilyen merényleteket ő szokott elkövetni.