Vágólapra másolva!
A német egy pillanatra sem zavartatva zsinórban negyedik győzelmét aratta, Alonso azonban a McLareneket már a rajtnál legyűrte, és végül a KERS-hibával küszködő Webbert is sikerült maga mögé utasítania.

Sebastian Vettel senkitől nem zavartatva behúzta zsinórban negyedik győzelmét az Indiai Nagydíjon, de legközelebbi ellenfele, Fernando Alonso az 5. rajtkockából óriásit vágtázva mindent megtett azért, hogy életben tartsa a világbajnoki reményeit, és a KERS-hibával küszködő Mark Webber megelőzésével ügyesen mentette mindazt, ami menthető volt. Három fordulóval a 2012-es szezon vége előtt csupán 13 pont a különbség a két vb-esélyes között, míg a 3. helyezett Kimi Räikkönen már csak akkor szerezhetné meg a címet, ha legalább két futamgyőzelmet arat, a küzdelem tehát mostantól végképp kétszereplőssé vált.

Ahogy az már szombaton látható volt, a Buddh International Circuiten egyik keverékű gumi kopása sem volt jelentős, így lényegében mindenki megúszta a távot egyetlen bokszkiállással. Ezért a versenyzőknek a szokásosnál kevesebb lehetőségük nyílt a stratégiai hátterű helycserékre.

Vettel a pole pozícióból rajtolva kényelmesen megtartotta a vezetést, amit a későbbiek során egyetlen körre sem vesztett el. Sőt az éllovasok közül ő állt ki utoljára - a 33. körben - kereket cserélni, ezért a hajrában az ő gumijai voltak a legfrissebbek is, úgyhogy nem fenyegette senki. Már az első etapban 10 másodperces előnyt autózott ki akkori üldözőjével, Webberrel szemben, aztán a leintésig szokása szerint már csak ezt őrizgette. "Hihetetlen" - lelkendezett a dobogón. "Ez nagyon különleges verseny számomra, imádom a pályát."

Csak a vége felé adott okot aggodalomra a Red Bullnál, hogy Vettel autója alól szikrák törtek elő. "Úgy tűnik, Seb egyszer lesodródott a pályáról, és ettől elöl leszakadt a fenéklemez egyik darabja. Ami önmagában nem jelentett gondot, de akkor veszélyes lehetett volna, ha bekerül az egyik hátsó kerék alá, és defektet okoz" - mondta Adrian Newey a Sky Sportsnak. "Ezért folyamatosan figyelnünk kellett a keréknyomást, de úgy tűnt, minden rendben van."

Forrás: AFP
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)

Vettellel ellentétben Alonsónak veszélyes kötéltáncot kellett járnia, hogy felzárkózzon a Red Bull mögé. Ezt elképesztően agresszív első körével alapozta meg, amikor a hosszú hátsó egyenesben a Ferrari jó végsebességét kihasználva szélárnyékból mindkét McLarent megelőzte. Jenson Button ugyan egy látványos hármas csetepatéban visszavette tőle a helyét, de Alonso nem hagyta annyiban, és három körrel később újra elment a McLaren mellett, elhódítva tőle a 3. helyet.

Alonso ezután csak körönként 1-3 tizeddel volt lassabb a Red Bulloknál. A kerékcserék során nem sikerült Webber elé vágnia, de később, amikor az ausztrál autójában rakoncátlankodni kezdett a túlmelegedő KERS, elment vetélytársa mellett. Ezzel gondoskodott róla, hogy a hátránya az eddigi 6 pontról 16 helyett csak 13-ra nőjön az összetettben. "Így is vesztettünk pontokat, de erre számítottunk is, mert nem voltunk elég gyorsak ezen a hétvégén. Minimalizáltuk a kárt, és lesznek még jobb versenyeink is" - mondta. "Az egyenesben jó volt a végsebességünk, a kanyarokban viszont nem volt elég nagy a tapadás. A következő hetekben remélhetőleg javulni fog."

Webber hozzátette, hogy a vereség dacára élvezte a csatát Alonsóval. "Ez nehéz verseny volt. Alig tudtam belerázódni a ritmusba. Lewis és Fernando borzasztóan erősek voltak, és a KERS nélkül bajosan védekeztem ellenük" - ismerte el.


Hamilton nagyot hajrázva végül csupán 7 tizedmásodperccel Webber mögött szelte át a célvonalat. A futam elején, röviddel Alonso után neki is sikerült megelőznie Buttont, de utána lemaradt az élen haladó triótól, és csak az utolsó etap második felében gyorsult be annyira, hogy elkezdjen felzárkózni hozzájuk. A vb-címre már matematikailag is csak úgy maradt esélye, ha mindhárom fennmaradó versenyt megnyeri, Vettel viszont egyetlen pontot sem szerez. "Szerintem ma akkor sem lett volna esélyünk a Red Bullok ellen, ha a rajtunk jobban alakul" - ismerte el Hamilton, akinek az autójában a gumikkal együtt egy leváltási probléma miatt a kormánykereket is lecserélték mindössze 3,3 másodperc alatt.

A verseny végén a két McLaren diktálta a legjobb tempót, és Button meg is futotta a leggyorsabb kört, ez azonban túl későn volt a csapat számára, amelynek a hátránya a konstruktőri tabellán 10 pontra nőtt a 2. helyezett Ferrarival szemben. Sovány vigasz, hogy a McLaren zsinórban 55. alkalommal szerzett pontot, beállítva a Ferrari 1999 és 2003 között elért rekordját.

18 másodperccel mögötte Felipe Massát intették le, aki az utolsó húsz körben technikai problémákkal küzdött, ezért a szokásosnál kisebb leszorítóerővel kellett vezetnie. Ám így is sikerült végig visszavernie Kimi Räikkönen támadásait: a finn a kerékcserék során megpróbálkozott az elévágással, és a már meleg gumikon egy pillanatra meg is előzte a bokszból egy körrel utána kihajtó Massát, aki azonban az egyenes végén visszavette tőle a 6. helyet.

Forrás: AFP
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)

Az utolsó pontokat a 11. helyről a kemény gumikon rajtoló Romain Grosjean, valamint Nico Hülkenberg és Bruno Senna vágta zsebre, kiszorítva a legjobb tíz közül Nico Rosberget. A Mercedes katasztrofális hétvégét zárt, hiszen Michael Schumachert hátulról már a rajtnál megtorpedózta Jean-Eric Vergne, kiszúrva az egyik hátsó kerekét, amivel egy extra bokszkiállás után az utolsó helyre esett vissza. Így hamar lekörözték, és öt körrel a verseny vége előtt, elővigyázatosságból fel is adta a küzdelmet. Már csak három nagydíj maradt a pályafutásából, de azt állította, nem fogja zavarni, ha nem sikerül a csúcson visszavonulnia. "Kellemes lenne, de nem számítok rá" - vonta meg a vállát. "Nem állok ehhez túl szentimentálisan. Beérném annyival, hogy kicsit az élen küzdhessek."

Később hozzá hasonló körülmények között kapott defektet a Kamui Kobajasival koccanó Pastor Maldonado és a Daniel Ricciardót előző Sergio Pérez is. "Azt hittem, elég helyet hagytam a Toro Rossónak, de kiderült, hogy mégsem" - kommentálta lakonikusan az esetet a mexikói versenyző.

Az indiai diadal révén Vettel lett az első, akinek az idén öt győzelmet sikerült összehoznia - még senki másnak nincs háromnál több. A Red Bull pajzsán mostantól az lehet az egyetlen rés, hogy legkésőbb az USA Nagydíjon át kell váltaniuk a korábban már többször meghibásodott idei generátor új változatára, mert a régiből elfogynak a készletek.

A versenyről körről körre, élőben készült tudósításunkat itt, a vb-állást pedig itt olvashatják.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_17_8.html