Vágólapra másolva!
A második helyet megszerző Fernando Alonso saját bevallása szerint erőn felül teljesített az Indiai Nagydíjon, ahol az eddigieknél több kockázatot vállalt. Felipe Massa direkt engedte el Räikkönent a kerékcseréje után.

Bár az Indiai Nagydíj időmérője után még úgy tűnt, a Ferrari nem csak a Red Bullnak, de talán még a McLarennek sem lesz ellenfele a futamon, az ötödik helyről rajtoló Fernando Alonso egészen a dobogó második fokáig küzdötte fel magát, életben tartva ezzel a bajnoki reményeit.

A spanyol remekül kapta el a rajtot, ahol rögtön támadni kezdte az előle induló McLareneket. " Egymással harcoltak, és talán elfeledkeztek rólam, így legalább az egyiküket sikerült megelőznöm" - idézte fel a látványos manővert, ami után néhány körrel Jenson Button mellett is elment. A verseny végén pedig ismét ki tudta használni ellenfelei problémáit, amikor megelőzte a KERS-ét elvesztő Mark Webbert.

"Ez a második hely köszönhető a remek rajnak és első körnek, a jó csúcssebességnek, a gumik megfelelő kezelésének, illetve annak, hogy a 60 körös verseny minden egyes körében 120%-on teljesítettem. Megtettük, amit lehetett, ahogy szoktuk: ha a bajnokság végén mi kerülünk ki győztesként, senki sem mondhatja, hogy ez mások hibáinak köszönhetően sikerült, mivel mi mindig a maximumot nyújtjuk." - tette hozzá a spanyol, aki saját bevallása szerint az elmúlt versenyekhez képest több kockázatot vállalt az előzéseknél.

"Tegnap azt mondta nekem, úgy fogja fel ezt a versenyt, mint egy 60 körös kvalifikációt, és beváltotta az ígéretét" - dicsérte Stefano Domenicali a versenyzőjét, aki az első tízből egyedüliként tudott javítani rajtpozícióján.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A csapat másik autóját vezető Felipe Massa az elmúlt futamokon látott javuló formáját hozta, a körülmények miatt azonban nem tudott a maximumon teljesíteni, mivel spórolnia kellett.

"Körülbelül a 20. kör után rámszóltak a bokszutca faláról, hogy meg kell próbálnom spórolni az üzemanyaggal, így végül több mint a verseny felét úgy kellett teljesítenem, hogy nem nyomhattam tövig a gázt, és mindenkit biztosíthatok róla, hogy ez nem volt könnyű, mivel Kimi (Räikkönen) végig a nyakamon volt" - mondta a 6. helyet megszerző brazil.

A brazil egyébként azt állítja, a kerékcsere után szándékosan engedte el Räikkönent, hogy a következő egyenesben ő használhassa majd a DRS-t. "Azt hiszem, erre ő is rájött, de addigra már késő volt, én kerültem előnybe, és sikerült megelőznöm" - mondta. A felvételeken látszik, hogy Massa a DRS-mérési pont előtt durván rálép a fékre, és ennek köszönhetően alig centikkel ellenfele után szeli át a fehér vonalat.

A Ferrari tisztában van vele, hogy a hátralévő három versenyen tovább kell javulniuk, főleg, ami az időmérős tempójukat illeti. "Ha sikerül a versenyzőinket előrébb vinni a rajtrácson, nyomást gyakorolhatunk a Red Bullra" - mondta Pat Fry vezető versenymérnök.