Vágólapra másolva!
Csapatfőnöke nem győzi dicsérni a tizedik helyen célba érő versenyző, akit az elromlott keresztstabilizátor, a tervezettnél eggyel több kerékcsere és az autójára ragadt műfű is hátráltatott.

A 2009-es botladozások óta a legpocsékabb versenyét zárta a McLaren Koreában, ahol Jenson Button már az első körben kiesett, Lewis Hamilton pedig csak kínkeservesen kaparta össze az utolsó pontot. Egyik versenyző sem tehet a gyenge szereplésről, Buttont például Nico Rosberggel együtt kiütötte Kamui Kobajasi.

"Nagyon későn fékeztem, biztos vagyok benne, hogy Nico is. Egyszer csak egy nagy becsapódást éreztem jobbról, és láttam elszállni Kamuit" - mondta a brit, aki enyhének tartja a Kobajasira kiszabott bokszutcán áthajtásos büntetést. "Ez szörnyű vezetői magatartás volt, nem csupán egyszerű hiba."

A bajnoki címről nyilvánosan lemondott, amit a Sebastian Vettel mögött 62 pontos hátrányba kerülő csapattársa is megtett. "Úgy gondolom, számunkra ennyi volt" - jelentette ki az indiszponált Hamilton, bár hozzátette, "még mindig sok (konkrétan 100) pont elérhető, ezért tovább fogok küzdeni. Történtek már különös fordulatok, sosem adom fel."

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Hamilton a rajt után visszaesett a 4. helyre, ahonnan később is csak hátrafelé vezetett az útja: a 18. körben elromlott a hátsó keresztstabilizátora, ami hatványozottan növelte a gumikopást, ezért előbb Felipe Massa, majd szép sorban mások is elmentek mellette. "Egy McLarennek sohasem szabadna egy Toro Rossóval vagy egy Force Indiával csatáznia" - jegyezte meg a brit, akinek az előző hétvégén, Japánban az egyik hátsó lengéscsillapítója romlott el.

"Végig keményen hajtottam, de borzasztó nehéz volt jó tempót diktálni. Kanyarról kanyarra változott a balansz, az autó mozgott az egyenesekben, ráadásul zabálta a gumikat, így a három bokszkiállással még hátrébb estem. Tovább rontotta a helyzetet, hogy a bukótérben elhelyezett műfűből egy darab rátapadt az oldaldobozomra az utolsó körökben. Megakasztotta az áramlást a diffúzor felé, ezért nem volt hátsó leszorítóerőm, ami még inkább megnehezítette, hogy megtartsam a 10. helyet." Az utolsó két körben Hamilton pozícióját jövő évi utódja, Sergio Pérez veszélyeztette.

A McLarent irányító Martin Whitmarsh viszont alig talált szavakat Hamilton teljesítményére. "Örömmel nyilatkoztam, hogy valószínűleg ez volt a McLaren hosszú történetének legkeményebben kicsikart, legheroikusabb harcával szerzett pontja" - mondta. "Higgyék el, hősies, felcsigázó, fenséges teljesítmény volt."