Vágólapra másolva!
Reakciók a Koreai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Mark Webber (1.): "Ez mindannyiunknak szoros időmérő volt. Azt hiszem, az edzés közben mindenki máskor küszködött balanszproblémákkal a különféle gumikeverékeken. A körömmel elégedett voltam, mert tűrhetően sikerült összeraknom, és jó, hogy enyém lett a pole. Ez remek hely a rajtoláshoz. Remélem, minél jobban jövök majd ki az első kanyarból, ami fontos lesz, hiszen utána két hosszú egyenes következik."

Sebastian Vettel (2.): "Összességében elégedett lehetek az eredménnyel. Az időmérő első és második etapjában elég gyors voltam, és a Q3-at is jól indítottam. Az utolsó próbálkozásomkor azonban el kellett vennem a gázt, amikor neki akartam vágni a körömnek, mert Massa ott volt előttem. Nem az ő hibája volt, de muszáj volt lassítanom. Ettől függetlenül tény, hogy a Q3-ban a második köröm nem sikerült elég jól. A középső szektorban, ahol a hétvége korábbi részében minden rendben ment, időt vesztettem, mert nem sikerült követnem a pálya állapotának a fejlődését, úgyhogy a 2. rajthely is rendben van. A pálya elején sok a hosszú egyenes, amitől a verseny kezdetben érdekes lehet."

McLaren

Lewis Hamilton (3.): "Nehéz hétvégém abból a szempontból, hogy gyors kört tudjak kicsikarni az autóból, ezért roppant kielégítő a harmadik rajthely. Örömmel újságolhatom, hogy a Q3-ban a szuszt is kipréseltem az autóból, mindent kihoztam belőle, míg Mark (Webber) és Seb (Vettel) benne hagyott egy kicsit a körében. Meglátjuk. Jenson tegnap megmutatta, hogy a tempónk ígéretes a hosszú etapokon, ezért nagyon várom a versenyt. A Red Bullok legyőzése jó rajttal, megfelelő stratégiával és hibázás nélkül lehetséges. Az első kanyarok felé menet ráadásul kiváló esélyem nyílik rá a startot követően, hogy kihasználjam a szélárnyékukat. Mindent felteszek holnap a győzelemért."

Jenson Button (11.): "A Q2-ben az első körömben blokkoltam a kerekeimet az utolsó szektorban, szélesen fordultam és le kellett váltanom az egyes fokozatba, amivel sok időt vesztettem, szóval ekkor egy csomó tizedet nyerhettem volna. Aztán a második próbálkozásomnál a sárga zászlók miatt vesztettem időt. Tudtam, hogy jónéhány tizedet gyorsulhattam volna az utolsó szektorban, azonban végül nem tudtam javítani a sárga zászlók miatt. Megesik az ilyesmi, holnap innen próbálok továbblépni."

Ferrari

Fernando Alonso (4.): "Azt mondanám, hogy a rajtpozíciónkat és az élmezőnyhöz viszonyított lemaradásunkat tekintve tettünk egy lépést előre Japánhoz képest, ami pedig csak egy hete volt. Látható, hogy az autónknak, ami nagyjából ugyanaz, mint Japánban, jobban fekszik ez a pálya. Fejlesztenünk kell, már Indiában, a következő versenyen várható néhány új alkatrész érkezése. Nem meglepetés, hogy a két Red Bull van az első sorban, miután már a Q1-ben és a Q2-ben is a leggyorsabbak voltak. A második köröm a Q1-ben? Nagyon óvatos voltam, hogy ne koptassam szét a gumikat, mert tudtam, hogy használni fogom őket később a Q2-ben is. Szerintem holnap lehet egy jó versenyünk: talán vesztek majd pár helyet, mivel a piszkosabb oldalról indulok, de már megmutattuk, hogy jó a versenytempónk a hosszú etapokon, képesnek kell lennünk arra, hogy az élbollyal maradjunk. A holnapi célom? Nagyon egyszerű, Vettel előtt kell végezni. Mostantól már nem számít, hogy összesen mennyi pontunk van, csak az lényeg, hogy többet szerezzünk, mint a legközelebbi riválisunk. Megtörténhet, hogy elveszítem a vezetést a bajnokságban, és talán 24 pontos hátránnyal érkezem majd az utolsó versenyre, de csak az számít, hogy a Brazil Nagydíj után mi legyünk a tabella élén. Mi a Red Bull előnye? Gyorsabb autójuk van, viszont nekünk meg jobb a csapatunk."

Felipe Massa (6.): "Viszonylag jó időmérő volt, még ha nem is tökéletes. Elkövettem pár apró hibát, ami talán egy-két helyezésbe került, de mindent egybevetve a hatodik hely nem katasztrófa. Ma az volt a legfontosabb, hogy továbbjussunk a Q2-ből: ebből a szempontból jelentős lépést tettünk előre. Már láttuk a múltban, hogy a hosszú etapokon versenyképesebbek vagyunk, mint egy körön, reméljük, a történelem megismétli magát, és harcolhatunk azokkal, akik előlünk indulnak. Az időmérőkön minimum két autó gyorsabb nálunk, de a versenyen más a helyzet. Jó stratégiával kell előrukkolnunk, a legjobbat kell kihoznunk a gumikból, amik egyébként nem tűntek úgy, mintha túl gyorsan elhasználódnának. Nagyon szűk itt az első kanyar, reméljük, normál rajtunk lesz. Hogy (Romain) Grosjean mellőlem rajtol? Szerintem megértette, hogyan kellene viselkednie, ezért nem igazán aggódom."

Lotus

Kimi Räikkönen (5.): "Ez az időmérő rendben volt, mindent megtettünk, amit lehetett. A hétvége során többféle megoldást is kipróbáltunk az autónkon, és tűrhető helyen végeztünk, bár tény, hogy mindig szeretnénk gyorsabbak lenni. Az új kipufogó jónak tűnik; a lóerőkből veszítettünk vele egy keveset, aerodinamikai téren viszont nyertünk, és végső soron mindennek ára van. Az előttünk lévőkhöz képest nem túl nagy a lemaradásunk, úgyhogy holnap is megtesszük majd, ami tőlünk telik."

Romain Grosjean (7.): "Ez az időmérő az igazat megvallva kicsit furcsa volt; a Q1-ben az autóm reménytelenül elveszettnek tűnt, a Q2-ben jól ment, de a Q3-ban megint nem volt valami fantasztikus, ezért még időre van szükségünk, hogy kiderítsük, mi okozta ezt. A pálya állapota is változott kissé, és a gumik is másnak érződtek, aminek rá kell jönnünk az okára. Az biztos, hogy a rajtomat holnap árgus szemekkel fogják figyelni, de tisztában vagyok a céljaimmal, és azt hiszem, szép eredményre leszünk képesek."

Force India

Nico Hülkenberg (8.): "Nem volt könnyű időmérő, de végül minden a terv szerint alakult. Küszködtem a Q1-ben és a Q2-ben, egész hétvégén volt egy kis alulkormányozottsága az autónak, különösen az első szektorban. Soha nem sikerült teljesen eltűntetni, de nem igazán hátráltatott minket, mert képes voltam összerakni két jó kört, és ez elég volt a nyolcadik helyhez. Az idők nagyon közel voltak egymáshoz, szerintem holnap is ez várható. Mivel a hosszú etapokon mutatott tempónk versenyképesnek tűnik, szerintem biztosan versenyben leszünk majd a körülöttünk lévőkkel, és pontokkal távozhatunk majd."

Paul di Resta (14.): "Az autó újra képes lett volna a Q3-ra, de a Q2-ben futott körömben forgalomba kerültem. Pár autó blokkolt az utolsó három kanyarban, ez abba a kritikus pár tizedbe került, ami kellett volna a Q3-ba kerüléshez. Tehát egy kissé csalódott vagyok, mert nem hozam ki a legtöbbet az időmérőből. Nem kerültünk jó helyre a rajtrácson, de magabiztosan várhatjuk a versenyt, mert az autó jó versenytempót mutatott a tegnapi szabadedzéseken."

Mercedes

Nico Rosberg (9.): "A 9. hely volt a legtöbb, amit ma elérhettünk. Jól állítottuk be az autót, de hiányzott a tempó ahhoz, hogy még előrébb végezzünk. Keményen dolgozunk a javulásért, és reméljük, hogy a versenytempónk erősebb lesz és pontokat szerezhetünk Koreában. A vonalvezetés és a hűvösebb idő jobban fekszik nekünk, mint az előző versenyek körülményei, ezért már várom a futamot."

Michael Schumacher (10.): "Pozitívum a mai teljesítményünkben, hogy előrébb léptünk az előző hétvégéhez viszonyítva és bejutottunk a Q3-ba. Azonban összességében ez egy átlagos nap volt. Arra számítottunk, hogy valahol a nyolcadik és tízedik hely között fogunk zárni, de nem alakult minden tökéletesen a gyors köröm utolsó szektorában. Ami a holnapot illeti, szerintem bízhatunk benne, hogy erősek leszünk, a hosszú etapokon jó a tempónk, csakúgy, mint a gumik. Meglátjuk, mit hoz a futam."

Sauber

Sergio Pérez (12.): "Kár, közel álltunk a Q3-ba jutáshoz, azonban lassítanom kellett az utolsó szektorban a sárga zászlók miatt. Ami pozitívum, hogy megspóroltunk egy garnitúra friss gumit a versenyre. Érdekes futam lesz, mert a szabadedzéseken nem tudtam annyi hosszú etapot menni, mint amennyit akartam."

Kamui Kobajasi (13.): "Könnyedén gyorsulhattam volna öt tizedmásodpercet, de el kellett vennem a lábam a gázról a sárga zászlóknál. Csalódott vagyok, főleg azért, mert erősödött az autó a Q2-re. A Q1-ben eleinte problémát okozott a túlkormányzottság, de a beállításokon eszközölt változtatások jól beváltak. Ezen a pályán lehetséges az előzés, a verseny pedig egy külön történet lesz."

Williams

Pastor Maldonado (15.): "Nehéznek találtuk a javítást a szabadedzésekhez képest. Tiszta köröm volt a Q2-ben, mindent kihoztam az autóból, amit tudtam, de ma egyszerűen nem volt meg a kellő tempónk. Onnan, ahol vagyunk, nagyon kemény munka kell majd ahhoz, hogy pontszerzők legyünk a holnapi versenyen, mivel nehéz előzni ezen a pályán.

Bruno Senna (18.): ""Természetesen csalódott vagyok a mai nap miatt. Volt pár problémánk a szabadedzésen az autó több alkatrészével, ami azt jelentette, hogy nem jött össze az időmérőre. Előrébb kell majd jönnünk ebből a pozícióból, meg kell próbálnunk egy jó versenyt futni holnap."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (16.): "A Q2-ben két etapot mentünk, mindkettőben egy-egy gyors körrel. A másodikban egyszerűen elment a hajtásom a 12-es kanyarból kifelé jövet, azt éreztem, hogy az autó üresben van, és nem tudtam sebességbe rakni. Nem tudtam visszajönni a bokszba, meg kellett szakítanom a körömet és félreállni a pálya szélére. Kár, mert a Q1 nagyon jól ment, képes voltam versenyképes időt futni. Nem tudom, hogy be tudtam volna-e kerülni a Q3-ba, de akármi is az eredmény, ez egy kihagyott lehetőség, bár ez is a játék része a motorsportban. Holnap remélhetőleg vissza tudunk vágni."

Jean-Eric Vergne (17.): Délután nagyon jónak és versenyképesnek tűnt a teljesítményünk. De sajnos a legutolsó körömben megpróbáltam padlógázzal venni az utolsó (valójában az utolsó előtti, mert a 17-esre gondolhatott - a szerk.) kanyart, de elrontottam, majdnem eldobtam az autót, és ez tönkretette a körömet. Ezért mérges vagyok magamra. Az előrelépés tegnaphoz képest részben abból jött, hogy javítottunk az autón reggelre, és a harmadik szabadedzésen is, és én is jobban vezettem. Természetesen megpróbálok majd egy jó rajtot venni holnap, és remélem, bedolgozom majd magam a pontszerzők közé a verseny végére."

Caterham

Vitalij Petrov (19.): "Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel. Több problémám volt az autóval a hétvégén, amivel időt vesztettem, de a csapat keményen dolgozott az előrelépésért, ezért köszönöm nekik, hogy segítettek a legtöbbet kihozni az autóból a három szabadedzésen és az időmérőn. Az utolsó köröm tényleg kiválóan sikerült, valószínűleg ez volt a leggyorsabb, ami itt lehetséges volt. Jól időzítettünk, a forgalom nem okozott gondot. Nagyszerű a csapat számára, hogy egy másodperccel végeztünk a mögöttünk lévő autók előtt. Nem állunk le, a cél az, hogy holnap jól kezdjünk, és igyekszünk átvinni ezt a formát a vasárnapi futamra is."

Heikki Kovalainen (20.): "Egész hétvégén kínlódtam, hogy kielégítő beállításokat találjak, ami ma is megmaradt. Három etapot mentünk, egyet a lágy gumikon, kettőt pedig a szuperlágyakon, hogy próbáljuk megfelelővé tenni a balanszot, de nem jött össze. Az utolsó Q1-es körömben változatlanul alulkormányzott volt az autó az utolsó négy kanyarban, e nélkül gyorsabb lettem volna. Holnap kulcsfontosságú lesz a gumitaktika. Az előző hétvégén, Japánban láthattuk, hogy a verseny korai szakaszában képesek vagyunk harcolni, meglátjuk, hogy ezúttal mit tudunk majd alkotni."

Marussia

Charles Pic (21/24.): "Ez egy remek időmérő volt nekem. Az első etapomban a lágy gumikon volt egy kis forgalom, ezért kihűltek a gumijaim. Aztán a másodikra felraktuk a szuperlágy gumikat. Két tizedet vesztettünk az első szektorban, de aztán minden nagyon jóra fordult a középső szektorban, mindent egybevetve ez egy pozitív időmérő volt. Megspóroltunk két szett szuperlágy gumit a versenyre, most azon fogunk dolgozni, hogy megnézzük, hogyan folytathatnánk a fejlődést holnap. Most már nagyon kényelmesen érzem magam a pályán, nagyon élvezem - a második szektor igazán klassz! A motorcsere miatt hátrébbról fogunk rajtolni, de szerintem elég gyorsan feljöhetünk onnan a verseny első felében, tehát koncentrálhatunk majd arra, hogy tartsuk a lépést a vetélytársainkkal."

Timo Glock (22/21.): "Eddig ez egy elég nehéz hétvége számunkra. Egészen az időmérőig küszködtünk a balansszal. A dolgok kissé jobbnak tűntek ma délután, könnyebb volt vezetni az autót. Jó kört mentem a lágy gumikkal, de aztán felraktuk a szuperlágyakat, én pedig hibáztam egyet a 10-es kanyar kijáratánál, kisodródtam és elvesztettem a tapadást a hajtott kerekeknél. Kicsit kár érte, hogy vesztettem pár tizedet itt, de legalább az autó kicsit jobbá vált. Úgy gondolom, holnap lehet egy jobb versenyünk."

HRT

Pedro de la Rosa (23/22.): "Több mint elfogadható volt az időmérő, főleg a második köröm sikerült nagyon jól. Azonban erős alulkormányzottságtól szenvedtem, és ebből kifolyólag nem tudtam tökéletes kört összerakni. Nem akkora különbség alakult ki a riválisainkhoz képest, amekkorára számítottunk, úgy tűni, az ő autóik jobban működnek ezen a pályán, mint a miénk. Mindenesetre elégedett vagyok az időmérővel, csakúgy, mint a lágy gumin diktált tempónkkal. Holnap mindent bele fogunk adni, mint mindig, de közelebb kell férkőznünk a vetélytársainkhoz."

Narain Karthikeyan (24/23.): "Egész jó pozícióban álltunk a harmadik szabadedzés végén, mivel jól alkalmazkodtam a pályához, valamint az autó is kitűnően ment. De az időmérőn szerencsétlen voltam, az első körben műszaki probléma történt. Most ki kell vizsgálnunk a hibát, hogy kijavítsuk, illetve elkerüljük az újbóli bekövetkeztét. Holnapra próbálunk feljavulni a pozitív ingerek segítségével."