Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíjon váltási gondokról számolt be a McLaren versenyzője, de a csapat sejtése szerint nem a váltó hibásodott meg. Kivizsgálják a berendezést, viszont Button akkor is megússza az újabb büntetést, ha mégis ki kell cserélni.

Mindkét McLarenben meghibásodott a váltó a szeptemberi Szingapúri Nagydíjon, aminek következtében Lewis Hamilton autója megállt, Jenson Buttonéban pedig ki kellett cserélni az egységet a Japán Nagydíjra, ami öt rajthelyes büntetést jelentett a brit versenyző számára. Button azonban hiába kapott új váltót, a futamon közölte rádión, hogy újabb problémát érez.

A hiba a jelek szerint még a cél előtt megoldódott, és a McLaren gyanúja szerint nem is a váltó elromlása okozta. "A fokozatok gördülékeny váltásával volt probléma, de valószínűleg csak a jobb hátsó kerék kerékagyán lévő szenzorok túlmelegedésének következtében" - idézte Martin Whitmarsh csapatfőnököt az Autosport.

"Az első bokszkiállásnál észrevehető volt egy kis tűz a jobb hátsó féknél. A túlmelegedés megzavarta a hátsó keréknél lévő érzékelőket, és a kiállástól kezdve megjelent a probléma. Néhány kör után kissé lehűltek (a szenzorok), de sajnos úgy tűnt, visszatért a gond. Nyilván nem azokat a szavakat akartuk hallani a rádióban, amiket hallottunk" - magyarázta. "A második bokszkiállás után hasonló problémára számítottunk, viszont (Button) nem került forgalomba, ezért sikerült lehűlniük a szenzoroknak."

A McLaren biztos, ami biztos alapon kivizsgálja a gyárban a berendezést. Buttonnak akkor sem kell félnie újabb büntetéstől, ha esetleg kiderül, hogy váltócserére lesz szükség a következő versenyre, mert a szabályok lehetővé teszik, hogy a váltó kötelező ötversenyes ciklusa csak az az után következő hétvégén induljon el, hogy beszerelték az autóba.