Vágólapra másolva!
Bár a Szingapúri Nagydíj óta ők is használják a trükkös hátsó szárnyat, Christian Horner szerint egyéb területeken is sokat javult az autójuk. A szuzukai pálya kedvezett a Red Bullnak, a hátralévő futamokon kemény csatát várnak.

Christian Horner szerint a Red Bull új dupla DRS-e csak egy tényező azok közül, amelyek segítségével a csapat ismét elfoglalta a helyét a mezőny élén. Az osztrákok formája az egész szezon során ingadozott, a nyári szünet után pedig kisebb hullámvölgybe kerültek: Spában és Monzában nem voltak elég gyorsak ahhoz, hogy a győzelemért harcoljanak. A Szingapúri Nagydíjon viszont látványos javulást mutattak, és Lewis Hamilton kiesése után Sebastian Vettel meg is nyerte a versenyt. A német Japánban megismételte a sikerét, ezúttal ráadásul az egész hétvégét uralta, a pole pozícióból indulva aratott kényelmes győzelmet.

Szuzukában derült fény arra, hogy a Red Bull már Szingapúrban is használta versenykörülmények között az új dupla DRS-t. A Mercedes az idény eleje óta hasonló eszközt használ, a Lotus pedig Hockenheim óta teszteli saját verzióját a szabadedzéseken, élesben viszont még nem vetették be. Horner nem tagadta, hogy - különösen az időmérőkön - nagy segítséget jelent az új hátsó szárny, de szerinte hiba lenne csak az eszköz számlájára írni az elmúlt két futam sikereit.

"Nem arról van szó, hogy bevetettünk egy csodafegyvert - nagyon nehéz lenne bebizonyítani, hogy az autónk itteni teljesítménye a hátsó szárnynak köszönhető" - nyilatkozta a csapatfőnök a szuzukai győzelem után, aminek köszönhetően Vettel hátránya csupán négy pontra csökkent a kieső Fernando Alonsóhoz képest. "Úgy vélem, minden területen sikerült javulnunk, minden részlet hozzájárult ahhoz, hogy előreléptünk."

"Japánban például a miénk volt a leggyorsabb bokszkiállás is, szóval hiba lenne azt mondani, hogy csak azért javult a formánk, mert az egyenesekben néhány kilométerrel gyorsabbak vagyunk" - idézi Hornert az Autosport. Bár bizakodó a csapat világbajnoki esélyeit illetően, szerinte Szuzukában minden a kezükre játszott, így nem szabad túlzott következtetéseket levonni az ottani fölényükből.

"Az autónk a körülményektől függetlenül mindig jól működött, alacsony és magas üzemanyagszinttel is. Ráadásul a hétvégén használható két gumikeveré egyikével sem volt gondunk. Úgy gondolom, a pálya vonalvezetése kedvezett az autónknak" - magyarázta. "Ennek ellenére láthattuk, milyen gyorsan változott az erősorrend a korábbi futamokon. A hétvége alapján nem tudjuk megjósolni, mi vár ránk a jövőben - az a lényeg, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. Folyamatosan javítanunk kell az autónk teljesítményén, hiszen a bajnokság tulajdonképpen egy ötfutamos csatává vált Fernando és Seb között."