Vágólapra másolva!
Tudja, hogy a McLarennél nagy űrt kell betöltenie Lewis Hamilton távozása után, de készen áll a kihívásra. Azt mondja, a Ferrari túl sokat hezitált, és nem is érzett reális lehetőséget arra, hogy Maranellóba szerződjön.

Az ígéretes tehetségként számontartott Sergio Pérez két év alatt kinőtte a Saubert, jövőre már a McLaren színeiben fog versenyezni. "Hálás vagyok a csapatnak a kínált lehetőségért" - közölte Szuzukában. "Voltak tárgyalásaink már korábban is, de nem akartam túl sok információt kiszivárogtatni a lehetőségeimről és opcióimról."

A 22 éves mexikóinak a világbajnok Lewis Hamiltont kell pótolnia, de nem ijed meg a kihívástól. "Természetesen Lewist tartom az egyik leggyorsabb versenyzőnek a mezőnyben, ezért nem lesz könnyű helyettesíteni. Tudom, hogy nagy űrt hagy maga után. A lehető legkeményebben fogok dolgozni, hogy a legjobb eredményeket érjem el, és megnyerjem a bajnokságot ezzel a kiváló csapattal" - mondta Pérez.

Forrás: Sauber

Az átigazolása főleg azért érte váratlanul a közvéleményt, mert sokáig azt rebesgette a sajtó, hogy a Ferrarinál kaphat szerződést Felipe Massa helyén. Az átigazolása azért is logikus lett volna, mert tavaly óta tagja a maranellóiak versenyzőakadémiájának. Pérez azonban kijelentette, nem volt sok realitása annak, hogy a Ferrarihoz kerüljön.

"Sohasem volt világos, hogy akarnak-e engem, vagy sem" - mondta. "Nehezen döntöttek. Úgy gondolom, elégedettek Felipével, aki jó, és már bizonyított. Én nem jelentek olyan garanciát, mint ő, éppen ezért sohasem voltam igazi alternatíva számukra. Egyszer sem adódott náluk valódi lehetőség..." A mexikói a három idei dobogós eredményével hívta fel magára a figyelmet.

Közben kiderült, hogy a Pérezt nagy összeggel szponzoráló Telmex kommunikációs vállalat nem hagyja el a pilótával együtt a Saubert, hanem hosszabb távon is folytatja velük az együttműködést. "Szóltak, hogy hosszú távú tervük van a Sauberrel, amit nem befolyásol Sergio távozása" - nyilatkozta a Sauber ügyvezetője, Monisha Kaltenborn. "Erősíteni akarják az autósportot Mexikóban, az F1-et marketingcélokra használják."