Vágólapra másolva!
Reakciók a Szingapúri Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Nagyon örülök a pole pozíciónak. Eddig jól alakult a hétvége, de ma még nem osztanak pontokat. Ráadásul hosszú, nehéz versenyre számíthatunk, így óvatosnak kell lennünk. Remélem, sikerült elvégeznünk a szükséges munkát ahhoz, hogy holnap erős helyzetből vághassunk neki a versenynek - az a lényeg, hogy kimaradjak a balhéból, és vigyázzak a gumikra. A srácok hihetetlen munkát végeztek a gyárban, így hétvégén több újítást is bevethettünk. A korábbi szezonokban sokszor lemaradtunk a fejlesztés terén, de idén sikerül tartanunk a tempót. Mindig is tudtam, hogy ha erősen kezdjük a szezont, akkor előbb-utóbb sikerül az élre állnunk. Az egész szezon során az élmezőnyben voltunk, most pedig kezdjük megmutatni, milyen erősek vagyunk valójában."

Jenson Button (4.): "Elég nehéz dolgom volt ma. Nem voltam teljesen elégedett az autómmal, a hátulját nehéz volt kordában tartanom, és a gumikat sem sikerült kímélnem. Remélem, a versenyen jobb lesz a balansz, mint az időmérőn. Nehéz verseny lesz, hiszen a gumik nagyon gyorsan kopnak, de szerintem rendben lesz a teljesítményünk. Mindenki számára kemény lesz a szombat esti verseny, de ezen a pályán lehet előzni. A negyedik helyről rajtolva a legjobb helyezésben, a győzelemben kellene reménykednem, de az időmérőn egyszerűen nem volt elég jó a tempóm. Remélem, a versenyen jobb lesz a helyzet."

Williams

Pastor Maldonado (2.): "A hétvége elején nem volt túl jó a tempónk, ezért nagyon keményen kellett dolgoznunk. Az időmérő során folyamatosan javultunk, és sikerült megtalálnunk a megfelelő balanszot. Ezután csak arra volt szükség, hogy összerakjak egy jó kört a Q3-ban - tudtam, hogy ott lehetünk az élmezőnyben. Nagyon várom a versenyt, hiszen az edzéseken egyenletesen jó tempót futottunk a hosszú etapokon. Minden eszköz a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy holnap is versenyképesek legyünk, tehát jó futamra számítunk."

Bruno Senna (17.): "Nem volt ideális ez a nap. Nagyon keményen hajtottam, hogy jó köridőt érjek el, és végül túlléptem a határon. Ez a pálya nem bocsátja meg a hibákat, így eltörött az autóm hátsó felfüggesztése. Ez korán véget vetett az időmérőmnek, de most már a holnapi napra kell koncentrálnunk. Vannak friss abroncsaink, azt hiszem, ezekre mindenkinek szüksége lesz holnap. Jó az autónk, a verseny pedig hosszú lesz - bár itt nem könnyű előzni, már korábban is sikerült hátulról előretörnünk. Nagyon keményen kell hajtanom, és akkor szerezhetek néhány pontot."

Red Bull

Sebastian Vettel(3.): "Nehéz megmondani, mi történt. A Q2 végéig elégedett voltam, de a Q3-ban nem tudtuk tartani a tempót a pálya állapotának javulásával. A Q3-ban nem éreztem annyira a tapadást, amit így nem tudtam jó köridőre váltani. A legfontosabb nap holnap következik, és az autó tempója megvan. Versenyképesek voltunk a hétvége során, és a célunk, hogy erős versenyt fussunk holnap, a harmadik még mindig jó rajtpozíciónak számít."

Mark Webber (7.): "Ennél előrébb vártuk magunkat. Trükkös edzés volt, és az autó minden egyes alkalommal egy kicsit másnak éreztem az autót. Nem volt meg az a hátsó tapadásunk, amit a többi edzésen tapasztaltunk: általában a szuperlágy gumi biztos tapadást nyújt, most azonban nehéz volt ezt elérnünk. Csalódott vagyok a hetedik hellyel, de a holnapi verseny hosszú lesz, és megvan rá az esélyünk, hogy kihozzunk belőle valamit."

Ferrari

Fernando Alonso(5): "Ma a pole pozíció abszolút elérhetetlenvolt számunkra, Hamilton egy másik bolygón volt... Ezzel az ötödik hellyel kell megelégednünk, de ez nem azt jelenti, hogy holnapra nem remélünk javulást, a dobogót vesszük célba. Az eredmények nagyjából összevágnak azzal, amit a tegnapi edzésnap után vártunk, lévén hogy már a délutántól kezdve nem voltunk különösebben briliánsak. Az este egyetlen meglepetését (Pastor) Maldonado szolgáltatta, nagyon váratlan volt, hogy az első sorban láthattuk őt. Talán az egész évben itt a legnagyobb a különbség a két keverék között, valahol másfél és két másodperc között, ami holnap szintén fontos tényező lehet. Igaz, hogy a lágy gumik tovább bírják, viszont ekkora különbséggel a szuperlágyak is érdekes opciót jelenthetnek. Sok kerékcserét várok, főleg a gumikopás miatt. Hogy őszinte legyek, a Szingapúrba való érkezésünk előtt többet vártam, de hamar rá kellett jönnünk, hogy védekező üzemmódban fogjuk végigcsinálni ezt a nagydíjat. A futam nagyon hosszú lesz, fizikailag és mentálisan is megerőltető, mivel folyton maximális koncentrációra van szükség, nincs lehetőség bakizni: a legkisebb hiba is nagyon sokba kerülhet egy ilyen pályán, ahol a korlátok nagyon közel vannak. A megbízhatóság rendkívül fontos lesz, és a fő prioritásunk az, hogy a lehető legjobb pozícióban érjünk célba.

Felipe Massa (13): "Nagyon nehéz időmérő van a hátunk mögött. Igazán megszenvedtem, hogy egy jó kört rakjak össze, főleg az utolsó szektorban, ahol a hátsó gumik csúszkáltak, és ennek eredményeként el is koptak. Ez a probléma már tegnap óta fennáll, és nem sikerült megoldanunk. Reméljük, valamit tudunk tenni a versenyre, különben nagyon nehéz dolgunk lesz. Óvatosnak kell lennünk a stratégiával, kezdve ott, hogy melyik gumin rajtoljunk: óriási sebességkülönbség van a két keverék között, és úgy tűnik, mindkettő jelentősen kopik. A cél az lesz, hogy pontot szerezzünk, ami semmiképpen sem könnyű, de mindent beleadunk majd. Nem minden ide hozott fejlesztésünk működött úgy, ahogy azt vártuk vagy reméltük, ami nyilvánvalóan szintén nem segített rajtunk. Tehát meg kell értenünk ennek az okát, figyelembe véve a szezon hátralévő részét is."

Force India

Paul di Resta (6.): "Tegnap nagyon elégedett voltam az autó balanszával, de ma délután az utolsó edzésen már szenvedtem, és úgy tűnt, kicsúszott a talpunk alól a talaj. Ezért visszatértünk az alapokhoz, újra felépítettük a tempónkat az időmérő alatt, és végül sikerült hozni a köridőt, amikor igazán számított a Q3-ban - tény, hogy ez volt az eddigi legjobb köröm a hétvégén. Szóval erős pozícióból várjuk a holnapot, és remélhetőleg szerezhetünk egy jó adag pontot. Tegnap elég versenyképesnek tűntünk a hosszú etapokon, így ma este a stratégiára fogunk koncentrálni, és figyelünk, hogy holnap a helyes döntéseket hozzunk meg a gumikat illetően."

Nico Hülkenberg (11.): "Az autónk ma képes lett volna a Q3-ba jutásra, így csalódott vagyok, hogy kicsúsztam a top tízből. Egyszerűen nem kaptam el a ritmust a Q2-ben, és az utolsó köröm nem volt elég jó - elkövettem néhány kisebb hibát, amivel időt vesztettem, és egyúttal a helyemet a Q3-ban. Most arra kell koncentrálnom, hogy a legtöbbet hozzam ki a holnapból, és kihasználjuk a stratégia adta lehetőségeket A 11. rajtpozíció azt jelenti, hogy szabadon választhatom meg az abroncsokat, és már sokszor láttuk, hogy a gumik teljesítménye és a kopás nagy szerepet kap a versenyen. Tiszta rajtra lesz szükségem, túl kell jutnom az első körön, aztán meglátjuk, mire leszek képes."

Lotus

Romain Grosjean(8.): "Az eredmény nem olyan jó, mint szerettük volna, de ezen a pályán nehéz nem hibázni, és a hétvége eddigi részében küszködtünk a tapadással, úgyhogy összességében jó volt bekerülni a Q3-ba. A Q1 és a Q2 után bizakodtunk, a döntőben mégsem jöttek össze igazán a dolgok. Az utolsó körömben kicsit túl keményen igyekeztem; az autóból jónak tűnt, a köridő mégsem lett az, pedig nem tudok kiemelni egy olyan momentumot, amikor sokat vesztettem. Közel jártam a falhoz, de nem hiszem, hogy hozzáértem; meg kell néznem, hogy a Pirelli gumik nyomai látszanak-e a korláton!"

Kimi Räikkönen(12.): "Az autónk ma összességében sokkal jobb volt, mint tegnap. A használt gumikon gyorsak voltunk, az újakon viszont valamiért küszködtünk a tapadással, ezért még lassabbak is voltunk velük. Kétségkívül nem a 12. rajthelyről álmodtunk; úgy tűnik, nincs meg a gyorsaságunk ahhoz, hogy szembeszálljunk az éllovasokkal, pedig az autónk ennél mindenképpen jobb tempóra képes. Meglátjuk, mire megyünk a versenyen."

Mercedes

Michael Schumacher(9.): "Viszonylag elégedett vagyok az időmérőn elért eredményünkkel azt figyelembe véve, hogy mire tűntünk képesnek ezen a hétvégén. Természetesen megpróbálhattunk volna javítani egy-két helyet, bár nagyon nehéz lett volna. Inkább úgy döntöttünk, feladjuk ezt a lehetőséget, és megspórolunk egy szett gumit, mert így szabadon választhatunk keveréket a versenyre. Már az utolsó szabadedzést követően eldöntöttük, hogy ezt a taktikát fogjuk követni, s miután láttuk, hogy kik jutottak be a Q3-ba, ki is tartottunk mellette. Holnap remélhetőleg ki fogjuk tudni használni a benne rejlő lehetőségeket."

Nico Rosberg(10.): "Az új fejlesztéseink tűrhetően működnek ezen a hétvégén, bár még mindenképpen időre lesz szükségünk ahhoz, hogy optimalizáljuk a csomagot. Miután a Q3-ban nem vettünk részt, a versenyen több alternatívánk maradt, és eldönthetjük, hogy a lágy vagy a szuperlágy gumikon rajtolunk. Ez érdekes futamnak ígérkezik, úgyhogy meglátjuk, mit tudunk kihozni belőle."

Sauber

Sergio Pérez(14): "Nyilvánvalóan nehezen alakul a hétvégénk itt Szingapúrban. A legfőbb gond, hogy valami miatt nem tudtuk működésre bírni az új csomagunkat. Ez meglepett minket, mert eddig minden egyes lépés a fejlesztés során kifizetődőnek bizonyult. Nagyon sok leszorítóerő hiányzik. Az utolsó Q2-es köröm tiszta volt, és szerintem a lehető legtöbbet hoztam ki belőle. Sokat próbálkoztunk, hogy javítsunk az autó beállításain, és minden máson, de nem működött."

Kamui Kobajasi(18): "Minden megpróbáltunk, de nem tudtunk megszabadulni a hatalmas túlkormányzottságtól. Nem tudok bízni az autóban, és ez tényleg az utolsó dolog, amire az ember egy ilyen utcai pályán vágyik. Az itteni problémám valahogy a budapestire emlékeztet, ahol szintén szenvedtem az autóval. Az kocsi állapotát elnézve nem igazán látom, hogy hogyan juthatnék előrébb a versenyen a rajtpozíciómhoz képest, de nem fogom feladni, az biztos. Néha egy safety caros periódus vagy valami hasonló az ember kezére játszik, és a csapat érdekében remélem, hogy sikerül néhány pontot elcsípnünk holnap."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (15.): "A Q1-ben futott legjobb körömmel elégedettebb voltam, mint amit a Q2-ben sikerült elérnem, így reménykedtem benne, hogy kicsit előrébb végezhetek. Talán a két Saubert is megelőzhettem volna, de összességében ez a pozíció sem olyan rossz, szerintem egyre jobbak leszünk. Az éjszaka elvégzett munkánknak köszönhetően a harmadik szabadedzésen jobb volt az autónk, mint tegnap, így remélem, ismét jó versenyt futhatunk. Tudjuk, hogy ezen a pályán bármi megtörténhet."

Jean-Eric Vergne (16.): "Ahhoz képest, hogy most járok először Szingapúrban, úgy érzem, elégedett lehetek az időmérő alakulásával. A monzai futam óta nyakfájással küzdöttem, de jól kezeltem a helyzetet, és sikerült megbirkóznom a rázókövekkel és a bukkanókkal. Egy tizeden belülre kerültem a csapattársamhoz képest, pedig ő már versenyzett is korábban - ez újabb okot ad arra, hogy elégedett legyek a teljesítményemmel, hiszen tegnap még több mint egy másodperccel lassabb voltam nála. Hosszú lesz a verseny, arra számítok, hogy közben tovább tudok javulni. Remélhetőleg minden adódó lehetőséget sikerül kihasználnunk."

Caterham

Vitalij Petrov(19.): "Nagyon elégedett vagyok a mai időmérővel. Édesapámnak ma van a születésnapja, így neki ajánlom ezt a jó teljesítményt. Ma reggel azt mondta, ne hajtsak túl keményen, erre a harmadik szabadedzésen összetörtem az autót. A srácok fantasztikus munkát végeztek a garázsban, így 15 perccel a Q1 kezdete előtt végeztek a javítással. Szeretném nekik megköszönni, hogy ekkora energiát fektettek a munkába."

Heikki Kovalainen(20.): "Őszintén szólva eddig elég nehéz volt ez a hétvége, és a mai teljesítményem sem volt jobb. Egyik edzésen sem sikerült megtalálnom a megfelelő balanszot, ez pedig hatással volt a mai teljesítményemre. Ennek ellenére reménykedem benne, hogy vasárnap jobbak lehetünk, hiszen ezen a pályán bármi megtörténhet, így talán jó eredménnyel távozhatunk."

Marussia

Timo Glock (21.): "Csalódással kezdődött a napunk a harmadik szabadedzésen, és ennek az időmérőn is éreztük a hatását. Sokat veszítettem azzal, hogy délután nem tudtam körözni. Kár érte, mert jónak éreztem az autót, de a gumikkal kapcsolatban nem voltam elég magabiztos. Itt nagyon fontos, hogyan bánunk az abroncsokkal, különösen a szuperlágyakkal - nehéz őket megfelelően felmelegíteni a mért körünk előtt. A fékekkel is küszködtünk kicsit, nem működtek túl jól. Pedig jól indult a hétvégénk, tegnap viszonylag erősnek tűnt az autónk. Az időmérőn is csak néhány tized volt a lemaradásunk, így holnap meg kell próbálnunk felvenni a harcot a Caterhamekkel. A csapat jó munkát végzett, hiszen minden felmerülő nehézséggel sikerült megküzdenünk, többek között a hőséggel és a páratartalommal is. Remélem, holnap jobb eredménnyel ajándékozhatjuk meg őket."

Charles Pic (22.): "A harmadik szabadedzés is jól alakult, és az időmérő sem sikerült rosszul. A harmadik szektorban időt veszítettem a forgalom miatt, de ettől eltekintve viszonylag elégedett vagyok. Úgy érzem, elég jól alkalmazkodtam ehhez a nehezen megtanulható pályához. Most vezetek itt először, így még bőven van mit tanulnom a hétvége során. Remélem, holnap jobb teljesítményre leszek képes, és a versenyen is megtartjuk a jelenlegi jó formánkat. Ami az FIA-tól kapott büntetésemet illeti, szeretném elmondani, hogy teljesen egyetértek vele. Hibáztam, és igyekszem hasznot húzni ebből a tapasztalatból."

HRT

Narain Karthikeyan (23.): "Elégedett vagyok, hiszen szinte tökéletes kört futottam az időmérőn. Keményen hajtottam, és úgy érzem, jelenleg nagyon jó teljesítményt nyújtok. Nagyon jól érzem magam a csapatnál, sokat segítenek nekem, szinte otthon érzem magam. Ilyen nagyszerű légkörben könnyű jó teljesítményt nyújtani. Sorozatban másodszor értem el jó eredményt az időmérőn, remélem, sikerül megtartanom ezt a remek formát. Fizikailag nagyon kemény lesz a holnapi verseny, de harcolni fogunk azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el."

Pedro de la Rosa(24.): "Összességében elégedett vagyok, mert az autónk erősebb lett, de az időmérő nem alakult jól. Új abroncsokat használtunk, és gyakran blokkoltak a kerekeim, így nem sikerült tiszta kört futnom. Bár a büntetésem miatt előre tudtam, hogy holnap az utolsó helyről kell rajtolnom, szerettem volna futni egy gyors kört, de ez végül nem jött össze. Azzal vigasztalódom, hogy az autónk elég sokat javult, ez pedig nagyon fontos, hiszen nehéz lesz a holnapi verseny. Senkinek nem lesz könnyű dolga - okosan kell versenyeznünk, nem szabad túlságosan terhelnünk a fékeket, és a gumikkal is jól kell bánnunk. Mint mindig, most is mindent beleadunk, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújthassuk."