Vágólapra másolva!
Már a szabadedzésen eldöntötték, hogy a Q3-ban nem tesznek meg mért kört, ha bejutnak. A tervük Szingapúrban különösen sokat érhet.

A Mercedes egy régi, de az utóbbi néhány futamon nem látott taktikát követett, amikor a Szingapúri Nagydíj időmérőjének döntőjében mindkét autójával csak egy-egy bemelegítő kört tett meg, biztosítva, hogy a verseny rajtjához szabadon választhassa meg a gumikeveréket.

Michael Schumacher és Nico Rosberg a 9-10. helyen jutott be a Q3-ba, tehát úgyis kevés esélyük lett volna rá, hogy ott bárkit megelőzzenek. Ezért döntöttek úgy, hogy ehhez a taktikához folyamodnak, bár valójában eleve erre is készültek. "Már az utolsó szabadedzést követően eldöntöttük, hogy ezt fogjuk követni, s miután láttuk, hogy kik jutottak be a Q3-ba, ki is tartottunk mellette. Holnap remélhetőleg ki fogjuk tudni használni a benne rejlő lehetőségeket" - mondta Schumacher, aki 7:7-re egyenlített ki csapattársa ellen az idei időmérőkön.

"Viszonylag elégedett vagyok az időmérőn elért eredményünkkel azt figyelembe véve, hogy mire tűntünk képesnek ezen a hétvégén. Természetesen megpróbálhattunk volna javítani egy-két helyet, bár nagyon nehéz lett volna. Inkább úgy döntöttünk, feladjuk ezt a lehetőséget, és megspórolunk egy szett gumit, mert így szabadon választhatunk keveréket a versenyre."

Forrás: AFP

Ez Szingapúrban hasznosabb lehet, mint máshol, hiszen a hosszú bokszutca és a csak 60 km/ó-s sebességkorlátozás miatt az összes pálya közül itt járnak a legnagyobb időveszteséggel a kerékcserék. A Pirelli arra számít, hogy a csapatok többsége két kiállással fogja teljesíteni a távot, bár egyesek talán hárommal, és a Mercedes a későbbi etapokra tartogathatja majd a megspórolt szuperlágy gumikat. Amelyek azonban a rendkívül gyors kopás következtében csak kevés körön át tapadnak jól.

A csapat új fejlesztéseiről, különösen a Coanda-kipufogóról Rosberg azt mondta, "tűrhetően működnek ezen a hétvégén, bár még mindenképpen időre lesz szükségünk ahhoz, hogy optimalizáljuk a csomagot." A Mercedes GP-t irányító Ross Brawn szintén megjegyezte, hogy az aerodinamikai újítások "szép fejlődést" hoztak, ugyanakkor hozzátette: "Michael és Nico csak ezen a hétvégén próbálhatták ki először a frissítéseket, és beletelt némi időbe, amíg a beállításokat tűrhetően hozzájuk tudtuk igazítani."

Norbert Haug pedig rámutatott, hogy Schumacher a Q2-ben mindössze 3 tizedmásodperccel volt lassabb az akkor 3. helyezett Mark Webbernél.