Vágólapra másolva!
A pénteki szabadedzéseken mindkét versenyző autójára felszerelik az eszközt, amelytől komoly javulást várnak. Ha beválik, versenykörülmények között is bevetik a Szingapúri Nagydíjon.

A Mercedes a múlt héten megrendezett, fiatal versenyzők részvételével lezajlott teszten komoly újításokat próbált ki Magny-Cours-ban, és úgy tűnik, ezek egy részét már be is vethetik a Szingapúri Nagydíjon. A németek egyik legfontosabb fejlesztése az új kipufogó-elrendezés volt, mely a Coanda-effektus révén segít növelni a hátsó leszorítóerőt. Az eszközzel Sam Bird és Brendon Hartley több mint 1000 kilométert tett meg a teszten, és a csapat állítólag rendkívül elégedett volt az eredményekkel.

Az Autosport értesülései szerint a Mercedes a hétvégi Szingapúri Nagydíjra is elviszi a módosított kipufogót, a pénteki szabadedzéseken Michael Schumacher és Nico Rosberg autójára is felszerelik a szerkezetet. Amennyiben a nap végén elégedettek a gyűjtött adatokkal, éles körülmények között, az időmérőn és a futamon is zöld utat adnak az eszköznek. Ross Brawn elárulta, a lassú, utcai pályán zajló szingapúri futamon látványos lehet a fejlődésük.

"Úgy gondoljuk, a kis sebességről való kigyorsításnál elég hasznos lehet" - nyilatkozta az Autosportnak a kipufogóról, amelyhez hasonlót a Ferrari, a McLaren és a Sauber már az idény eleje óta használ. "A kipufogó jelentősebb hatást vált ki kisebb sebességnél, mint nagyobbnál, és talán azt a balanszot is elérhetjük vele, amire a hátsó kerekek működéséhez szükség van."

A Mercedes a dupla DRS továbbfejlesztett változatát is tesztelte Magny-Cours-ban, s bár ennek a működésével szintén elégedettek voltak, azt legkorábban a Japán Nagydíj szabadedzésein próbálják ki újra.