Vágólapra másolva!
A Formula Renault 3.5-ben debütáló magyar versenyző egy remek időmérő után az utolsó előtti helyre esett vissza az első hungaroringi futam rajtjánál, majd az egész versenyen keményen harcolva hat helyet javított. Vasárnap jobb eredményre törekszik.

Az elmúlt két szezont a GP3-ban töltő magyar versenyző, Kiss Pál Tamás a World Series by Renault (WSR) csúcskategóriájában történő bemutatkozásakor sem vallott szégyent a Hungaroringen. A Formula Renault 3.5-ös kategória szombati futamán egy kevésbé jól sikerült rajt után nagyszerű tempót autózott, és végül a 19. helyen ért célba, miután a szintén a GP3-ból érkezett riválisával, Aaro Vainóval vívott szinte az egész futamon át tartó csatát.

Már a pénteki tesztnapon is látszott, hogy Kiss Pál Tamás megállja a helyét az egyik legerősebb utánpótlás-szériában, hiszen alig egy másodperccel maradt el az élen végző Jules Bianchi idejétől. A hűvös, borult időben zajló szombat reggeli időmérőn tovább faragta a hátrányát az éllovasokhoz képest: a 26 tagú mezőnyben a 16. rajtkockát szerezte meg, 9 tizedes lemaradással a legjobb köridőt elérő Robin Frijns mögött. A verseny kezdetére a nap is kisütött, és a lelátókon is egyre népesebb tömeg biztatta Kiss Pál Tamást, ő azonban nem a legjobb ütemben kapta el a rajtot, és a helyezkedés után végül a 25. helyre került.

"A rajtom nem volt kifejezetten rossz, bár nagyon jó sem" - nyilatkozta a verseny után. "Túl hamar engedtem rá a poros részre az autómat, így kiforgott alatta a kerék. A második kanyarban a külső ívre mentem: megpróbáltam pozíciót szerezni, és később fékezni, mint a többiek, hogy esetleg pár helyet visszanyerjek abból, amit elbuktam. Ez nem jött össze, mivel blokkoltak a kerekeim, és megcsúsztam."

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Fotó: Hirling Bálint [origo]

Kattintson a képre a galériához!

A BVM Target Racing magyar versenyzője gyors ütemben zárkózott fel, az első körben rögtön két riválisát is megelőzte, nem sokkal később pedig már a 22. helyen autózott, a GP3 idei negyedik helyezettje, Vainio mögött. Bár úgy tűnt, Kiss gyorsabb tudna lenni ellenfelénél, hosszú időre beragadt a finn mögé. "Bíztam abban, hogy jobban fel tudok jönni, mert a tempóm szerintem megvolt hozzá, de ezekkel a kocsikkal nagyon nehéz előzni" - magyarázta a magyar versenyző, akinek végül a futam utolsó harmadában sikerült megelőznie Vainót a Mansell kanyar előtt. Bár a finn egy körrel később visszavette a helyét, műszaki hiba miatt végül feladta a versenyt.

A végül a 19. helyen célba érő magyar versenyző a futam után elárulta, könnyebb lett volna előznie, ha maximálisan ki tudja használni az állítható hátsó szárny (DRS) lehetőségeit. A WSR-ben eltérő szabályok vonatkoznak a DRS-re, mint a Forma-1-ben: a futam alatt ezúttal összesen 210 másodpercig, ötödik és hatodik sebességi fokozatban használhatták, és a védekező fél is tetszés szerint oszthatta be kvótáját. "Szerintem az áttétel-választást rontottuk el a csapattal: meghosszabbítottuk az ötödik és hatodik fokozatot, hogy a DRS-szel könnyebben tudjak előzni, de végül olyan hosszúak lettek, hogy így még lassabb voltam, mint előtte."

A WSR-ben minden hétvégén két futamot rendeznek, így Kissnek vasárnap, amikor még szebb idő várható, lesz lehetősége a javításra. "Szeretnék javítani a mai időmérőn elért köridőmön, illetve egy kicsit előrébb kerülni. Tanultam abból, hogy mit rontottam el ma: az első kör és a rajt nem volt tökéletes" - mondta. "Ezeket jobban össze kell raknom: le kell vonnom a pozitívumokat, a negatívumoknak pedig meg kell értenem a miértjét."

A verseny az élmezőnyben nem tartogatott különösebb izgalmakat, a rajtrács első három helyéről induló autók sorrendje nem változott: a bajnokság éllovasa, a holland Robin Frijns nyert, megelőzve Kevin Magnussent és a héten a fiatal versenyzők F1-es tesztjén a Ferrarival és a Force Indiával is induló Jules Bianchit.