Az elmúlt két szezont a GP3-ban töltő magyar versenyző, Kiss Pál Tamás a World Series by Renault (WSR) csúcskategóriájában történő bemutatkozásakor sem vallott szégyent a Hungaroringen. A Formula Renault 3.5-ös kategória szombati futamán egy kevésbé jól sikerült rajt után nagyszerű tempót autózott, és végül a 19. helyen ért célba, miután a szintén a GP3-ból érkezett riválisával, Aaro Vainóval vívott szinte az egész futamon át tartó csatát.
Már a pénteki tesztnapon is látszott, hogy Kiss Pál Tamás megállja a helyét az egyik legerősebb utánpótlás-szériában, hiszen alig egy másodperccel maradt el az élen végző Jules Bianchi idejétől. A hűvös, borult időben zajló szombat reggeli időmérőn tovább faragta a hátrányát az éllovasokhoz képest: a 26 tagú mezőnyben a 16. rajtkockát szerezte meg, 9 tizedes lemaradással a legjobb köridőt elérő Robin Frijns mögött. A verseny kezdetére a nap is kisütött, és a lelátókon is egyre népesebb tömeg biztatta Kiss Pál Tamást, ő azonban nem a legjobb ütemben kapta el a rajtot, és a helyezkedés után végül a 25. helyre került.
"A rajtom nem volt kifejezetten rossz, bár nagyon jó sem" - nyilatkozta a verseny után. "Túl hamar engedtem rá a poros részre az autómat, így kiforgott alatta a kerék. A második kanyarban a külső ívre mentem: megpróbáltam pozíciót szerezni, és később fékezni, mint a többiek, hogy esetleg pár helyet visszanyerjek abból, amit elbuktam. Ez nem jött össze, mivel blokkoltak a kerekeim, és megcsúsztam."
A BVM Target Racing magyar versenyzője gyors ütemben zárkózott fel, az első körben rögtön két riválisát is megelőzte, nem sokkal később pedig már a 22. helyen autózott, a GP3 idei negyedik helyezettje, Vainio mögött. Bár úgy tűnt, Kiss gyorsabb tudna lenni ellenfelénél, hosszú időre beragadt a finn mögé. "Bíztam abban, hogy jobban fel tudok jönni, mert a tempóm szerintem megvolt hozzá, de ezekkel a kocsikkal nagyon nehéz előzni" - magyarázta a magyar versenyző, akinek végül a futam utolsó harmadában sikerült megelőznie Vainót a Mansell kanyar előtt. Bár a finn egy körrel később visszavette a helyét, műszaki hiba miatt végül feladta a versenyt.
A végül a 19. helyen célba érő magyar versenyző a futam után elárulta, könnyebb lett volna előznie, ha maximálisan ki tudja használni az állítható hátsó szárny (DRS) lehetőségeit. A WSR-ben eltérő szabályok vonatkoznak a DRS-re, mint a Forma-1-ben: a futam alatt ezúttal összesen 210 másodpercig, ötödik és hatodik sebességi fokozatban használhatták, és a védekező fél is tetszés szerint oszthatta be kvótáját. "Szerintem az áttétel-választást rontottuk el a csapattal: meghosszabbítottuk az ötödik és hatodik fokozatot, hogy a DRS-szel könnyebben tudjak előzni, de végül olyan hosszúak lettek, hogy így még lassabb voltam, mint előtte."
A WSR-ben minden hétvégén két futamot rendeznek, így Kissnek vasárnap, amikor még szebb idő várható, lesz lehetősége a javításra. "Szeretnék javítani a mai időmérőn elért köridőmön, illetve egy kicsit előrébb kerülni. Tanultam abból, hogy mit rontottam el ma: az első kör és a rajt nem volt tökéletes" - mondta. "Ezeket jobban össze kell raknom: le kell vonnom a pozitívumokat, a negatívumoknak pedig meg kell értenem a miértjét."
A verseny az élmezőnyben nem tartogatott különösebb izgalmakat, a rajtrács első három helyéről induló autók sorrendje nem változott: a bajnokság éllovasa, a holland Robin Frijns nyert, megelőzve Kevin Magnussent és a héten a fiatal versenyzők F1-es tesztjén a Ferrarival és a Force Indiával is induló Jules Bianchit.