Vágólapra másolva!
A magyar versenyző pénteken vezetett először 3.5-ös Formula Renault-t, mégis alig egy másodperccel maradt le az élen végző Jules Bianchitól a Hungaroringen.

Remekül sikerült Kiss Pál Tamás bemutatkozása a World Series by Renault (WSR) királykategóriájában, a Forma-1 egyik előszobájának tekintett Formula Renault 3.5-ben, amikor a pénteki tesztnapon a 12. helyet szerezte meg a rendkívül erős, 26 tagú mezőnyben.

Miután öt nappal ezelőtt, Monzában véget ért a GP3 idei szezonja, a 21 éves magyar versenyző a sereghajtónak számító BVN Target Racing-et képviselve lépett az FR3.5 porondjára a Hungaroringen, ahol a hétvégén a WSR újabb fordulóját rendezik. Már délelőtt is 16. lett az éjszakai esőtől még nedves pályán, 2,342 másodperccel lemaradva a leggyorsabbtól, de délután, amikor felszáradt az aszfalt, még tovább, 1,066 másodpercre csökkentette a hátrányát.

Az élen Jules Bianchi, a Ferrari tehetségkutató programjának tagja végzett, aki a héten két napig vezethette a maranellói istálló F1-es autóját Magny-Cours-ban, s aki a Force India tesztpilótájaként már hét nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén szerepelt. Kiss Pál Tamás olyanokat is megelőzött, mint Sam Bird, a Mercedes F1-es tesztpilótája, ám ennél fontosabb volt, hogy gyorsabbnak bizonyult az FR3.5-ben szintén ma bemutatkozó Daniel Abtnál és Aaro Vainiónál. Mindketten ugyanúgy a GP3-ból érkeztek, mint ő, s ott mindketten előkelőbb pozícióban zárták az idényt: Vainio 4. lett az összetettben, Abt pedig csupán 2 ponttal maradt le a bajnoki címről.

Forrás: Renault Sport

"Azért ez nem lesz egy könnyű hétvége, mert erről az együléses versenyautóról mindent most kell megtanulnom" - mondta Kiss Pál Tamás. "Az első teszt nehéz volt, mert az aszfalt vizes maradt, de ahhoz nem eléggé, hogy az (eső) gumik elég hatékonyan működjenek rajta. Nem volt könnyű elsőre épp ilyen körülmények között vezetni az autót. A délután viszont már sokkal jobban alakult. Amikor a Formula Renault 2.0 Eurocupban versenyeztem itt, a közönség hihetetlen atmoszférát varázsolt a pályára. Remélem, idén is ugyanígy lesz, és sikerül majd lázba hoznom a nézőket."

Az FR3.5 a versenyzők számára jelentős előrelépés a GP3-hoz képest, az erre az évre áttervezett, 530 lóerős autók ugyanis nem csak sokkal erősebbek, hanem az aerodinamikájuk is lényegesen fejlettebb. Bianchi 1:29.086-os körideje a távolról sem ideális pályaviszonyok dacára mindössze 2,9 másodperccel marad el attól az eredménytől, amellyel Narain Karthikeyan az idei Magyar Nagydíjra kvalifikálta magát az F1-s HRT-vel, a Forma-1 másik előszobájának számító GP2 pole-jánál pedig máris csupán egytized másodperccel gyengébb.

Forrás: Renault Sport

A WSR pénteki, zárt ajtók mögött tartott tesztnapját még üres lelátók előtt rendezték. A hétvégén azonban szokás szerint népes közönséget várnak a Hungaroringre, ahová az elmúlt években 130-140 ezren látogattak ki az ingyenes esemény két napja alatt.