Vágólapra másolva!
Az új kipufogó-elrendezés mellett a dupla DRS továbbfejlesztett verzióját is kipróbálták a Magny-Cours-i teszten. Sam Bird egyelőre nem tudja megítélni, mekkora előnyt jelenthetnek az új alkatrészek.

A Mercedes több újítást is bevetett a fiatal versenyzők Magny-Cours-i tesztjének első napján: már kedd délelőtt kipróbálták az új fejlesztésű kipufogórendszerüket, amely az úgynevezett Coanda-effektusnak köszönhetően segít növelni a hátsó leszorítóerőt. A megoldás nem számít újdonságnak a Forma-1-ben, hiszen több élcsapat, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Sauber már az idény eleje óta hasonló kipufogót használ.

A németek délután a másik fő újításukat, a dupla DRS továbbfejlesztett verzióját is felszerelték a Sam Bird által vezetett autóra. Az új rendszert már a Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein is kipróbálták, éles körülmények között azonban egyelőre nem vetették be. A módosított DRS a Lotus által tesztelt eszközhöz hasonlítható, de az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes megoldása az autó három különböző részén képes egyidőben csökkenteni a légellenállást.

Egyelőre nem lehet tudni, versenykörülmények között mikor debütálhat a sokak által "tripla DRS-nek" nevezetett új rendszer. "Még mindig sokat kell dolgoznunk rajta" - nyilatkozta Ross Brawn az Autosportnak. "Néhány későbbi versenyen azonban elég hasznosnak bizonyulhat." A csapatfőnök hozzátette, a dupla DRS előnyeit nem lehet minden pályán maximálisan kihasználni.

"Egy passzív rendszerről van szó, amelyet csak bizonyos kanyarkombinációkban lehet működtetni. A monzai Ascari sikán egy kicsit gyors volt ahhoz, hogy használjuk az eszközt" - magyarázta. "Vannak olyan pályák, ahol nem igazán használható. Most a finomhangolását végezzük, ez pedig kihívást jelent."

Bird kedden utolsóként végzett a három csapat - a Mercedes, a Ferrari és a Force India - részvételével zajló teszten, azonban hangsúlyozta, hogy a németek az első napon az adatgyűjtésre koncentráltak. A WSR csúcskategóriájában szereplő tesztpilóta szerint egyelőre nem lehet megítélni az új eszközök teljesítményét. "Erről még korai beszélni" - mondta az Autosportnak. "Most teszteltük először ezeket az alkatrészeket, és az adatgyűjtést helyeztük előtérbe."

"Talán szerdán már a teljesítményre is nagyobb hangsúlyt fektetünk, de egyelőre úgy tűnik, minden rendben van" - nyilatkozta a kipufogóról és a tripla DRS-ről, azt azonban nem tudta megmondani, hogy a Mercedes már a következő versenyen, Szingapúrban beveti-e őket. "Erre a kérdésre talán szerda este tudnék választ adni."

A Lotus múlt héten jelentette be, hogy a Japán Nagydíj előtt biztosan nem tesztelik újra a dupla DRS-t, hiszen a szingapúri pályán nem származna számottevő előnyük az eszköz használatából.