Vágólapra másolva!
Szerintük is megengedhetetlen, hogy Vettel autóján idén már másodszor döglött be a generátor. Egyelőre tanácstalanok a hibák okát illetően.

Motorszállítója, a Renault elnézést kért a Red Bulltól, miután Sebastian Vettel az Olasz Nagydíjon idei második kiesését szenvedte el a generátor hibája miatt. Míg most Monzában csak a 6. helyről, Valenciában az élről volt kénytelen feladni a küzdelmet, így összesen 33 pontot vesztett az ismétlődő problémával, amely nélkül most 1 pontos előnnyel vezetné a világbajnokságot.

Ráadásul ugyanez kényszerítette a pálya szélére az Olasz Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésének végén is, de a Renault hiába cserélte ki a generátorát az időmérő előtt, az a versenyen is elromlott, mert túlmelegedett, és nem tudta biztosítani az autója áramellátását.

"Tegnap kicseréltük a generátort Sebastian autójában, de a versenyen sajnos előjött ugyanaz a hiba" - ismerte el a Renault mérnöke, Cyril Dumont. "Még vizsgáljuk, hogy ennek mi volt az oka, de azt már tudjuk, hogy bár a generátort az előírt hőmérsékleti tartományban működtették, valamitől mégis túlmelegedett, és lekapcsolta az áramellátást. Elnézést kell kérnünk a Red Bulltól, hiszen ez egyértelműen sokat rontott a világbajnoki esélyeinken. Nincs más választásunk, végére kell járnunk az ügynek. Szingapúr előtt ez lesz a legfontosabb dolgunk."

A Renault sportprogramját irányító Rémi Taffin cáfolta, hogy egyszerűen a hőség okozta a gondokat. Miután a júniusi Európa Nagydíjat Vettel és Romain Grosjean is a generátor hibájából adta fel, a Renault gyártási hibára gyanakodott, ezért a következő versenyeken régebbi sorozatú alkatrészeket szerelt az autókba, mielőtt elkészült az új, 30 százalékkal nagyobb kapacitású változattal.

"Ez nagyobb, most mégis elromlott" - ismerte el az Autosportnak Taffin. "Ha van bármilyen párhuzam Valenciával, az az, hogy mindkét generátor durván 500 km után döglött be. Mindhárom 500 km-es volt, úgyhogy ilyen futásteljesítményig kell teszteket végeznünk, onnan viszont trükkössé válik a helyzet. Szerintem jó magas hegyet kell megmásznunk."

A Renault számára az nyújthat támpontot, hogy a Grosjeant helyettesítő Jérome D'Ambrosio Lotusában az időmérő után, elővigyázatosságból kicseréltek egy éppen elromlani készülő generátort. "Nagyon bízunk benne, hogy szét tudjuk szedni, és meg tudjuk érteni, hogy mi folyik itt, pontosan mi romlik el. Nem túl bonyolult alkatrészről van szó" - mondta Taffin.

A Red Bull számára azonban aggasztó, hogy a következő versenyeken várhatóan még nagyobb hőség lesz, mint Monzában volt.