Vágólapra másolva!
Reakciók az Olasz Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Ez mesés nap az egész csapatnak, mindenki fantasztikus munkát végzett, hogy ebbe a pozícióba kerüljünk, amiért hatalmas köszönetet mondok. A teljes Vodafone McLaren Mercedes istálló megérdemli az eredményt. A holnapi futam gyors és kemény lesz. Jenson és a Ferrarik nagyon gyorsak, de a mi autónk és a beállításai szintén jók, és a lehető legjobb pozícióban állunk, hogy maximális pontszámot zsebeljünk be holnap. Ez egy gyönyörű pálya, nagyon lendületes, tehát muszáj tisztelni. Monzának óriási történelme van, és valamikor én is a részese akarok lenni. Jelenleg azonban erős és egyenletes teljesítményre törekszem a versenyen, mivel pontokra van szükségem. Végül pedig jókívánságaimat küldöm a barátomnak, Alex Zanardinak, aki nem csupán az egyik legbátrabb ember, akit ismerek, hanem az egyik legkedvesebb is. A paralimpián szerzett aranyérmei hihetetlenül inspirálók."

Jenson Button (2.): "Igazán szép napunk volt, gratulálok Lewisnak és az egész csapatnak. Pompásan dolgozott a csapat, hogy ebbe a pozícióba kerüljünk, holnap erre kell építenünk. Örömteli, hogy a lehető legjobb helyzetben állunk. Az előző versenyek megmutatták az autónk erősségeit. Mi nem terveztük, hogy szélárnyékot húzzunk egymásnak, ahogy mások tették, mert nehéz megfelelően kivitelezni, és ha nem sikerül, annak az a vége, hogy valahol árt a körnek. Nem hiszem, hogy a holnapi versenyen minden a rajtnál fog eldőlni. Mindenki jól akar elindulni az első kanyar felé, de a túl nagy kockázatvállalás nem mindig működik. Az elmúlt években nem történt baleset az élmezőnyben az itteni első kanyarnál, ezért Lewis és jómagam arra fogunk koncentrálni, hogy autóinkkal a többiek előtt maradjunk."

Ferrari

Felipe Massa (3.): "Nagyon elégedett vagyok ezzel az időmérővel, hosszú ideje ez a legjobb eredményem. Ez egy nagyon fontos verseny a Ferrarinak, a legjobbamat fogom nyújtani, hogy jó eredményt érjek majd el. Sajnálom Fernandót, mivel nagyon erősnek tűnt egész hétvégén. Mindkettőnek jó autója van, biztos vagyok benne, hogy holnap szép mennyiségű pontot szerzünk majd a bajnokságban. Van esélyünk megverni a McLareneket, még akkor is, ha nagyon erősek. Számomra csodálatos lenne, ha itt, a rajongóink előtt térnék vissza a dobogóra. Ez a második hazai versenyem, itt versenyezni mindig fantasztikus érzés. Megpróbáltuk annyit használni egymás szélárnyékát, amennyit csak lehetséges volt, de ez nagyon sok koncentrációt igényel, és az is igaz, hogy a legjobb körömet úgy futottam, hogy nem volt előttem senki."

Fernando Alonso (10.): "Szerintem meg lehetett volna ma a pole, ehelyett a 10. helyen találtam magam. Igazán kár érte, mert az autó nagyon erős volt, de ilyen dolgok néha megtörténnek. Talán 15 éve, hogy utoljára ilyen előfordult, ez van, nincs értelme sírni emiatt. a hibát kijavítjuk holnapra, de természetesen ez az eredmény mindent megváltoztat a versennyel kapcsolatban: megvolt az esélyünk, hogy növeljük az előnyünket a legközelebbi vetélytársainkkal szemben, de most már inkább az a valószínű, hogy néhányan közelebb fognak kerülni hozzánk. Nem hiszem, hogy az utóbbi napokban előforduló hibák összefüggésben lennének az autón végzett, felgyorsított fejlesztőmunkával, mert nem azokkal az alkatrészekkel voltak összefüggésben, amelyeket a szélsőségekig fejlesztettünk. Holnap megpróbálunk annyi pontot szerezni, amennyit csak lehetséges, talán meg tudjuk előzni néhány közvetlen vetélytársunkat. El kell fogadnunk, hogy ilyen problémák előfordulnak, még akkor is, ha az első reakciónk a csalódottság volt. Jobb, hogy szombaton történt, mint ha vasárnap történt volna, mivel akkor nem tudtuk volna orvosolni a hibát. Hogy kockázatot jelent-e a mezőny közepéről rajtolni? Tudván, hogyan néz ki a ponttáblázat, inkább másoknak kell aggódnia azért, nehogy ismét pont nélkül jöjjenek el..."

Force India

Paul di Resta (4/9.): "Az autó egész hétvégén jól muzsikált, ezért tudtam, hogy erős pozícióban várjuk az időmérőt. A szabadedzésen a legjobb öt között végeztünk, az autó folyamatosan javult, ahogy javult a pálya állapota. Nagyon tetszett a Q3-as köröm, az volt az eddigi leggyorsabb köröm. Pont akkor futottam, amikor számított. Szerintem az egész csapat kitűnő munkát végzett, hogy ebbe a pozícióba kerüljünk. Bíztunk a megérzéseinkben, jól állítottuk be az autót a pályára. Tudtam, hogy büntetést fogok kapni a rajtrácson a váltócseréért, ami bosszantó, de legalább még így is a legjobb tíz közül startolok. A feladat most az, hogy biztosítsuk, hogy a versenytempónk megfelelő legyen, és a taktikával pontokat szerezzünk."

Nico Hülkenberg (24.): "Nagyon rövid és elkeserítő volt számomra a kvalifikáció. Épp megkezdtem volna az első mért körömet a Q1-ben, amikor hirtelen elment a hajtás. Félrehúzódtam az első sikánnál, a csapat pedig szólt, hogy állítsam le a motort. Kár a történtekért, mert az autó nagyon erősnek látszott, de ilyen a versenyzés. Gyötrelmes lesz, hogy ennyire hátulról rajtolok majd holnap, de igyekezni fogok, keményen fogom nyomni a gázt, és remélhetőleg sikerül elérnem valamit."

Mercedes

Michael Schumacher (5/4.): "Azt hiszem, elégedettek lehetünk az időmérőn elért eredménnyel, mivel a hétvége során végig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Az autónknak egyértelműen jobban fekszik ez a pálya, mint az előző néhány, bár néha bukdácsoltunk az edzéseken. A srácok a gyárban, és itt a pályán remek munkát végeztek a problémák megoldásában, dicséret illeti őket. Néhány biztos pont megszerzése reális célnak tűnik holnapra. A tény, hogy a negyedik helyről indulok, szintén egy kis pozitívum, mivel itt talán a páros számú rajtpozíciók a jobbak."

Nico Rosberg (7/6.): "A hatodik rajthely itt Monzában tisztességes eredménynek számít a mai trükkös időmérő után. A Q3-ban nem voltam elégedett az autó balanszával, és bár jól kezdtem, elveszett a megfelelő balansz, így nem tudtam javítani a köridőmön. Már várom a holnapi versenyt, remélem, szerezhetünk néhány pontot."

Red Bull

Sebastian Vettel (6/5.): "Viszonylag elégedett vagyok az eredménnyel. Bár az utolsó köröm lehetett volna egy picit gyorsabb, nehéz megmondani, hogy ez a pozíciómban is eltérést eredményezett volna-e. Az élbolytól túlságosan le vagyunk maradva. Egész hétvégén nem voltunk gyorsak, szóval a hatodik hely nagyon jó. Meglátjuk, mire leszünk képesek a futamon. Úgy gondolom, holnap jobb lesz a tempónk."

Mark Webber (11.): "Nagyjából erre számítottunk ma. Sebet és engem nagyon kevés választott el, csupán másfél tized, de ő továbbjutott (a Q2-ből), én meg nem. Nincs nagy meglepetés. Tizenegyedik lettem, tehát van némi választási lehetőségünk holnapra, azonban szívesebben lennék előrébb a rajtrácson. Holnap gürcölés vár ránk, de ez Monza, úgyhogy sohasem szabad mondani, hogy soha."

Lotus

Kimi Räikkönen (8/7.): "Ma nem volt meg a tempónk, de legalább bejutottunk a top tízbe. Többé-kevésbé ugyanebben a pozícióban töltöttük az egész hétvégét, így a ma mutatott sebességünk nem ért nagy meglepetésként. A futam hosszú lesz, és általában versenykörülmények között kicsit jobban teljesítünk. Itt van lehetőség az előzésre, úgyhogy meglátjuk, mit hoz a holnap."

Jérome D'Ambrosio (16/15.): "Vegyes érzések kavarognak bennem, hogy őszinte legyek. Sikerült bejutnom a Q2-be, de frusztráló, hogy nem tudtam egy kicsit jobb teljesítményt nyújtani, mivel a második és a harmadik szektorban nagyon közel voltam, de az elsőben már tegnap óta szenvedek egy kicsit. A Kimi és köztem lévő különbség 60-70 százaléka ebből származik, szóval még rengeteg időt találhatok mindössze két kanyarban, ezen dolgoznunk kell holnapra. Sok mindenre kell figyelnem ezen a hétvégén, így nem túl rossz ez az eredmény, de azért valamivel jobbra vágytam."

Sauber

Kamui Kobajasi (9/8.): "Itt nem olyan a tempónk, mint a múlt héten Spában, ami megnehezítette az időmérőt. Ugyanakkor örülök, hogy teljesítettem az elsődleges célt, a Q3-ba jutást. A pénteki nap kínkeserves volt, mert egy műszaki hiba miatt nem tettem meg annyi kilométert, mint szerettem volna, és éppen ezért nem bocsátkozom jóslatokba a versenyről. Nincs elegendő tapasztalatom a valódi hosszú etapokról. A délelőtti harmadik tréning után elég sokat változtattunk a beállításokon, ami kifizetődött az időmérőn, ahol ismét megbíztam az autóban. A Q2-es köröm tényleg jól sikerült, fél másodperccel gyorsabb voltam, mint a Q3-ban. Ez volt számomra a maximum, azonban kár, hogy az utolsó próbálkozásomnál nem tudtam javulni. Holnap kimagasló eredményt akarok szerezni."

Sergio Pérez (13/12.): "Tudtuk, hogy ma szoros lesz a bejutás a legjobb tíz közé, de keményen küzdöttem. Elég sokat javultunk péntek óta, viszont egyértelműen nem vagyunk olyan gyorsak, mint Belgiumban. Az utolsó Q2-es körömben sajnos túl közel haladtam Bruno Sennához, és nem tudtam javítani. Az első szektorban két tizedmásodpercet buktam. Nem akartam nagyobb távolságot hagyni magam előtt, mert nem akartam, hogy lehűljenek a gumik. A keverékek itt hasonlóan teljesítenek, továbbá nem számítunk tőlük jelentős kopásra. Azonban a magas hőmérséklet miatt nem mehetünk biztosra velük. Nagyon bízom benne, hogy értékes pontokat gyűjthetek a holnapi futamon."

Williams

Pastor Maldonado (12/22.): "Nem ez volt a legszebb napunk, mert küszködtünk, hogy jó legyen a tempónk, ráadásul az utolsó Q2-es körömet sem tudtam rendesen összerakni. Nagyon szoros az állás, a verseny kemény lesz. Sokat gyakoroltunk magas üzemanyagszinttel, ezért izgatottan várom, hogy mire leszünk képesek."

Bruno Senna (14/13.): "Szerintem ütőképesebbek vagyunk a keményebb gumikon, valamiért nem tapadnak jobban a közepes keménységű abroncsok. Ennek okát alaposan ki kell vizsgálnunk. A versenytempónk megvan, a pálya kínál lehetőséget az előzésre, szóval úgy gondolom, mindkettőnknek van esélye a pontszerzésre. Itt Monzában nagyon sűrű a mezőny, de a futam hosszú lesz. Nagyon várom, hogy versenyezzek ezen a káprázatos pályán."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (15/14.): "Az időmérő felemásan sikerült. Amikor az ember a 15. helyen végez, mindig úgy érzi, hogy egy kicsit jobban is teljesíthetett volna. Ennek ellenére, ha reálisan nézzük a dolgokat, nem hiszem, hogy ma bejuthattunk volna a Q3-ba, úgyhogy ezzel kell megelégednünk. Főleg mivel (Bruno) Senna körülbelül 3 tizeddel van előttünk, és szerintem még a legjobb részidőimet összerakva sem tudtam volna ezt elérni. Egy kis vigasz, hogy nem közvetlenül a Q2-es szakasz végén vagyunk, és most végre pozitívan várhatjuk a versenyt. Nem alakult rosszul a mai nap, és a holnapra választott beállításainkkal szerintem remek pozícióban leszünk, hogy megelőzzünk másokat. Jó versenytempóval és két DRS-zónával érdekes délután elé nézünk. Az első kanyar mindig egy kicsit szerencsejáték, és a rajtrács ezen részéből indulva profitálhatok bármiből, ami az elől lévőket hátráltatja."

Jean-Eric Vergne (17/16.): "Hogy őszinte legyek, az egész hétvége során nem éreztem magam kényelmesen az autóban, mivel nem igazán találtuk meg a legjobb beállítást. Igazából az időmérő sikerült az eddigi legjobban. Ráadásul saját magamat okolhatom egy kis hiba miatt is, amit a gyorskörömön követtem el, ezzel körülbelül két tizedet vesztettem, amikor rámentem egy bukkanóra, miközben éppen sebességet váltottam. Ami a pozitívumokat illeti, tegnap óta sikerült jelentősen előrelépnünk az autóval, ez nem feltétlenül látszik meg az időeredményekben, amelyek nagyon szorosak."

Caterham

Heikki Kovalainen(18/17.): "Meglehetősen simán alakult a mai időmérő. Az autó egész nap kiegyensúlyozottnak tűnt, és bár az első kör után még a Lotusok előtt voltunk, tudtuk, hogy nehéz lesz bejutni a Q2-be. A második szett gumiból nem igazán sikerült kihoznom a maximumot, szóval a mai köridőm valószínűleg nem türközi hűen azt, hogy mit lehetett volna velük teljesíteni. Ennek ellenére a teljesítményünk itt megint sokkal jobb, mint Spában volt, és újra azon a szinten vagyunk, amit elvárunk magunktól. Mostantól keményen kell dolgoznunk, a lehető legtöbbet kell megtudnunk arról, hogy mi sikerült félre Belgiumban, és mindent meg kell tennünk, hogy vasárnap jó versenyt fussunk, és ezt a tempót továbbvigyük Szingapúrba is."

Vitalij Petrov(19/18.): "Ma elégedett voltam az autóval, és örülök neki, hogy egyértelműen látható volt a fejlődés az első és a harmadik szabadedzés között. Az időmérőn nem nyomhattam annyira a gázt, mint szerettem volna - a fékeket jónak éreztem a harmadik edzésen, az időmérőn azonban nem tudtam ugyanolyan keményen belemenni a féktávokba, talán ezzel vesztettünk némi időt. Holnap persze egy újabb nap következik, és mindent megteszünk, hogy jó versenyünk legyen, miután sikerült újra visszakapaszkodnunk oda, ahol körülbelül lennünk kellene."

Marussia

Timo Glock (20/19.): "Reggel egy kicsit jobban szenvedtünk, mint tegnap. Az autó balansza nem volt az igazi, eltért a tegnapitól, de az időmérőre kipróbáltunk néhány újdonságot, és elégedett voltam a változtatásokkal. Az első etapomban kaptam egy jó kis szélárnyékot, mert a mi csomagunk meglehetősen hatékony leszorítóerő terén, de szélárnyékba kerülve is egész sok sebességet lehet nyerni. A második etapon azonnal éreztem, hogy a gumik teljesen másképpen tapadnak kigyorsításkor, így nem sikerült szélárnyékba kerülnöm. Egész közel voltunk (Vitalij) Petrovhoz, ami okot ad a bizakodásra, de általában a második szett gumi gyorsabb, ahogy a pálya is, úgyhogy a dolognak ez a része kicsit frusztráló. Most ki kell elemeznünk az adatokat, hogy megtudjuk, mi a probléma, és holnap a lehető legtöbbet hozzuk ki az autóból."

Charles Pic (21/20.): "Úgy érzem, jól alakult számomra az időmérő. Az első szett gumin egy kicsit forgalomba kerültünk, de a második alkalommal már jobban alakultak a dolgok. Reggel elvégeztünk egy kis változtatást, ami miatt talán veszítettünk némi időt, de összességében elégedett vagyok a mai eredménnyel, és úgy vélem, holnap még többre számíthatunk. Megint közel vagyunk az előttünk lévőkhöz, szóval újabb lépést tettünk előre - ezúttal az időmérőn, nem csak a versenyen."

HRT

Narain Karthikeyan (22/21.): "Már tegnap óta nagyon jó érzéseink voltak, és az autó ma még jobban muzsikált a megváltoztatott beállításoknak köszönhetően. A teljesítményünk erősebb volt az első szett gumin, mivel a második szettel akadt némi problémánk, de elégedett vagyok az elért eredménnyel. Holnap ezt a jó szintet kell fenntartanunk, és meg kell próbálnunk legyőzni a fő ellenfeleinket a versenyen."

Pedro de la Rosa (23.): "Hogy őszinte legyek, a mai időmérő edzés átlagosan alakult, de a legjobban annak örültem, hogy az autó jobban muzsikált, mint reggel. Sikerült javítani a köridőkön, de nem tudtunk összerakni egy tökéletes kört, amire szükség van ezen a pályán. Hiányzott a megfelelő csúcssebességünk a második szett gumin, és próbáltam szélárnyékba kerülni, de nem sikerült, így nem tudtam összerakni a három szektort. Ilyen a versenyzés, néha megtörténik az ilyesmi, néha nem. Most meg kell találnunk a legjobb stratégiát, hogy javíthassunk néhány helyet a holnapi versenyen, de magabiztos vagyok, mivel az autó tempója jó, és kiegyensúlyozott, így bár nem könnyű előzni, mi végig próbálkozunk majd."