Vágólapra másolva!
Úgy véli, e nélkül több csapatnál kénytelenek lesznek lehúzni a rolót. Az FIA elnöke azt is szeretné, hogy több motorgyártó jöjjön a sportágba.

Időről időre visszatér a kötelező költségvetési plafon ötlete a Forma-1-be, de egyelőre csak önkéntes kiadáscsökkentésben egyeztek meg a csapatok. Az FIA elnöke, Jean Todt további jelentős lefaragást szeretne elérni, mert ennek hiányában szerinte könnyen megcsappanhat a mezőny létszáma.

"Harminc százalékkal csökkenteni kell a költségeket a következő három évben, máskülönben elvesztünk több csapatot" - mondta a Gazzetta dello Sportnak. "A Forma-1-nek mindegyik számára nyereségesnek kell lennie. Napjainkban viszont talán csupán kettő vagy három csapatnak az." Todt hozzátette, egyre jobban érik a megállapodás a Forma-1 keretszerződésének, a Concorde Agreementnek az új változatáról. Az élcsapatok költségvetése 200 millió euró környékén van évente, a legkisebbeké viszont alig haladja meg az 50 milliót.

Kérdés, hogy 2014-től, az 1,6 literes, V6-os turbómotorok bevezetésétől hány gyártó látja el a mezőnyt erőforrásokkal - a Ferrari, a Mercedes és a Renault szerepvállalása biztosnak tűnik, a Cosworthé nem annyira, a tervek szerint újonnan érkező PURE-é pedig egyre bizonytalanabb. Az FIA elnöke azonban mindenképpen bővítené a választékot.

"2014-től az új szabályokkal és a turbómotorokkal egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz a világhoz, amelyben előrejelzéseink szerint élni fogunk" - közölte Todt. "Lehet, hogy sikerül majd meggyőznöm pár motorgyártót, amely hosszú távú versenyekben és más sorozatokban érdekelt, hogy az F1-be is szállítson motort, például az Audit, a Toyotát, a Porschét vagy a koreai gyártókat."