Vágólapra másolva!
Reakciók a Belga Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Jenson Button (1.): "Elnézést kérek a szurkolóktól, amiért a mezőny elején nem volt túl izgalmas a verseny. Egy futamgyőzelem azonban soha nem könnyű: vigyáznunk kell a gumikra, és figyelnünk kell, hogy ne csökkenjen az előnyünk. Ami versenyt különösen nehéz volt követni, mert sok különböző stratégiát láthattunk, és soha nem tudtuk pontosan, hogy állunk. A tükrömbe nézve láttam, mekkora káosz volt az első kanyarban, mindenhol autók hevertek. Az én versenyem viszont elég sima volt. Először úgy tűnt, nehéz versenyünk lesz, hiszen pénteken nem tudtunk értékelhető adatokat gyűjteni. De végül pont az ellenkezője történt. Meglepő volt, hogy sikerült egykiállásos taktikával teljesítenünk a versenyt. A 12. körben a csapat megkérdezte, milyen az autóm. Mondtam nekik, hogy a balansz körről körre jobb lesz, így egészen a 20. körig bírtuk kerékcsere nélkül. Mindkét bajnokság szempontjából arra van szükségünk, hogy sok pontot szerezzünk, és ezt meg is tettük. Csapatjátékos vagyok, értük harcolok: szeretném, ha mindkét világbajnoki cím a miénk lenne. Addig nem fogom feladni a bajnoki reményeimet, amíg matematikailag esélyes vagyok. Azt hiszem, ezt ma is megmutattam."

Lewis Hamilton (-): "Először is szeretnék gratulálni Jensonnak. Megnéztem az egész verseny a tévében, fantasztikus munkát végzett. A csapat számára is nagyszerű az eredmény. Az én önbizalmamat is növeli, hiszen tudom, hogy az autónk remek tempóra képes. Ha nekem is minden összejön, akkor nagyon jó eredményt érhetek el Monzában. Már minden energiámmal arra összpontosítok, hogy ez sikerüljön. Nehéz napom volt - olyan hamar véget ért a versenyem, hogy meg sem izzadtam. A rajtról nem igazán szeretnék beszélni - szerintem mindenki látta, mi történt -, de kár érte. Ami a világbajnoki reményeimet illeti, ez nem volt jó nap, de nem adom fel."

Red Bull

Sebastian Vettel (2.): "Elégedett vagyok a mai nappal. A tegnapi időmérő nem úgy alakult, ahogy terveztük, de ma ismét jól működött az autónk. Rosszul rajtoltam, szerintem én voltam az egyetlen, aki nem lépett előre az első kanyarokban. Fel kellett zárkóznom, ez nem volt könnyű, de nagyon élveztem. A stratégiánk tökéletesen működött, és a tempónk is remek volt - ez a legnagyobb pozitívum. Az autónk jól működött, semmilyen nehézséggel nem kellett megküzdenünk. Gratulálok Jenson (Buttonnak) és a McLarennek a győzelmükhöz. Várom már a jövő hétvégi monzai versenyt. Tavaly nagyszerű versenyt futottunk itt, a hangulat is mindig remek."

Mark Webber (6.): "Elég kaotikus volt a rajt, a La Source-nál gyakran történik hasonló eset. Már a verseny elején nyilvánvalóvá vált, hogy nehéz lesz számunkra az előzés. Volt egy rövid csatám Sebbel, ez rendben volt, de utána az egyenesben nem tudtam felvenni a versenyt a többiekkel. Et megnehezítette a dolgomat. Elévágással próbálkoztunk, bár ez a taktika kockázatos volt. A kivezető körömön Petrov mögé értem vissza, ezzel időt veszítettem, de erről nem ő tehet - csak tette a dolgát. A rajtnál szerencsénk volt, de utána nem tudtuk a legtöbbet kihozni a helyzetből. Ennek ellenére örülök, hogy hat pozíciót javítottam a rajthelyemen, és pontokat szereztem."

Lotus

Kimi Räikkönen (3.): "Jenson (Buttonhoz) hasonlóan elég jól rajtoltam, és megelőztem a Saubert. A tükörben láttam a mögöttünk zajló eseményeket, de szerencsére én kimaradtam belőle. Sajnos nem volt elég jó a tempónk. Az egész hétvége során hiányzott valami, nem találtuk meg a megfelelő beállítást. Friss gumikon minden rendben volt, de túl nagy leszorítóerővel kellett versenyeznünk, különben csúszkáltunk volna. Így viszont nagyon lassúak voltunk az egyenesben, ez a Michael (Schumacherrel) vívott csatám közben is látszott. Akárhányszor megelőztem, mindig visszavette a pozícióját a Kemmel egyenesben. Az egyetlen esélyem az volt, hogy az Eau Rouge-nál találok helyet mellette. Szerencsére ez sikerült, és előtte tudtam maradni. Ma nem volt elég jó a tempónk, így elég nehéz volt a futam, de a harmadik helyezés nem olyan rossz."

Romain Grosjean (-): "Ha valakinek a versenyzésről szól az élete, akkor valószínűleg az egyik legrosszabb élmény, ha eltiltják egy futamról. Ettől függetlenül tiszteletben tartom a sportfelügyelők döntését. Jól rajtoltam - bár Pastor (Maldonado) korai indulása megzavart, mint mindenki mást -, az első kanyar felé haladva azonban az autóm összeért Lewis (Hamilton) első kerekével. Azt hittem, előtte vagyok, és mindkét autó számára van hely - nem akartam szándékosan leszorítani őt. Természetesen senki sem szereti, ha olyasmi történik, mint itt az első kanyarban, de szerencsére senki sem sérült meg a balesetben. Szeretnék bocsánatot kérni az ütközésben érintett versenyzőktől és a szurkolóiktól. A mai nap is része annak a folyamatnak, amelytől a jövőben jobb versenyző leszek."

Force India

Nico Hülkenberg(4.): "Felvillanyozott a mai eredményem - ez a legjobb helyezésem a Forma-1-ben. Ezért az eredményért az egész csapat keményen dolgozott, egy nagy köszönömöt szeretnék mondani minden srácnak, mert ma minden tökéletesen ment. Eseménydús volt a rajt, de szerencsére elkerültem az összes törmeléket, és előnyt kovácsoltam a helyzetből. Feljöttem másodiknak egy ideig, már azon is gondolkodtam, hogy akár dobogósok is lehetünk. De a verseny kemény volt: jókat csatáztam Kimivel és Michaellel, folyamatosan a határon autóztam. Nekünk világos volt, hogy kétszer kell kiállnunk, és működött a stratégiánk. Most nagyon mosolygok, mert erre az eredményre volt szükség a harcunkhoz a bajnokságban."

Paul di Resta(10.): "Kemény verseny volt ez számomra a KERS hiba miatt, ami a verseny előtt jött ki, ez igazán ártott a teljesítményemnek és az egyenesekben a sebességemnek. Nem igazán tudtam támadni és védekezni, ami azért kár, mert a negyedik helyen álltam a rajt után, de nem tudtunk ebből hasznot húzni. Végig harcoltam és a legjobbamat nyújtottam, hogy elhozhassam az utolsó pontot, de ennél sokkal többet is elérhettünk volna ma."

Ferrari

Felipe Massa(5.): "Ez egy jó verseny volt, az ötödik hely remek eredmény, ha arra gondolunk, honnét rajtoltam. A rajtnál sikerült megelőznöm mindkét Red Bullt, de aztán teljesen balra kellett húzódnom, hogy elkerüljem az összegabalyodó autókat, köztük Fernandót is, és ezzel szinte mindent elvesztettem, amit az első métereken nyertem. Nagyon sajnálom, ami a csapattársammal történt, mert szerintem elég jó eredményt érhetett volna el, tudván azt, hogy milyen volt a tempónk. A mai napra is igaz volt, hogy nagyon szenvedtem a középső szektorban, de az elsőben és a harmadikban nagyon gyors voltam. Az egykiállásos stratégia nem volt alkalmas számunkra, ezért a helyes döntést hoztuk azzal, hogy akkor sikerült nagyon gyorsnak lennünk, amikor tényleg szükségünk volt rá. Nem tudom, hogy ez a verseny változtat-e valamit a jövőmmel kapcsolatban, de nagyon elégedett vagyok, annyira, amennyire tegnap csalódott voltam. Ezen a pályán mindig nagyon jól mentem. Most megyünk Monzába, a hazai versenyünkre. Az a pálya mindentől különbözik, ezért nagyon nehéz megjósolni, hogy mi lesz a csapatok sorrendje ott. Természetesen remek lenne versenyképesnek lenni, és egy remek eredményt elérni a rajongóink előtt. Biztos vagyok benne, hogy szenvedélyesen fognak szurkolni nekünk."

Fernando Alonso(-): "Jól vagyok, leszámítva, hogy a bal vállam kicsit fáj. A baleset után azonnal az orvosi központba mentem, de minden rendben van, a fájdalom csak az ostorcsapás jellegű ütéstől van. Fogalmam sincs, mi történt. Megelőztem a két Saubert, aztán olyan kemény ütést éreztem, mintha egy vonat ütött volna el. A baleset után pár másodpercig a pilótafülkében maradtam, aztán tűz keletkezett, és a tűzoltó készülék habjától nem tudtam levegőt venni. Megpróbáltam elmondani a csapatnak a rádión, hogy rendben vagyok, de nem ment. Most már azt mondhatom, hogy annak ellenére, hogy egy ilyen baleset részese voltam, szerencsés vagyok, hogy pár nap múlva újra visszaülhetek az autóba. Ezek az autók nagyon biztonságosak, ma ennek újabb bizonyítékát láttuk. Nem haragszom Grosjeanra, biztos, hogy nem szándékosan tette, én csak rosszkor voltam rossz helyen. Inkább azt gondolom, hogy néhány versenyzőnek kevesebb kockázatot kellene vállalnia a rajtoknál, ez a tendencia jelenleg már a junior formula szériáknál is látható. Jobb lenne, ha rögtön a karrierjük kezdetén hozzászoknának ahhoz, hogy jobban kell tisztelni azokat a szabályokat, amelyek a pályán való viselkedésről szólnak. Ami történt, azért kár, mert szerintem a dobogó elérhető lett volna, különösen, ha azt nézzük, amit Felipe (Massa) bemutatott a pályán. Ma nagy árat fizettünk a balszerencséért, a szerencse most tartozik nekünk, lássuk, mi fog történni a szezon hátralévő részében! Vesztettünk egy kicsit az előnyünkből Vettellel, Webberrel és Räikkönennel szemben, de semmit sem vesztettünk Hamiltonhoz képest, aki a McLaren mai tempója alapján a legveszélyesebb riválisunk. Most Monzába megyünk, ami a Ferrari hazai versenye. A vörösök tradicionálisan erősek itt, reménykedjünk benne, hogy lehet egy szép hétvégénk, és valamit nyújthatunk a rajongóinknak, ami jó kedvre derítheti őket, valamint abban, is, hogy visszaszerezhetünk valamit abból az előnyünkből, amit ma elvesztettünk."

Mercedes

Michael Schumacher(7.): "Igazán élveztem a 300. versenyemet, jó móka volt azzal a sok csatázással. A végén realistának kellett lenni, pontot szerezni onnan, ahonnan rajtoltam nem rossz, még akkor is, ha az ember nyilvánvalóan többet akar, ha a verseny egy bizonyos időszakában még a második helyen is állt. De még így is jobb volt, mint amire számítottunk. Elég jól alakultak a dolgok a rajtnál, egykiállásos stratégiát követtünk. A végén ez nem működött elég jól, ezért úgy döntöttünk, hogy kimegyünk friss gumikért, és támadunk velük. Ha ezt nem tettük volna meg, talán még hátrébb végeztünk volna. Aztán elvesztettük a hatodik fokozatot, és onnantól kezdve nem tudtunk támadni. Ez most már Monzában kell bepótolnunk."

Nico Rosberg (11.): "Eseménydús, de csalódást keltő hétvége volt ez számunkra, kár, hogy egy hellyel lemaradtam a pontszerzésről. A váltócsere és a miatta kapott büntetés nélkül valószínűleg pár pontot tudtam volna szerezni ezen a hétvégén. Jól rajtoltam, tíz helyet előrejöttem a középmezőnybe. Egykiállásos stratégián voltunk, mert kockázatot kellett vállalnunk annak érdekében, hogy előrébb jöhessünk, de nem működött, ezért eléggé a végén még egyszer be kellett jönnünk. Most már Monzára gondolok, keményen nyomjuk majd a gázt, hogy ott jobb eredményeket érjünk el."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (8.): "Nagyon elégedett vagyok, fantasztikus volt ez a verseny. Reménykedtem benne, hogy a kedvenc pályámon pontokat szerezhetek, és ez sikerült is. Nagyon jó volt az autóm, és végrehajtottam néhány remek előzési manővert. Kár, hogy Rosberg mögött sok időt vesztettem, de nem szeretnék panaszkodni egy olyan napon, amikor végre ismét sikerült pontszerzőként célba érnem. A rajtom nem volt túl jó, véletlenül megnyomtam a lefulladásgátló gombját. Elég sokan megelőztek, de aztán láttam, hogy előttem baleset történt. Fékeztem, és a belső ívre húzódtam, így szerencsére nem keveredtem bele. Élveztem a versenyt, és szerintem jó irányba haladunk, bár nehéz lenne megmondani, mitől lett jobb az autónk. Kielemezzük a ma délután történteket, Monzában pedig szeretnénk még erősebbek lenni. A csapat remek munkát végzett, a bokszkiállások is jól sikerültek, ezért köszönetet kell mondanom nekik. Nagyszerű, hogy Daniel is pontszerző lett. Jó érzésekkel hagyom el Spát."

Daniel Ricciardo (9.): "Jól szórakoztam! Jól jöttünk ki a rajtbalesetből, és az indulás pillanatát is jól kaptam el. A hajtűkanyarhoz közeledve sikerült a legbelső ívre húzódnom, és a hatodik helyen találtam magam. Az első etapban a közepes gumikat használtam, és rövid ideig még a negyedik helyen is köröztem. Az utolsó két etapban viszont nem voltam olyan gyors a kemény abroncsokon, így vesztettem pár helyet. Persze mindig jobbat, többet akarunk, de a 9. helyezés miatt sem panaszkodunk, hiszen Melbourne óta most először szereztem pontot. Remélhetőleg jövő hétvégén, a csapat hazai versenyén is ilyen jó formában leszünk."

Williams

Bruno Senna(12.): "Agresszív stratégiát választottunk, és úgy tűnt, a Safety Car is segíteni fog nekünk. A végén azonban túl nagy hátrányba kerültünk azokhoz képest, akik új gumit használtak. Egy lassú defektet is összeszedtem, így nem sokkal a verseny vége előtt ismét ki kellett állnom a bokszba. Szeretném gyorsan elfelejteni ezt a napot, de tanulnunk kell belőle. Most az a dolgunk, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a monzai futamra, ott pontokat kell szereznünk."

Pastor Maldonado(-): "Elkövettem egy kis hibát a rajtnál, kicsúszott a kezemből a kuplungkar, mielőtt kialudtak a piros lámpák. Az első körben belekeveredtünk a rajtbalesetbe, ez igazából véget is vetett a versenyünknek. Csalódott vagyok, mert értékes pontokat szerezhettünk volna, de legalább nem kell sokat várnunk a következő versenyig."

Sauber

Kamui Kobajasi(13.): "Szörnyű ez az eredmény azok után, hogy olyan jól teljesítettünk az időmérőn. Nem tehettem semmit, amikor egy autó beleröpült az enyémbe a rajt után. Ki kellett állnom a bokszba, hogy megjavítsák az autómat, hét körrel később pedig egy lassú defekt miatt kellett ezt megtennem. A verseny közben nem igazán tudtam, mekkora baj van az autómmal, de folyamatosan láttam a keréknyomokat a pilótafülkén. Később, a parc fermében értettem meg, mitől voltam olyan lassú: az oldaldobozom és néhány más alkatrész is súlyosan megsérült. A rajt előtt sokan felfigyeltek a füstölő autómra. A fékek túlságosan felforrósodtak, de így is sikerült befejeznem a versenyt."

Sergio Pérez (-): "Nagyon csalódott vagyok a csapat és magam miatt is, hiszen nagy esélyünk volt rá, hogy megszerezzük az első győzelmünket. Először Pastor Maldonado kiugrott a rajtnál, utána pedig Fernando Alonso mellé érve fékeztem az első kanyar előtt, de a hátulról jövő autók hirtelen eltaláltak, nagy volt a kavarodás. Már a következő, monzai futamra koncentrálok."

Caterham

Vitalij Petrov(14.): "Igazán jó versenyem volt, olyan keményen nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam egész délután, szerintem annyira végeztünk elöl, mint amire számítottunk. A rajtnál sikerült átmennem a baleseten bárminemű probléma nélkül, a 13. helyen haladtam. A 12. körben jöttem ki a bokszba, gond volt a kiengedéssel, de sikerült az üldözőim előtt maradnom, és tartottam is a jó tempómat a második kiállásomig, ami pár körrel a verseny fele után jött el. a kemény gumira váltottunk, a kopás nem volt jelentős annál a szettnél, ezért képes voltam a kockás zászlóig nyomni a gázt."

Heikki Kovalainen(17.): "Igazán jó volt a rajtom, elkerültem a törmelékeket, amelyek a rajtbaleset miatt kerültek a pályára, a tizedik helyen haladtam, amikor bejött a Safety car. Volt egy pár gyorsabb autó mögöttem, amelyek megelőztek, amikor a Safety Car kiállt, és én is hibáztam egyet az utolsó sikánnál, ami visszavetett pár hellyel. De aztán gyorsan feljöttem, és jó ritmust vettem fel Vitalij mögött. Az első kiállásomnál gond volt a kiengedéssel, sajnos elkaptam a HRT-t, amikor mentem kifelé, ezért újra be kellett jönnöm egy új első szárnyért. Onnantól kezdve, amit tehettem, az az volt, hogy megpróbáljak az előttem lévő autók elé kerülni, de aztán a vége előtt pár körrel megpördültem. Még így is meg tudtam előzni az egyik HRT-t, de a mai problémáink azt jelentették, hogy vége lett a versenyemnek. Ez nem volt egy jó hétvége számomra, de összekapjuk magunkat és visszatérünk, hogy harcoljunk Olaszországban a következő versenyen."

Marussia

Timo Glock (15.): "Nagyszerű volt visszatérni a pályára a hosszú szünet után, ráadásul valóban versenyezhettünk is, hiszen a csapat nagyot lépett előre. Fontos újításokat szereltünk az autónkra, és a csapat nagyszerű munkájának köszönhetően azt a problémát is sikerült megoldanunk, amely a korábbi futamokon hátráltatott. Ez is azt mutatja, hogy milyen nagyszerűen tudunk együttműködni a jó eredmények érdekében. A pénteki napunk nem indult túl jól, de szombat délelőtt megmutattuk, mire lehetünk képesek. Tudtuk, hogy a versenyen erősebbek lehetünk, és tényleg azok voltunk: még jobb teljesítményt is nyújthattunk volna, de ütköztem Maldonadóval, és időt veszítettem Petrovhoz képest. Büszke vagyok rá, hogy ilyen jól tudunk csapatként dolgozni, és végre láthatjuk, hogy megérte a kemény munka. Szeretnék köszönetet mondani a pályán és a gyárban dolgozó munkatársainknak. Egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy valóban versenyképesek legyünk, a mai versenyt is nagyon élveztem. Valószínűleg tovább fogunk javulni, de ma a 15. hellyel is nagyon elégedett vagyok."

Charles Pic (16.): "Nem rajtoltunk túl jól, elég hosszú időre beragadtam de la Rosa mögé, és sok időt veszítettem. Egykiállásos taktikát választottunk, ez nagyrészt jól működött, de a futam végén már nagyon hátráltatott a gumikopás, így Timo nem csak megelőzött, de el is húzott tőlem. Nagyon elégedett vagyok a versenyen mutatott fejlődésünkkel, ez a csapat erőfeszítéseinek köszönhető. A jövőben is ebbe az irányba kell haladnunk, és el kell érnünk arra a szintre, hogy a közvetlen riválisaink előtt érhessünk célba. Csapaton belül nagyon jó csatát vívtunk, ez is azt mutatja, hogy milyen nagyszerű munkát végzünk. Várom már a monzai versenyt."

HRT

Pedro de la Rosa(18.): Intenzív verseny volt a rajttól a célig. Nem tudtam teljesen elkerülni a balesetet az első kanyarnál, mert azon kívül, hogy első szárny alkatrészek szálltak a levegőben, csapdába kerültem pár autó között, nem volt helyem és meg is ütöttek több alkalommal. ezért kellett idő előtt kijönnöm a bokszba, és első szárnyat cseréltetnem. Azután jól ment, harcolni tudtunk a Marussiákkal és Kovalainennel a végéig. Még mindig nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, de a mai egy harcos verseny volt és egyben szórakoztató is."

Narain Karthikeyan(-): "Nagyon jól kaptam el a rajtot, az autó fantasztikus volt az első etapban, lehetővé tette, hogy egy jót csatázzam Pic-kel. De a második kiállásom után problémám akadt a felfüggesztésemmel, és kipördültem a pályáról. Kár, mert jó versenyem volt, egy Caterham előtt álltam, de elégedett vagyok a teljesítményünkkel, remélem, ezen a szinten folytatjuk majd Monzában jövő héten."