Vágólapra másolva!
A Red Bull továbbra is kitart amellett, hogy a túlzott költekezés ellen nem az FIA által irányított költségkorlátozási egyezmény a megfelelő megoldás.

A tizenkét Forma-1-es csapatból tíz megegyezett abban, hogy a jövőben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályozza az istállók eddig önkéntes költségkorlátozási egyezményét, az RRA-t. A megállapodás 2013-ban valószínűleg még nem léphet érvénybe, mert ehhez az összes csapat beleegyezésére szükség lenne, a Red Bull és a Toro Rosso azonban nem hajlandó beállni a sorba.

Christian Horner, az osztrákok csapatfőnöke elsősorban azt ellenzi, hogy az RRA korlátozásai csak az autók kasztnijára vonatkoznának. Szerinte olyan költségkorlátozási módszereket kellene bevezetni, amelyek az egész autót érintik, beleértve a motort is. Így a csapatok nagyobb szabadságot kapnának a költségek elosztásában, hiszen eldönthetnék, melyik területre áldoznak nagyobb összeget. Horner annak sem örülne, ha a költekezést kordában tartó FIA illetékesei folyamatosan ellenőrizgetnék az autókra fordított összeget.

"Elég egyértelmű a véleményünk: az F1-et nem könyvelőknek kell irányítaniuk" - nyilatkozta az Autosportnak. "Egy sportról beszélünk, ezért úgy gondolom, a sportszabályzat és a technikai előírások szigorításával hatékonyabban csökkenthetnénk a költségeket, mint a versenyek utáni folyamatos ellenőrzésekkel és könyvvizsgálatokkal. Fontos, hogy ne fojtsuk el a kreativitást, de költséghatékonyan kell dolgoznunk."

"Mi is ugyanannyira támogatjuk a költségek korlátozását, mint a többi csapat" - folytatta Horner. "Szeretnénk, ha kisebb anyagi ráfordítás mellett is versenyképes autót lehetne építeni. Ezt azonban nem egy RRA-hoz hasonló egyezményen keresztül kellene megvalósítani - ez csak akkor lenne jó megoldás, ha az autó egészére vonatkozna. Az megvalósíthatatlan, hogy csak bizonyos elemeket válasszunk ki."

Ha a többi csapat kitart a jelenlegi elképzelése mellett, a Red Bull valószínűleg csak azt tudja elérni, hogy az új RRA bevezetését elhalasszák, 2014-re ugyanis már az istállók többségének szavazata is elég ahhoz, hogy az új költségkorlátozási szabályokat elfogadják. Horner egyelőre nem tud nyilatkozni arról, hogyan reagál a Red Bull, ha két év múlva valóban életbe lép az egyezmény. "Elkerülhetetlen, hogy megvitassuk ezt a helyzetet. Az FIA azonban tisztában van a Red Bull álláspontjával" -mondta.