Vágólapra másolva!
Reakciók a Belga Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Jenson Button (1.): "Már olyan régen nem szereztem pole-t, hogy ez szinte felér egy győzelemmel! Valójában még 2009-ben, Monacóban indulhattam utoljára az élről, és azt a versenyt meg is nyertem. Ez az eredmény bizonyítja, hogy képes vagyok jól szerepelni az időmérőkön. Szeretnék gratulálni az egész csapatnak: ez az 50. nagydíjam náluk, így a pole Wokingban, Brixworth-ben és természetesen itt, Spában is mindenkinek éppen jókor jött. Meglepődtem, hogy az új hátsó szárny ennyire jól működött, de a mérnökök a balansszal is remek munkát végeztek. Az pedig még biztatóbb, hogy egyenletes teljesítményt nyújtottunk az időmérő három etapja során. Ugyanakkor tény, hogy eddig senki nem tett meg hosszú etapokat, ezért még nem tudhatjuk, holnap mi lesz. Hogy megnyerhetem-e még a világbajnokságot? Hogyne. Egyszerre csak egy versenyre figyelünk, de itt remélhetőleg hasznos pontokat tudok majd szerezni."

Lewis Hamilton(8/7.): "Gratulálok Jensonnak! Nagyszerű munkát végzett, holnap remélhetőleg a maximális pontszámot könyvelheti majd el. Ez a nap számomra csalódás volt, de mivel így is az első tíz közül rajtolhatok, megpróbálom majd kihozni a versenyből, amit lehet. A beállítások nem voltak tökéletesek, de csupán azért, mert rossz hátsó szárnyat választottunk, kitartva amellett, amit Magyarországon használtunk. A másik, amit a délelőtt próbáltunk ki, nem vált be igazán, ezért inkább visszatértünk a régihez, mivel azt biztonságosabb választásnak tartottuk. Ezt a döntést együtt hoztuk meg: azt hittük, a régi szárny az időmérőn gyorsabb lesz, Jenson azonban bebizonyította, hogy az új is igencsak jól működik. A mi oldalunk a garázsban kicsit balszerencsés volt ma, de ez van, holnap ezzel kell boldogulnunk."

Sauber

Kamui Kobajasi (2.): "Nagyon örülök ennek az eredménynek, a csapat és magam miatt is. Optimistán érkeztünk ide, de arra nem számítottunk, hogy a második és az ötödik helyet szerezzük meg az időmérőn. Már korábban is voltak jó versenyeink, de az időmérő volt a gyenge pontunk. A srácok nagyszerű munkát végeztek, így ezen a területen is javulni tudtunk. Szeretném ezt megköszönni nekik. A pénteki edzéseken az eső miatt nem szereztünk sok információt, a többiekhez hasonlóan mi is csak ma délelőtt tudtunk száraz pályán körözni. A szabadedzés után már tudtuk, hogy elég jók vagyunk. Holnap az első sorból rajtolhatok - ez természetesen nagyszerű, de pontokat nem osztanak érte. A dobogót kell megcéloznunk, de még sokat kell dolgoznunk azért, hogy ezt elérjük. Megfelelően kell bánnunk a gumikkal, jó stratégiát kell választanunk, és a legkisebb hibát sem engedhetjük meg magunknak."

Sergio Pérez (5./4.): "A második és az ötödik rajthely nagyszerű a csapat számára, örülök neki. A saját eredményemmel nem vagyok teljesen elégedett, mert a Q3-ban futott utolsó köröm nem volt tökéletes. Úgy éreztem, másképp viselkedik az autó, mint a délelőtti edzésen. Mindenesetre a holnapi verseny lesz igazán fontos, nehéz dolgunk lesz ezen a pályán. Jól kell rajtolnom, utána pedig fel kell vennem a harcot az előttem lévőkkel - tudom, hogy az autóm képes rá. Egyértelműen a dobogós helyezés a célom."

Lotus

Kimi Räikkönen(4./3.): "Ez nem volt a legkönnyebb időmérő edzés. Az autó rendben volt, de nem tűnt úgy, hogy meglenne az a tempónk, ami a többieknek megvolt. Nem voltunk elég gyorsak ma ahhoz, hogy az élről induljunk. A verseny már más tészta. A rajtrácson azok elől indulunk, akik a pontversenyben előttünk vannak, megpróbálunk több pontot szerezni, mint ők."

Romain Grosjean(9./8.): "Nem ez volt életem legjobb időmérője, kicsit küszködtem. Forgalomba keveredtem a Q1-ben, és nem éreztem magam annyira magabiztosnak az autóban, mint szerettem volna. Látható, hogy milyen szoros volt a legjobb tíz, szenvedtem attól, hogy nem jött össze minden pontosan úgy, ahogy akartam, különösen a lágyabb keveréken. Az sem segített, hogy a tegnapi edzéseket kihagytuk az időjárás miatt, mert az autóban eltöltött bármennyi idő mindig hasznos, különösen ezen a hosszú körön Spában. Biztos vagyok benne, hogy az autó jó lesz a versenyen, és a stratégiánknak is jónak kell lennie.

Ferrari

Fernando Alonso (6./5.): "A délután elért hatodik helyezésem megfelel az idei időmérős átlagomnak - ami, hogy pontosak legyünk, 6,08 - , így nem csodálkozhatunk ezen az eredményen. A vasárnapi tempónk általában jobb, mint a szombati, ezért viszonylag magabiztosan várhatjuk a versenyt. A legnagyobb riválisaim ráadásul mögülem rajtolnak, és Kimi sincs sokkal előttem. Őszintén szólva már most aláírnám ezt az eredményt a holnapi versenyre. A dobogót célozzuk meg, de úgy gondolom, a győzelemre nem vagyunk képesek. Ezen a pályán elég egyszerű az előzés, így nagyon nyitott versenyre számíthatunk. Arról nincsenek adataink, hogy a gumik meddig bírják majd, de mindenki hasonló helyzetben van. De mindkét keveréket jól ismerjük, ezért nem hiszen, hogy problémáink lesznek. Mivel a tegnapi edzéseken nem tudtunk körözni, a beállítások terén sem tudtunk mindent elvégezni, de az összes csapat így járt. Talán ez a magyarázat arra, hogy csapaton belül is olyan nagy különbségek alakultak ki a versenyzők között. Az újításainknak köszönhetően javult a végsebességünk, ez azért is nagyszerű, mert néhány nap múlva Monzában fogunk versenyezni. Nagyon szoros a bajnokság, és ha nem csinálunk mindent tökéletesen, könnyen lemaradhatunk. A legkisebb dolgok is számíthatnak, ezért minden részletre óriási figyelmet fordítunk."

Felipe Massa (14.): "Már a délelőtti edzésen is küszködtem a második szektorban, ezért az időmérő előtt változtattunk az autó beállításain, de ez sajnos nem sokat javított a helyzeten. Azon a szakaszon nem tudom rendesen vezetni az autót. Éreztem, ahogy az autóm a leszorítóerő hiánya miatt csúszkál a kanyarokban. Úgy tűnt, a pálya bizonyos részein Fernandónak is problémái voltak, de nyilvánvalóan nem került akkora hátrányba, mint én. Az első és a harmadik szektorban én is versenyképes voltam, még a csapattársamhoz képest is. A gumikopással is meggyűlt a bajom, hiszen a tegnapi rossz időjárás miatt nem tudtunk adatokat szerezni arról, hogyan viselkednek az abroncsok a hosszú etapokban. Nem lehetek elégedett a mai nappal, de most a versenyre kell koncentrálnunk. Még bármi megtörténhet, ezen a pályán ráadásul lehet előzni. Az autó viselkedésével kapcsolatban sok az ismeretlen tényező, ezért nem zárhatjuk ki, hogy láthatunk meglepetéseket."

Williams

Pastor Maldonado(3/6.): "A délelőtt nem alakult olyan jól számunkra, mint reméltük, de az időmérő közben összecsiszolódtam az autómmal, és hozzászoktam a folyamatosan javuló pályaviszonyokhoz. A Q1 után éreztem, hogy jó esélyeink vannak, ezért csak ki kellett használnunk a lehetőséget. Természetesen csalódott vagyok, hogy a büntetés miatt visszaestem a 6. helyre, de még ez is szép eredmény, aminek a csapat miatt is örülök. Most felkészülünk a versenyre, már nagyon várom, hogy holnap egy jó helyezésért hajthassak."

Bruno Senna (17.): "Kicsit bosszantó volt az időmérő, egyszerűen semmi nem jött össze. Balszerencsés voltam, mert megpördültem, és úgy tűnt, kicsit meg is sérült az autóm. Nem örülök neki, hogy ilyen hátulról kell indulnom, de korábban is sikerült hasonló rajthelyről pontokat szereznem. Fontos, hogy motiváltak maradjunk, és akkor itt is képesek lehetünk erre."

Force India

Paul di Resta(10./9.): "Eléggé elégedett vagyon a mai teljesítményünkkel. Az autónak megvolt a tempója délelőtt a szabadedzésen, jól működött ezen a pályán, ahol sok leszorítóerőre és hatékonyságra van szükség. Jónak éreztem a Q2-es körömet, nagyjából mindent kihoztam belőle, ami lehetséges volt. Tény, hogy nem tudtam megismételni a Q3-ban, egy tizeddel lassabb voltam, ennyi volt ma az autóban. Mark Webber büntetése miatt talán a kilencedik helyről indulhatok majd, ami jó helyzetbe hoz minket a holnapi pontszerzést illetően."

Nico Hülkenberg (12./11.): "Kicsit csalódott vagyok a mai eredmény miatt, mert úgy éreztem, be lehetett volna jutni a Q3-ba. Nem volt annyi felkészülési időnk a száraz időjárási körülmények között, mint amennyit szerettünk volna, de így is elég jó formában voltunk délelőtt, és jól haladtunk a beállításokkal is. Az utolsó körömben a Q2-ben nem voltam elég jó a középső szektorban, vesztettem egy kis időt, és emiatt nem jutottam be a Q3-ba. Ahhoz képest, hogy milyen hosszú a kör, az idők nagyon közel voltak egymáshoz ma, egy-két tized elég lett volna, hogy előrébbről rajtoljak."

Red Bull

Mark Webber (7./12.): "Csalódott vagyok. Előrébb szerettünk volna végezni, hogy minél kisebb hátrányunk származzon a büntetésből. Meglátjuk, mire leszünk képesek holnap. Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy az első sorért harcoljunk - a körömmel viszonylag elégedett voltam, de úgy gondolom, a legjobb esetben is csak az ötödik helyet érhettük volna el. Hosszú lesz a holnapi verseny, valószínűleg lesz lehetőségünk az előrelépésre. Nyilvánvalóan nem a legjobb helyzetből várjuk a rajtot, de ez a csapat tudja, hogyan dolgozzon keményen a jobb eredményért. A lényeg, hogy továbbra is keményen hajtsunk."

Sebastian Vettel (11.): "Délelőtt viszonylag jónak éreztem az autót, annak ellenére, hogy a köreimet nem tudtam rendesen összerakni. Délután sem tapasztaltunk semmilyen nyilvánvaló problémát: tiszta kört futottam, elégedett voltam vele, de egyszerűen nem volt elég gyors. Kár, hogy ilyen kis különbséggel maradtam le a Q3-ról, de ilyen a versenyzés. A korábbi futamokon láthattuk, hogy az autónk remek tempóra képes a versenyen - meglátjuk, mit tehetünk."

Mercedes

Michael Schumacher(13.): "Milyen kár ezért a mai napért. Igazán elnézést kérek a rajongóimtól, de attól tartok, azt kell mondanom, hogy mindent kihoztunk magunkból, amit ma lehetett. Az autó nem volt elég gyors, különösen a középső szektorban voltunk lassúak. Ezt el kell fogadnunk, és meg kell próbálnunk a lehető legjobbat elérni a holnapi versenyen. Hamarosan további lépéseket teszünk, folytatjuk a harcot."

Nico Rosberg (18./23.): "Ez a hétvége nem igazán a tervek szerint alakult eddig. Holnap a mezőny végéről indulni igazán kiábrándító lesz, nem volt esélyem felkészíteni az autót a délelőtti váltóprobléma miatt. Beletelt egy kis időbe a helyes beállítás megtalálása az időmérőn, a végén nem jött ki jól számomra. Remélem, előrébb léphetek pár helyezést a versenyen, de nem vagyok túl optimista, mert az autónk nincs a leggyorsabbak között ezen a pályán. De keményen fogom nyomni a gázt."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (15.): "Azt hiszem, jó teljesítményt nyújtottam ma, és ez a csapatra is igaz. Tudjuk, hogy állunk a többiekhez képest, így nem számítottunk arra, hogy a hosszú szünet után rögtön a Q3-ban találjuk magunkat. Úgy gondolom, jó munkát végeztem. Az időmérőkön a szezon eleje óta voltak nehézségeim, de futamról futamra javul a teljesítményem. Ezt az is bizonyítja, hogy ma a csapattársam elől rajtolhatok. A leggyorsabb körömben elkövettem néhány hibát, tehát kicsit még gyorsabb is lehettem volna. Holnapra agresszív stratégiát tervezünk, és minden lehetőséget kihasználunk. Jó lenne pontokat szerezni, de ez nagyon nehéz lesz."

Daniel Ricciardo (16.): "Úgy gondolom, futhattam volna jobb kört is a Q2-ben. Nem tudtam javítani a Q1-ben futott időmön, pedig általában ez sikerül. Reménykedtem benne, hogy gyorsabb tudok lenni, de nem jött össze. A 16. rajthelynél jobbra számítottam. Ennek ellenére optimistán várom a versenyt - úgy érzem, holnap délután jobb teljesítményre lehetünk képesek, hiszen néhány körünk ma is biztató volt."

Caterham

Heikki Kovalainen (19.): "Elég furcsa napunk volt. A délelőtti edzés elején alulkormányzott volt az autóm, de később megoldottuk ezt a problémát. Az edzés végére úgy tűnt, rendben van az autóm, bár a DRS-szel voltak gondjaim, ami a köridőkön is látszott. Az időmérőn futott első körömben forgalomba keveredtem, így a kivezető körömben nem voltam elég gyors. Nem tudtam rendesen felmelegíteni a gumikat, ezért csak egy köröm maradt arra, hogy összerakjak egy jó kört, de ez végül nem sikerült. A következő körömben ismét meggyűlt a bajom a DRS-szel. A srácok keményen dolgoztak, hogy kijavítsák a hibát, de a hátsó szárny nagyon nehezen váltott nyitott állásba, és ezt az autóban ülve is éreztem. A gomb megnyomása után úgy éreztem, nem sikerült teljesen aktiválni az eszközt - egy ilyen pályán, mint Spa, ez nagyon sokat számíthat. Az utolsó körömmel sikerült feljönnöm a szokásos pozícióba, ennél többet nem is tudtam volna kihozni az autóból."

Vitalij Petrov (20.): "Elég jó időmérőn vagyok túl, örülök, hogy az edzés végén sikerült futnom egy tiszta kört. Az első körömben talán a forgalom miatt vesztettem időt, de azt hiszem, ma mindent kihoztam az autóból, így elégedett vagyok. Úgy tűnik, a holnapi versenyt száraz pályán futjuk, de Spában még jó idő esetén is láthatunk meglepetéseket. Szeretnék tiszta versenyt futni, és előnyt kovácsolni abból, ha valami történik előttem."

Marussia

Timo Glock(21.): "Egy mindenki számára nehéz péntek után, ami azt jelentette, hogy nem tudtunk szárazon menni, ez egy elég forgalmas szombat volt. A harmadik szabadedzés volt az első lehetőségem, hogy benyomásokat szerezzek a fejlesztéseinkről, és arról a kis változtatásról, amivel a hátsó tengely utóbbi pár versenyen tapasztalt instabilitását akartuk orvosolni. A csapat sokat dolgozott ezen, és köszönetet kell mondanom nekik, mert szerintem javult a helyzet, de azt még meg kell néznünk, hogy mi szivárog át ebből a versenyre. Az időmérő rendben volt, az első köröm nem sikerült jól, de legalább tudtam, hogy még tudok javulni, mivel elkövettem pár hibát. A második körömben az egyenesben vesztettem egy kis időt, szerintem a szél miatt. Onnantól kezdve helyrerázódtak a dolgok, és kanyarról kanyarra egyre jobban tudtam nyomni a gázt. De aztán a kör végén valamilyen okból ismét megcsúszott az autó hátulja a bekanyarodásnál, és vesztettem némi időt, ezt meg kell vizsgálnunk. Kár érte, mert jónak tűntünk az előttünk lévő csapathoz képest ma, remélhetőleg holnap a versenyen elkaphatjuk őket."

Charles Pic(23.): "Szerintem nagyot léptünk előre a legutóbbi fejlesztéseinkkel, de csalódott vagyok azért, ahogy az időmérő sikerült számomra. Az első köröm rendben volt, de még lehetett volna javulni, de aztán a második etapban csak egy gyors köröm volt, és forgalomba kerültünk a második szektorban, ezért ott sok időt vesztettem. Elég erősnek tűntünk eddig a konkurenciához képest, ezért ez egy kissé frusztráló. Most már a versenyre kell koncentrálnunk, és arra, amire képesek vagyunk. Meg kell mutatnunk, hogy mennyit gyorsultunk az új fejlesztésektől."

HRT

Pedro de la Rosa (22.): "Nagyon elégedett vagyok a mai időmérővel, hiszem hibátlan kört futottam. A Q1 végén még éppen időben kezdtem meg az utolsó körömet, és mindhárom szektorban megfutottam az egyéni legjobb időmet. Kockáztattunk, de megérte. A délelőtti edzésen voltak problémáink az autóval, de elvégeztük a szükséges változtatásokat. Egy másik csapat autóját is sikerült megelőznünk, ráadásul egy ilyen hosszú pályán - így még elégedettebbek lehetünk. Számunkra nem az a fontos, hogy hányadik helyen végzünk. A lényeg, hogy javuljunk, és ne az utolsó helyen végezzünk az időmérőn."

Narain Karthikeyan (24.): "A délelőtti edzésen kihoztam a legtöbbet az autóból, de az időmérő nem sikerült jól, folyamatosan forgalomba kerültem. A Q1 végén éppen a mért körömet futottam, amikor a 15-ös kanyarnál valaki feltartott, így nem tudtam befejezni azt a kört. De már nem szabad ezen gondolkoznunk. Mint mindig, a holnapi versenyen is azért fogunk küzdeni, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el."