Vágólapra másolva!
A Red Bull mérnöke arra számít, hogy két év múlva az új motorformula bevezetése felforgatja az erőviszonyokat, és az autók aerodinamikája helyett az erőforrások döntik el a küzdelmet.

A Forma-1 hőskorában elsősorban az döntötte el a versenyek sorsát, hogy melyik autóban dobogott a legerősebb motor, illetve hogy az kibírta-e a távot. Később, a turbómotorok időszakában is előfordult, hogy az erőforrások teljesítménye határozta meg a sorrendet, de az utóbbi két évtizedben egyre inkább áttolódott a hangsúly az aerodinamikára. A folyamatot erősítette a motorfejlesztés szinte teljes betiltása 2007-től (azóta csak a megbízhatóság javítása céljából szabad változtatni a motorokon).

Mindazonáltal elképzelhető, hogy 2014-től ismét fordul a kocka, mivel ekkor lecserélik a jelenlegi 2,4 literes V8-as szívómotorokat 1,6 literes, hathengeres turbókra. A Red Bull elismert műszaki szakembere, Adrian Newey azon a véleményen van, hogy a váltásnak lesznek érzékelhető következményei az erősorrendben.

"2014-től eltérések lesznek a motorok teljesítményében. Ez az egész erőforrásra vonatkozik, vagyis nem csupán a belső égéstérre, hanem az egész hozzá tartozó rendszerre" - magyarázta az Autosportnak. "Lehet, hogy a motorgyártókról szól majd a bajnokság."

"Lehetséges, hogy az egyik gyártó ki fog emelkedni a többi közül, és elképzelhető, hogy ennek a gyártónak az autói foglalják el a rajtrács elejét." Newey szerint ehhez az is hozzásegíthet, hogy még jobban megkötik az aerodinamikával foglalkozó mérnökök kezét. "A kasztni aerodinamikájára vonatkozó előírások még a jelenleginél is szigorúbbak lesznek" - árulta el.

Forrás: Red Bull

Jelenleg négy motorgyártó - a Cosworth, a Ferrari, a Mercedes és a Renault - látja el a mezőnyt, fejenként kettő-négy csapatot szolgálnak ki. Belső hírforrások szerint azonban a Cosworth valószínűleg felszámolja az F1-es programját 2014-től, és nem biztos, hogy a sportág felé kacsingató PURE-nak sikerül időben felkészülnie - nemrég ugyanis kiderült, hogy anyagi gondjai vannak. Így elképzelhető, hogy három gyártó marad a tizenkét csapatra.