Vágólapra másolva!
A Forma-1 mezőnyéből először ők utaltak rá, hogy a jövő évi fejlesztésekre kezdik áthelyezni a hangsúlyt az idei újítások rovására.

Noha a bajnokságnak még majdnem a fele hátravan, a Forma-1-es csapatok már csak kevés nagy újítást fognak bevetni a szezon második részében, a mérnöki kapacitás zömét ugyanis egyre jobban lefoglalják a 2013-as autó előkészületei. A legtöbb istálló a nyári szünetben átgondolja, hogy mennyi energiát érdemes még áldozni az adott évi autóra, és a Force India az első, amelynél nem tagadják, hogy hamarosan háttérbe szorítják a 2012-es modell tuningolását.

"A fejlesztéseket már inkább a következő évre fordítjuk. Egy akkora csapat, mint a miénk, nem engedheti meg magának, hogy a szezonban ennél sokkal tovább fejlessze az autóját. Igyekszünk optimalizálni az erőforrásainkat" - jelentette ki Andy Green, a csapat technikai igazgatója az ESPN-F1-nek.

A Force India éves költségvetése 130 millió euró körül van, amivel a középmezőnyben vannak, nagyjából egy szinten a Williamsszel, a Sauberrel, a Toro Rossóval és a Caterhammel. Az istálló ugyanakkor hiába gyűjtött tizenegy verseny után hússzal több pontot, mint tavaly, most csak a nyolcadik helyet foglalja el a konstruktőri tabellán - pedig 2011-et a hatodik pozícióban zárták, és nem sok hiányzott, hogy a Renault-t is megelőzzék.

Green úgy véli, már az bravúr lenne a Force Indiától, ha tavalyi pozíciójukban végeznének az összetettben a csapatok között. "Most a hatodik helyet célozzuk meg, ez reális célkitűzés számunkra. De nehéz lesz megszerezni, mivel az előttünk lévő csapatok autói nagyon erősek" - mondta. "A pontszám tekintetében jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, aminek örülünk. Ha minden futamon növeljük pontjaink számát, akkor mindenképpen előrébb fogunk lépni. Viszont némelyik csapatnak is voltak kiugró eredményei, dobogós helyezései, és emiatt vagyunk mögöttük."

A Force India legjobb 2012-es eredménye Nico Hülkenberg 5. helye Valenciából.