Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint az a Mercedes legfontosabb dolga, hogy minden pályán versenyképessé tegyék az autójukat. A Hungaroringen a hosszú kanyarok miatt küszködtek.

A Mercedes változó formát mutat a 2012-es idényben, egyes pályákon a dobogós helyekért küzdhetnek - Kínában Nico Rosberg meg is nyerte a futamot -, máshol viszont esélyük sincs felvenni a versenyt az élcsapatokkal. A Magyar Nagydíj hétvégéje különösen rosszul sikerült a németek számára, Rosberg egy pontjával kellett megelégedniük, miután az időmérőn idén először egyik versenyzőjük sem jutott be a Q3-ba. Így nem véletlen, hogy a csapatfőnök, Ross Brawn szerint a kiegyensúlyozott teljesítmény elérése a Mercedes legfőbb célja.

"Nyilvánvaló, hogy bizonyos pályák jobban kedveznek az autónknak. Az a dolgunk, hogy olyan autót építsünk, amely az összes pályán versenyképes lehet. Pillanatnyilag ez a legfontosabb teendőnk" - idézi az ESPNF1.com Brawn-t. "Óriási erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy javítsunk a helyzeten. Néha előfordul, hogy egy csapat egész évben, az összes pályán uralja a mezőnyt, de általában gyakran változnak az erőviszonyok - főleg abból a szempontból, hogy a különböző helyszíneken hogyan bánunk a gumikkal."

Brawn azt is elárulta, hogy jelenleg mi okozza a legnagyobb fejtörést a Mercedes mérnökeinek. "Úgy tűnik, a hosszú kanyarokban következetesen rossz az autónk balansza. Ki kell javítanunk ezt a hibát, muszáj valamilyen megoldást találnunk rá" - jelentette ki, hozzátéve, hogy a Hungaroringen is pont ezért küszködtek. Pedig a Mercedest sokan esélyesnek tartották a futam előtt, hiszen a magyar pályát gyakran hasonlítják a monacóihoz, ott pedig Michael Schumacher volt a leggyorsabb az időmérőn.

"Teljesen más pályákról van szó" - mondta Brawn, akinek csapata az ingadozó forma miatt csak az ötödik helyen áll a bajnkságban. "A Hungaroringen hosszú kanyarok követik egymást, ez teljes mértékben különbözik attól, amit Monacóban tapasztalunk."

Forrás: Farkas Péter [origo]