Vágólapra másolva!
Reakciók a Magyar Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Mit is mondhatnék? Mintha a felhők fölött lebegnék! A csapat nagyszerű munkát végzett, egyszerűen fantasztikusak voltak. Nagyon élvezetes verseny volt, de nem volt túl könnyű. Igazából úgy gondolom, hogy ez volt pályafutásom egyik legnehezebb versenye, ettől még értékesebb a győzelem. 69 körön keresztül nyomás alatt tartottak: először Romain (Grosjean), majd Kimi (Räikkönen) autózott közvetlenül mögöttem. Úgy kellett vigyáznom az abroncsaimra, hogy közben a tempómat tartanom kellett - ez néha elég nehéz feladatnak bizonyult. Egy ilyen versenyen soha nem állandó az autó viselkedése, folyamatosan változik. Minden körben más visszajelzéseket kapunk a gumiktól, de legalább sikerült vigyáznom rájuk. Arra kellett figyelnem, hogy körről körre tartsam a távolságot a mögöttem lévő autóhoz képest. Különösen az volt fontos, hogy az utolsó kanyarhoz elég nagy előnnyel érkezzek, így a célegyenesben lévő DRS-zónában sem tudtak megelőzni. Ezt minden körben sikerült megcsinálnom. Ahogy mondtam, a csapat hihetetlen munkát végzett, és az is fantasztikus, hogy a szurkolók mennyire támogattak minket - nem csak a britek, de a magyarok is. Azzal, hogy az Olimpiai Játékok nyitó hétvégéjén sikerült megnyernem egy nagydíjat, úgy érzem, mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy az olimpia időszakában sok brit sikerben legyen részünk. Valaki épp most mondta nekem, hogy mi szereztük Nagy-Britannia első aranyérmét az olimpián. Igazából persze nincs erről szó, de ez az első brit győzelem az olimpia ideje alatt - ez jó érzés! Az egész szezont figyelembe véve egyértelmű, hogy a szünet után sokat kell dolgoznunk. Most viszont az ünneplésen van a sor, a családdal, a barátokkal és a szurkolókkal. A Vodafone rakétavörös pólóit viseljük, és kiélvezzük a pillanatot. Senki sem tud úgy ünnepelni, mint mi."

Jenson Button (6.): "Először is szeretnék gratulálni Lewisnak és az egész Vodafone McLaren Mercedes csapatnak. Fantasztikus munkát végeztetek, srácok! Az én versenyem viszont több bosszúságot okozott, mint Lewisé. Annak nagyon örültem, hogy az első körben Seb (Vettel) elé kerültem, miután a 2-es kanyar külső ívén megelőztem, és egy darabig meg is tudtam tartani a harmadik helyemet. Olyan tempót futottam, mint az élen állók. Az első bokszkiállásom után még mindig látótávolságban voltak, tehát ekkor még elég szoros volt a verseny. Ezután úgy döntöttünk, hogy háromkiállásos taktikával folytatjuk, de a második és harmadik kiállásom után sajnos forgalomba kerültem, ami nagyon megnehezítette a dolgomat. A körülöttem lévők ugyanis sokkal lassabban köröztek, én gyorsabb lehettem volna, ha tiszta pálya van előttem. Sok pozitívumról beszélhetünk a hétvége kapcsán: nyilvánvalóan gyors az autónk, ezt Hockenheimben én is megmutattam, most pedig Lewis is megerősítette. Tudom, hogy a szezon második felében a Vodafone McLaren Mercedes minden munkatársa nagyon keményen fog dolgozni azért, hogy megtartsuk a folyamatosan javuló formánkat. A szünetben elutazom, és pihenni fogok, igazából már nagyon várom."

Lotus

Kimi Räikkönen (2.): "Kár, hogy végül nem tudtunk győzni, de ez egy jó eredmény a csapat számára, tovább fogjuk nyomni a gázt, hogy megtegyük az utolsó lépést. Nem volt túl rossz a rajtom, de aztán problémám akadt a KERS-emmel, és végül Fernando (Alonso) megelőzött. Amikor újra működésre bírtuk, akkor meg beragadtam a forgalomba, ez egy kissé frusztráló volt. De amikor szabaddá vált előttünk a pálya, akkor fel tudtunk gyorsulni, és úgy tűnt, előrébb jöhetünk pár helyet az utolsó kerékcseréknél. Mondta a csapat, hogy nagyon szoros lehet Romainnal (Grosjean), de végül rendben volt. Sikerült utolérni Lewis (Hamiltont), de végül lehetetlen volt előzni."

Romain Grosjean (3.): Ez egy jó eredmény a csapatnak, de, hogy őszinte legyek, kicsit csalódott vagyok. Jót csatáztunk Lewisszal az első helyért, végig az első két etapban, de aztán beragadtam Michael (Schumacher) mögé, aki nem vette figyelembe, hogy kék zászlókat lengetnek neki, ez sok időmbe került. Emiatt vesztettem egy helyet Kimivel szemben, és emiatt nem volt esélyem a győzelemért harcolni. Nagyon nehéz itt előzni: mindig, amikor megközelítettem valakit, vesztettem az első tengely tapadásából, ami lehetetlenné tette az előzést. De ilyen a versenyzés, még így is sok pontot szereztünk a konstruktőri világbajnokságban, ami igazi pozitívum."

Red Bull

Sebastian Vettel (4.): "Úgy gondolom, összességében jobb volt a tempónk, mint amit a mai végeredmény mutat. Az első etapomban beragadtam Jenson (Button) mögé, gyorsabb voltam nála. Sok időt vesztettem, de nem lett volna megoldható a korai bokszkiállás, mert mindig van forgalom, nem tudtam volna tiszta pályára visszatérni. Nem sok egyebet tehettünk. Nem voltak rossz állapotban a gumik, ám azt gondoltuk, meg kell próbálnunk valami mást. Az előttünk lévő autókon elfogyhattak volna a gumik, de ez nem következett be. A versenytempónk nagyon jó volt, most a mi feladatunk, hogy javuljunk az időmérőkön és a rajtoknál. Ez esetben másképpen alakulnának a versenyek."

Mark Webber (8.): "Abban bíztunk, hogy a többieknek gondjai lesznek a gumikkal a verseny végén. Az ötödik helyen haladtunk kényelmes előnnyel, de rengetegszer előfordult idén, hogy a futam végére elromlottak az abroncsok. Ma nem így történt, ezért pozíciókat buktunk azzal, hogy kipróbáltunk valami mást. A végére begyorsultam, de itt nehéz előzni, nekem sem sikerült. Mindazonáltal így is három helyett léptem előre a rajthoz képest, értékes pontokat szereztünk, és az idény hátralevő része még teljesen nyitott."

Williams

Bruno Senna (7.): "Szép volt a mai verseny. Keményen dolgoztunk, hogy beváljon a stratégiánk, főleg úgy, hogy a pálya állapota és az időjárás teljesen más volt, mint amire számítottunk. Elégedett vagyok a csapattal, remélem, hogy kitart a lendületünk. Sok küzdelemben vettem részt, ezért nehéz volt életben tartani a gumikat, nagyon felmelegedtek. Kellemes érzés a kilencedik rajthelyről indulni és hetedikként célba érni. Úgy érzem, ez egy fordulópont a számunkra. A futam jól alakult, szórakoztató volt a hétvége. A csapat boldog, és örömmel várjuk a pihenőt, mert ez lehetőséget ad a szusszanásra azelőtt, hogy folytatnánk a harcot a szezon második felében."

Pastor Maldonado (13.): "Nehéz versenyem volt. Rosszul rajtoltam, sok pozíciót vesztettem, ami rögtön hátrányos helyzetbe hozott bennünket. Nehéz volt tartani a tempót a forgalomban, aztán kiróttak rám egy bokszutcán áthajtásos büntetést is. Feszegettem a határt a (Paul) di Resta elleni csatában, amikor blokkoltak a fékek, és ettől vesztettem a tapadásból. De én voltam a belső íven a kanyarnál, ezért kicsit összeértek az autóink. Figyelnünk kellett a gumikkal való bánásmódra ma, de sok információt gyűjtöttünk. Nem voltunk annyira ütőképesek, mint korábban, de keményen rá kell készülnünk az idény második részére a nyári szünet után."

Mercedes

Nico Rosberg (10.): "Nehéz hétvégénk volt Budapesten, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Ma jól rajtoltam, és végül három pozíciót tudtam javítani a rajthelyemen, tehát mindent kihoztam a versenyből. Az viszont nem ideális helyzet, ha már egy ponttal is elégedettek vagyunk. Ki kell derítenünk, miért vagyunk jelenleg lassúak. Remélem Spában jobbak leszünk, keményen dolgozunk azon, hogy elvégezzük a szükséges fejlesztéseket."

Michael Schumacher (-): "Ez nyilvánvalóan egy olyan verseny volt, amelyre nem szeretnék túl sokáig emlékezni. A rajt előtt nagyon magas volt a motor hőmérséklete, ezért a sárga lámpák felvillanásakor kikapcsoltam. A bokszutcából rajtolva előbb egy büntetést, majd egy defektet szedtem össze. Összességében tehát nem volt túl kellemes a verseny kezdete. Minden összejött, aminek nem kellett volna. A rajt előtt és a túlmelegedés idején nem működött rendesen a telemetriánk, és végül ezért adtuk fel a versenyt: nem akartuk megkockáztatni, hogy a következő futamon hátrányba kerüljünk valamilyen meghibásodás miatt. Most alaposan átvizsgálhatjuk az autót a nyári szünet előtt. Nem volt emlékezetes ez a hétvége, de néha előfordul az ilyen, ezt el kell fogadnunk. Biztos vagyok benne, hogy a következő futamokon sokkal jobb formában leszünk."

Force India

Nico Hülkenberg (11.): "Hogy őszinte legyek, nagyon nehéz volt a futam. Sokat szenvedtem a balansszal ma délután, nem volt jó a tempónk. A hátsó gumik kopása nagy volt, nem volt könnyű a helyzet velük a verseny végén. Mindent figyelembe véve szerintem a 11. hely volt a lehetséges maximum, hiszen semmilyen hibát sem követtünk el, és a kétkiállásos taktika egyértelműen a helyes döntés volt. Nem jártunk messze a pontszerzéstől, de még ki kell elemeznünk a történteket, hogy fejlődhessünk a következő versenyre."

Paul di Resta(12.): "Nem hiszem, hogy a 12. pozíció hitelesen tükrözi az autónk mai tempóját. A versenyemnek ártott a gyenge rajt, amikor sok helyet vesztettem az első kanyar felé menet. A múlt héten ugyanilyen problémám volt Németországban, szóval rá kell jönnünk, hogy miképp javíthatnánk ezen, mert e nélkül pozíciókat fogunk veszteni továbbra is. Az első körökben kínlódtam, de utána, a negyedik körtől életre kelt az autó, visszatértem a harcba. Sajnos nem tudtam mindent kihozni a tempóból, mert esélyem sem nyílt az előzésre, és a bokszkiállások végeztével arról szólt minden, hogy célba érjek."

Sauber

Sergio Pérez (14.): "Attól tartok, nem lehet túl sok jót elmondani a mai versenyről. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Megpróbáltuk elnyújtani az első etapomat, hogy változtassunk a stratégiámon, de azt hiszem, ma sehogy sem tudtunk volna pontot szerezni. Kár érte, de a nyári szünet után visszavághatunk."

Kamui Kobajasi (18.): "Túl lassúak voltunk ezen a pályán. Egész hétvégén küszködtünk, különösen a közepes keveréken. A rajt után is veszítettem pár helyet, mert a pálya legszélére szorultam, és nem volt hová mennem. A verseny végén azt az utasítást kaptam, hogy hajtsak be a bokszba a hidraulika hibája miatt. A Hungaroringen valamiért nem jött ki a lépés."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (15.): "Elég jól rajtoltam, néhány autót sikerült is megelőznöm. Utána megpróbáltam di Resta mögött maradni, és pár körön keresztül használhattam a DRS-t. Ezután viszont fokozatosan elhúzott tőlem - ma egyszerűen nem tudtuk tartani a lépést a riválisainkkal. A lágy gumikon futott első etapok nem sikerültek olyan rosszul, bár a balansszal néha voltak problémáim. A futam előrehaladtával javult az autónk, de az utolsó etapban, közepes gumikon elég sokáig nem tudtam működésre bírni a gumikat. Talán túl óvatos beállításokkal kezdtem meg az utolsó etapot, mert a futam végére bőven maradt tartalék az autóban. Nem hiszem, hogy ennél sokkal többet elérhettünk volna. Remélem, a szünet után, Spában erősebben térhetünk vissza."

Jean-Eric Vergne (16.): "Nagyon jól rajtoltam, megelőztem mindkét Saubert és egy Force Indiát is, ekkor azonban leszorítottak a pályáról. Ezzel pozíciókat vesztettem, a két Caterham mögé estem vissza. Mindkettejüket megelőztem, majd (Kamui) Kobajasit és Danielt kezdtem üldözni. Daniel azonban egy kicsit gyorsabb volt, mert én használt lágy gumikon köröztem, ő pedig újakon. Amikor én is kiálltam új abroncsokért, Kobajasi mögé tértem vissza, és az etapot mögötte töltöttem - kár érte, mert így Daniel elhúzott tőlem, pedig gyorsabb is lehettem volna. A verseny vége felé már nem volt olyan jó a tempón, az utolsó körökben pedig negyedszer is ki kellett állnom a bokszba, mert az oldaldobozba került törmelék túlmelegedést okozott. Enélkül éppen Daniel mögött vagy előtt értem volna célba. Ami a szünetet illeti, én inkább versenyeznék!"

Caterham

Heikki Kovalainen (17.): "Tűrhető verseny volt. Jól indultam, az első kör végére feljöttem tizenhatodiknak, és onnantól egész kiváló tempót diktáltam végig. Reálisan nézzük az autó teljesítményét, de úgy vélem, a balansz és a beállítások nagyszerűek voltak ezen a hétvégén. Elégedett vagyok a gumikezelésünkkel is, és szerintem a stratégia is jól működött. A Hungaroringen nehéz előzni, ezért nem hittük, hogy sok helyet javíthatunk, de nagyon tetszett az autó teljesítménye. Úgy érzem, a csapat kiváló munkát végzett. Elfoglalt leszek a nyári szünetben is, sokat fogok edzeni, de sok időt töltök majd barátokkal is, utána pedig alig várom, hogy megkezdjük az idény második felét."

Vitalij Petrov(19.): "Ez a hétvége összességében hasznos leckékkel szolgált. Az autót teljesen másnak éreztem a versenyen, mint az időmérőn, ezért meg kell néznünk az adatokat és kibogoznunk, hogy miért volt így. Kicsit fura az egész, mert a hétvégén folyamatosan javítottunk az autón, de a futamon megváltozott minden. Kipróbáltunk különböző beállításokat, hogy megtudjuk, melyik működik és melyik nem. Amint lesz időnk, kielemezzük az adatokat a versenyről, és rá fogunk jönni, hogy mi történt ma, aztán pedig intézkedünk, hogy tanuljunk belőle a szezon maradék részére. Ami pozitívum, hogy szerintem a csapat kiválóan dolgozott a hétvégén. Nagyon várom a nyári szünetet. Remélem, hogy a csapatban mindenkinek jut a jól megérdemelt pihenésből. Alig várom, hogy ezután folytassuk a szezon második felével."

HRT

Pedro de la Rosa (22.): "Kemény, de szép verseny volt. Nagy volt a hőség, azonban jó tempót diktáltunk. Kétkiállásos stratégiát választottunk a közepes keménységű gumikkal indulva, majd újra ezt a keveréket raktuk fel, és a lágy gumikon értünk célba. A végén a látóközelségbe került (Timo) Glock, sokszor fékezte állóra a kerekeit, de előbb véget ért a futam, mint hogy megelőzhettem volna. A kék zászlók sem segítettek rajtam. Összességében boldog vagyok, de a verseny a túlélésről szólt. A szezon második felére tervezünk fejlesztéseket, melyek remélhetőleg segíteni fognak, hogy annyit lépjünk előre, amennyit a Marussia elé kerüléshez szükséges. Most pár nap pihenő jön, hogy feltöltődve térjünk vissza utána."

Narain Karthikeyan (-): "Jól rajtoltam, tartottam Pedro tempóját, és Glock előtt haladtam, miután kipördült. Azonban az első bokszkiállásomat követően (Glock) nagyon erős iramot diktált a lágy gumikon, míg én a közepes keveréken mentem, így meg tudott előzni. A kék zászlók is bonyolították a helyzetet, főleg azért, mert rengeteget lengették őket. Öt körrel a cél előtt az autó jobbra húzott, és egyre romlott a baj. A 3-as kanyarból kifelé jövet eltörött valami, tehát ki kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi történt. Kemény verseny volt, de muszáj folytatnunk a fejlődést, miután visszatérünk a nyári szünetből."