Vágólapra másolva!
A McLaren versenyzője szerint a Pirelli intermediate és esős abroncsainak felmelegítése nagyon nehéz. Bruno Senna úgy véli, a gumikat csak egy túlságosan szűk hőmérsékleti tartományban lehet használni.  

Az előző két Forma-1-es nagydíjhétvége pénteki és szombati napján túlnyomórészt esős volt az időjárás, ezért az ilyen körülményekhez való gumikat sokat kellett használniuk a versenyzőknek. A Pirelli intermediate és extrém esős gumijaira azonban nem mindenki tudott ráérezni - közéjük tartozik Jenson Button, aki Silverstone-ban a Q1-ből sem tudott továbbjutni, Hockenheimben pedig meg kellett elégednie a hetedik hellyel az időmérőn.

Úgy érzi, esőben túlságosan sok múlik a vakszerencsén a beállításokkal. "Tavaly kiválóan melegítettük be a gumikat, és úgy gondolom, most időnként szerencsére van szükség, hogy beletaláljunk a hőmérsékletükbe" - jelentette ki az Autosportnak. "12-13 éve vezetek F1-es autókat, tudom, hogy hogyan kell menni nedves pályán. Korábban sohasem éreztem olyasmit, mint idén, amikor az év nagy részében kínlódtam a gumik hőmérsékletével. Esőben el vagyunk veszve."

"Ha nem működnek az abroncsok, a fékekbe sem lehet beletaposni, mert blokkolnak a kerekek" - magyarázta. "Ilyenkor csak csúszkálunk, és rettegünk, hogy kicsúszunk a határba." A McLaren pilótája hozzátette, valószínűleg az esős időmérőkön Fernando Alonsóval pole pozíciókat szerző Ferrari sem tud többet a riválisoknál. "Nem hiszem, hogy külön a hűvös időjáráshoz tervezték az autót, egyszerűen csak így alakult azáltal, ahogy megtervezték a (futómű-)geometriáját" - mondta Button.

Nem ő az egyetlen, aki panaszkodik a zöld és kék festésű Pirellikre: a hétvégén Bruno Senna is beszélt róluk. Mint elmondta, "utálja a kifogásokat", de nem hagyhatja szó nélkül a szűk tartományban működő gumikat. "Az apró hőmérsékletkülönbség is óriási eltérést eredményezhet a köridőben, és ha valaki nem a megfelelő tartományban tartja őket, elveszik" - közölte, hozzátéve, hogy a hockenheimi időmérőn "nagyon minimális eltérés volt az én és Pastor gumijainak állapota között. Ez is bizonyítja, hogy mennyire szűk tartományban működnek a gumik." Míg Maldonado 6. lett az időmérőn, Senna csak a 16. helyen végzett.