Vágólapra másolva!
Gyakran túlságosan megnő a leszorítóerő az autó hátsó részén az elejéhez képest, emiatt a gyors kanyarokban nem elég jó a CT-01. Heikki Kovalainen bízik a probléma megoldásában.  

Noha a nyár eleji versenyeken, Kanadában és Valenciában úgy tűnt, hogy a Caterham felzárkózhat a középmezőnyt záró Toro Rossóhoz, a csapatnál az előző két nagydíjon kénytelenek voltak azzal szembesülni, hogy továbbra sincs meg a tempójuk ehhez - pedig nem ilyen hatást vártak a legutóbb bevetett fejlesztési csomagtól.

Heikki Kovalainen, a csapat pilótája elmondta, hogy ez az autó megbolygatott balanszára vezethető vissza. "Az autó összességében erősebb a lassú kanyarokban, mint a gyorsakban. A problémáink az utóbbiakkal vannak" - idézte őt az Auto Motor und Sport. "Nem tudom úgy támadni őket, mint szeretném." Ez kijött a lendületes kanyarokkal teletűzdelt silverstone-i és hockenheimi pályán is, ahol a jó szerepléshez elengedhetetlen a kanyarok bejáratánál harapós autó. "Bizonyos sebességnél hátra tolódik a leszorítóerő. Emiatt még sokat kell csiszolnunk az autó és a motor beállításain" - tette hozzá a finn.

Kovalainen ugyanakkor bízik benne, hogy a Caterham leszámol a nehézségekkel. "Minél többet gyakorlunk, annál hamarabb megoldjuk a balanszproblémákat. Az a lényeg, hogy növeljük a leszorítóerőt" - szögezte le.