Vágólapra másolva!
Reakciók a Német Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Ferrari

Fernando Alonso(1.): "Nagyon szoros verseny volt a rajttól a célig. Nem a miénk volt a leggyorsabb autó. A McLarenben és a Red Bullban kicsit több volt, de nem annyival, hogy meg tudjanak előzni. A csapat meghozott néhány tökéletes stratégiai döntést a kerékcserék alatt. Tudtam, hogy koncentrálnom kell, különösen a hatos kanyarban, hogy megvédjem a pozíciómat a KERS segítségével. Aztán a harmadik szaktorban már nem volt hely az előzésre. Állandóan csak az foglalt le, hogy annyira próbáljam kímélni a gumikat, amennyire csak lehetséges. Nem volt olyan pillanat, amikor lazíthattam volna, de szerintem így is nyugodtabb voltam, mint a csapat a bokszban és a bokszutca falánál, vagy mint a rajongóink a tv-készülékeik előtt. Ha arra gondolunk, hogy hol álltunk Jerezben, vagy Ausztráliában az első versenyen, akkor köszönetet kell mondanom mindenkinek Maranellóban azért, ahogyan reagáltak a helyzetre. A tegnapi esős pole után az autó nagyon erősnek tűnt, ahogy vártuk. Koncentráltnak kell maradnunk, el kell kerülnünk a megbízhatósági és a bokszutcai problémákat. Tudom, hogy amikor erre kerül a sor, akkor számíthatok a legjobb csapatra, arra az istállóra, amely korábban már sokszor nyert. Csak a vezetésre kell gondolnom, és arra, hogy segítsem a csapatot. Mindig 100 százalékot szeretnék nyújtani, és éjjel nappal dolgoznék ezért a célért. Nem akarom, hogy bárki úgy jöjjön Magyarországra, hogy jobban fel van készülve, mint én, sem fizikálisan, sem mentálisan, sem pedig úgy, hogy motiváltabb, mint én. Mindig megpróbálom megnyerni ezt a versenyt is, ami párhuzamosan folyik a pályán lévő küzdelemmel. Arra számítok, hogy jól fogunk menni Budapesten, nincs okunk arra, hogy pesszimisták legyünk. Azt azonban nem feledem, hogy a McLaren és a Red Bull gyorsabb volt. Mondtam, hogy a július kulcsfontosságú lesz, 75 pontot lehet szerezni négy héten belül, és ebből már megvan 43, megpróbáljuk befejezni a munkát Magyarországon."

Felipe Massa(13.): "Nagyon kemény verseny volt ez nekem, a rajtnál lévő probléma határozta meg az egészet. Jól indultam el, aztán egy Toro Rosso hirtelen lelassult előttem, bár megpróbáltam elkerülni, nekimentem az első szárnyammal. Annyi időt vesztettem azzal, hogy be kellett jönnöm a bokszba, hogy a versenyemnek gyakorlatilag vége volt abban a pillanatban. Jól működtek a gumik, hozták azt, amit elvártunk tőlük. Nagyon kár, mert ma megint nagyon versenyképes volt az autónk, ahogy Fernando is megmutatta: tökéletes versenye volt, megérdemelten nyert, ez rendkívül fontos volt neki és az egész csapat számára is. Nyilvánvalóan nem vagyok ma elégedett, de az a tény, hogy egy olyan autóval számolhatok, amelyik versenyről versenyre jobb teljesítményt nyújt, magabiztossá tesz a szezon hátralévő részére. Javítanunk kell az időmérőkön, meg kell próbálnunk előrébbről rajtolni, ez a legegyszerűbb módja annak, hogy elkerüljük a rajtnál előforduló problémákat, az olyanokat, mint ami ma délután is előfordult. Szerintem meglesz a tempónk Magyarországon, mivel ez volt a helyzet az utóbbi pár versenyen."

McLaren

Jenson Button (2.): "Remek versenyt futottam, és nagyon jól éreztem magam a pályán. Jól rajtoltam, majd sikerült megelőznöm Nico (Hülkenberget) és Michael (Schumachert), a tempóm pedig egész délután nagyszerű volt. Sebastian (Vettel) előzése elég egyértelmű eset: a szabályok értelmében nem szabad a pálya elhagyásával előnyhöz jutni. Lett volna még lehetősége az előzésre, hiszen a hátsó gumijaim elhasználódtak. Azért koptak el, mert keményen kellett hajtanom, hogy utolérjem Fernando (Alonsót) - a verseny végére szinte semmi nem maradt belőlük. Két körrel a leintés előtt elfogytak az abroncsaim. Két nagy pozitívummal zárult a mai verseny: bár az előzés nagyon nehéznek bizonyult, a tempó tekintetében a Ferrari és a Red Bull szintjét hoztuk. A fejlesztéseink jól működtek, és ha az időmérőn is sikerül megoldanunk a problémáinkat, akkor jó esélyünk van arra, hogy futamokat nyerjünk. A másik pozitívum, hogy a csapatot ért negatív kritika ellenére a srácok hihetetlen munkát végeztek a mai bokszkiállásoknál. A leggyorsabb kerékcserém 2,31 másodpercig tartott - úgy hallottam, ez minden idők leggyorsabb kiállása. Ma az egész csapat fantasztikus munkát végzett, mindent beleadtunk, végre kifizetődtek az erőfeszítéseink. Várom már a Magyar Nagydíjat, ami különleges verseny számomra - bízom benne, hogy ismét jó hétvégében lehet részünk."

Lewis Hamilton (-): "Hihetetlenül balszerencsés voltam, amikor a második körben defektet kaptam: a pályát egész szélességében törmelék borította, nem volt más lehetőségem, mint hogy keresztülhajtsak rajta. Még bosszantóbbá teszi az esetet, hogy én voltam a nyolcadik versenyző, aki áthaladt azon a pályaszakaszon, de csak én kaptam defektet. Ez csak a szerencsén múlt. A defekt után azonnal észrevettem, hogy másképp viselkedik az autó, de néhány kör után sikerült változtatnom a vezetési stílusomon, így a középső etapban jó tempót mutattam. Az autó hátuljában keletkezett károk miatt még az is szerencsésnek mondható, hogy idáig eljutottunk. Legalább jól szórakoztam a pályán - elég jó volt a tempón, így a középső etapban tartani tudtam az élmezőny tempóját. Ez biztató, hiszen látszik, hogy ezen a hétvégén valóban gyors volt az autónk. Köszönetet kell mondanom mindenkinek, aki keményen dolgozott a gyárban, hiszen sok új alkatrészt szerelhettünk az autónkra. Remélem, Magyarországra is magunkkal visszük ezt a tempót. Öt nap múlva ismét autóba ülök - egy ilyen nap után ez a lehető legjobb hír számomra."

Lotus

Kimi Räikkönen(3.): "Ma megtettünk minden tőlünk telhetőt arról a helyről, ahonnan indultunk. A rajtom tűrhetően sikerült, de aztán azt hiszem, Lewis (Hamiltonnak) valami gondja volt az orrom előtt, ezért el kellett vennem a gázt, nehogy hátulról nekimenjek. Ez lehetővé tette Paul (di Resta) számára, hogy a DRS-zónában megelőzzön, és onnan már komolyan kellett kapaszkodnom felfelé, nem volt könnyű visszakerülnöm. Talán ha kicsit gyorsabb lettem volna tegnap, az esőben, előrébbről rajtolhattam volna, és akkor megszorongathatom az éllovasokat, de ez van. Mindenképpen jobb eredményben bíztunk itt, az autónk azonban az egész versenyen jól működött, és a csapatnak így is értékes pontokat szereztünk, úgyhogy vihetünk magunkkal pozitívumokat a következő futamra."

Romain Grosjean(18.): "A rajtbüntetés miatt eleve lépéshátrányba kerültünk, és ma semmi nem sikerült. Kár érte, mert jól rajtoltam, és az első kanyarban javítottam néhány helyet. Aztán az egyenesben koccantam valakivel, ami lényegében tönkretette a versenyemet. Nem vagyok benne egészen biztos, hogy mi történt - majd megnézzük hozzá a belső kamerás felvételeket -, de az autóm súlyosan megsérült, letört az első szárnya és defektes lett az egyik gumija. Mire visszakecmeregtem a bokszba, a versenyemnek tulajdonképpen lőttek. Az ember nem vágyik ezekre a hétvégékre, de előfordulnak néha. Így még jobban fogjuk élvezni a következőt."

Sauber

Kamui Kobajasi (4.): "Nagyon boldog vagyok a csapat miatt, ismét jó eredményt értünk el. A legutóbbi két futamon balszerencsések voltunk, és a tegnapi időmérő is rosszul sikerült. Az autónk nagyon erős teljesítményre képes, különösen száraz pályán. Ha az időmérőn is jobban szerepeltünk volna, akkor előrébb is végezhettünk volna. A futam elején nehéz volt a közepes keverékű gumikon vezetni, de a stratégiánk jó volt. Figyelembe véve, hogy honnan jöttünk előre, a 18 megszerzett pont nagyszerűnek számít."

Sergio Pérez (6.): "Nagyon örülök, hogy ilyen rossz időmérő után vissza tudtunk vágni. Nagyon jó volt a versenytempónk, bár a stratégiám nem vált be tökéletesen, mert az első bokszkiállásomat a tervezettnél korábban kellett végrehajtanom. Az autó bal oldalánál éreztem valami furát, talán defekt lehetett, de igazából nem derült ki, mi történt. Ez értelemszerűen azt jelentette, hogy meg kellett nyújtanunk a második etapunkat, és a végére elég régiek voltak a gumijaim. A csapat nagyszerű munkát végzett, ez önbizalmat ad nekünk a Magyar Nagydíj előtt."

Red Bull

Sebastian Vettel(5.): "Tűrhető versenyünk volt ma, de nem volt elég jó a tempónk, amikor közel kerültünk Fernandóhoz (Alonso), és Jensonnal (Button) szemben is veszítettünk egy pozíciót, akinek jó volt a kerékcseréje, és hamarabb jött be a bokszba. Ez előtt pár körrel vesztettem egy kis időt Lewis-szal (Hamilton), amikor visszavette a körét. A verseny végén Jenson gumijai elkoptak, és újra közel tudtunk kerülni hozzá. Már csak az volt a kérdés, hogy mikor, mintsem hogy hol előzzük meg, megpróbáltuk kifékezni. aztán ő felengedte a féket ismét, aztán belülre került; nem voltam biztos benne, hogy hol is van, abban a pillanatban nem láthattam, tehát úgy döntöttem, hogy elég helyet hagyok, és lementem a pályáról a csúszós festékre, de még így is előtte tudtam maradni, és befejezni az előzést. Csak azt akartam ezzel elérni, hogy ne ütközzünk össze, hogy elég helyet hagyjak neki. Tiszteltem a pályán, nem akartam becsukni előtte az ajtót. Jó volt a dobogón állni a hazai versenyemen, de tiszteletben kell tartanom a sportfelügyelők döntését."

Mark Webber(8.): "Nem volt meg a tempóm, nem voltam ma gyors. Nem tudtam tartani azok tempóját, akikét normális esetben szoktam tudni, most utána fogunk ennek járni, és Budapesten visszatérünk. Csalódott vagyok, többre számítottam a mai versenyen. Általában a vasárnapok jók szoktak lenni számomra, de ma nem így volt. Az első kör után még nem álltam túl rosszul, megelőztem Lewist, de utána csak igyekeztem kitartani. Ez egy teljesen más pálya, mint Silverstone, de nekünk minden körülmények között gyorsnak kellene lennünk, most azonban valamiért ez nem így volt."

Mercedes

Michael Schumacher (7.): "Jobb forgatókönyvet is el tudtam volna képzelni a hazai versenyemen, mint hogy a harmadik helyről rajtolva hetedikként érek célba. Mindent kihoztam az autóból, amit csak tudtam, de sajnos ma csak ennyire tellett. Kár érte, mert szerettem volna ennél nagyobb ajándékot adni az összes kollégánknak, akik a Mercedes-Benznél dolgoznak. A hétvége előtt arra számítottunk, hogy az 5. és a 7. hely környékén végezhetünk. Természetesen jobb lett volna ötödikként célba érni, de a hetedik hely volt a maximum, amit ebből a versenyből kihozhattunk. Jól rajtoltam, majd rövid, de szórakoztató csatát vívtam Sebastian (Vettellel). Ezután sajnos kevés jó pillanatunk volt, talán azt leszámítva, hogy én futottam a leggyorsabb kört, de ezt a tempót nem tudtuk sokáig tartani. Most előre kell néznünk, a következő versenyen is mindent beleadunk."

Nico Rosberg (10.): "Ilyen rossz időmérő után nem is olyan rossz, hogy sikerült szereznem egy pontot, hiszen a mezőny hátuljáról kellett indulnom. Nagyszerű stratégiánk volt, és jól szórakoztam a verseny közben, hiszen sok riválisomat meg kellett előznöm ahhoz, hogy a 21. helyről a tizedikre lépjek előre. Néhány versenyzőt kétszer is meg kellett előznöm, elég szép manővereket is bemutattam. Köszönettel tartozom a szurkolóknak, hiszen óriási támogatást nyújtottak itt Hockenheimben, annak ellenére, hogy a hétvége nem a várakozásainknak megfelelően alakult. Várom már az egy hét múlva rendezendő budapesti futamot, remélem, ott jobb hétvégénk lehet."

Force India

Nico Hülkenberg(9.): "Tudtuk, hogy nehéz lesz megtartani a negyedik helyünket, mert száraz pályán nem tűntünk túl erősnek szombat reggel. A verseny első része ennek ellenére jól alakult, remek csatákban volt részem. Ami a stratégiát illeti, a háromkiállásos taktika jó döntésnek bizonyult, mert a gyors gumikopás miatt nem lett volna lehetséges, hogy csak kétszer álljunk ki. Jó érzés pontokkal távozni, bár nyilvánvalóan jobb eredményben reménykedtem a hazai közönségem előtt."

Paul di Resta (11.): "Nehéz volt a mai verseny, nem voltunk olyan gyorsak, mint a Lotus vagy a Sauber. A verseny menete döntötte el, hogy kétszer vagy háromszor állunk ki a bokszba, de utólag úgy gondolom, talán lehettünk volna kicsit agresszívabbak. Nehéz volt kiszámítani a gumik viselkedését, és az etapok közepén nem voltunk túl gyorsak. Szerintem alapvetően gyors az autónk, de ezt ma nem tudtuk megmutatni, ezért nem tudtam pontot szerezni."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (13.): "Egy átlagos rajt után sikerült megtartanom a pozíciómat az első körben, így legalább a szükségesnél jobban nem nehezítettem meg a saját dolgomat. Az első néhány körben azonban egyértelművé vált, hogy nem tudom tartani a körülöttem lévő autók tempóját, és közben alulkormányzottsággal is küzdöttem. Ezután a két Sauber és Rosberg is elment mellettem, és le is maradtam tőlük. Az első kiállásomnál kértem, hogy állítsanak az első szárnyamon, így megszabadultam az alulkormányzottságtól, és a második etapban kicsit gyorsabb voltam. Az utolsó bokszkiállásom után reméltem, hogy utolérhetem di Restát, de nyolc körrel a verseny vége előtt megszűnt a hátsó gumik tapadása, és le kellett mondanom erről. Ma mindent megpróbáltunk, de ez sajnos nem vezetett jó eredményre."

Jean-Eric Vergne (14.): "Egyszerre vagyok elégedett és csalódott a futam miatt: örülök, mert az autó elég jól működött, de sajnos balszerencsések voltunk, és összeszedtünk egy defektet. Nagyon korán ki kellett állnom a bokszba, ami tönkretette a versenyemet. A rajtom is rosszul sikerült, visszaestem a 20. helyre, de az első kör végén így is sikerült a 13. Az autónk elég jó volt ahhoz, hogy jobb eredményt érjek el, sokkal jobban működik, mint a legutóbbi futamokon. Remélhetőleg a következő versenyen tovább javulhatunk. Csak pár nap választ el minket a Magyar Nagydíjtól. Más szériákban általában jól mentem ezen a pályán, de ez a Forma-1 - meglátjuk, hogy alakul a hétvége."

Williams

Pastor Maldonado (15.): "Nehéz verseny volt a mai. Jól rajtoltunk, de az autónak nem volt meg a tempója a második etapban. A verseny elején elszenvedett sérülések miatt nem volt elég a tapadásom ahhoz, hogy megtartsam a pozíciómat. Kicsit javult az autó az utolsó etapban a lágy gumikon. Most tovább kell lépnünk, a következő, magyarországi verseny előtt időben meg kell értenünk, hogy miért nem volt olyan gyors az autó, mint korábban ezen a héten."

Bruno Senna(17.): "Erősebb volt a tempóm, mint amit az eredményem sugall, ezért csalódás, hogy ott végeztem, ahol. Szerencsétlen voltam, mert majdnem egy percet vesztettem azzal, hogy ki kellett jönnöm a bokszba egy ütközés miatt, ami teljesen hátravetett. Onnan mindig nehéz átverekedni magunkat a mezőnyön. Legalább a tempónk jó, ha előrébb végeznék az időmérőn legközelebb, akkor jó esélyem lenne pontot szerezni Magyarországon."

Caterham

Vitalij Petrov (16.): "Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Viszonylag eseménytelen verseny volt, az autó már az első körtől kezdve jónak tűnt. Szerintem mindent kihoztam belőle. Az utolsó etap különösen jó volt - tudtam, hogy Senna a lágy gumikon autózik mögöttem, ezért magam mögött tarthatom. Arra koncentráltam, hogy hiba nélkül jussak el a kockás zászlóig, és nagyon örülök, hogy ez sikerült. Biztató, hogy ma tényleg jónak tűnt az autó. Remélhetőleg Magyarországon is fenn tudjuk tartani ezt a formát - sikerült értékes adatokat gyűjtenünk, hiszen ma mindkét autónk célba ért, ez segítségünkre lehet jövő héten."

Heikki Kovalainen (19.): "A verseny eleje jól alakult, az autó jobbnak tűnt, mint a hétvége addigi részében. Keményen tudtam hajtani, de a második kiállásom után úgy tűnt, mintha lenne valami probléma az autómmal. Ettől kezdve sokkal jobban koptak a gumik, mint kellett volna. Viszonylag későn álltunk ki a bokszba, ekkor kicseréltük az orrkúpomat, hogy megnézzük, megoldódik-e a probléma. Ez így is történt, újra jónak éreztem az autót. Ezután csak arra koncentráltam, hogy végigérjünk a futamon. Elég egyértelmű, hogy melegebb időben teljesítünk jobban, így remélhetőleg Magyarországon is gyorsabbak lehetünk. Szeretem azt a pályát, itt arattam az első győzelmemet - meglátjuk, mire leszünk képesek."

Marussia

Charles Pic(20.): "Nem jött össze nekem jól a rajt, meg kell értenünk, miért, és tanulnunk kell belőle a következő versenyre. Ezután az első kör jól sikerült, sikerült felzárkóznom. Jó volt a tempónk, annak ellenére, hogy nem változott a helyezésünk, folytattuk a javulást a Caterhamhez képest, és elhúztunk a HRT-ktől. Ez pozitívum, de nem elegendő, tovább kell dolgoznunk ezen, hogy még többet javuljunk. Eléggé elégedett vagyok a versenyemmel és az iránnyal, amibe tartunk. Kemény hétvégén vannak túl a srácok a csapatban, de jól reagáltak, ezért köszöntet szeretnék mondani nekik. Most megyünk a Hungaroringre. Nincs túl sok idő, de ezt a pár napot arra fogjuk használni, hogy tanulmányozzuk a mai versenyt. Remélem, tudunk pár helyen javulni a következő hétvégére."

Timo Glock(22.): "Nem volt ez egy remek hétvége számomra. Annak ellenére, hogy ez volt a hazai versenyem, hamar olyanná vált, amit gyorsan el kell felejtenem, elég nehéz volt, el kell mondanom. A tizedik körtől nem volt rendben az autóm balansza, nagyon nehéz volt vezetni. Küszködtünk a végsebességünkkel az egyenesben, aztán a verseny végén gond volt a differenciálművel is, az utolsó pár kör igazán nehéz volt. Nem tudtam semmit sem csinálni az autóval, elég gyorsan visszaestem. Egy olyan verseny volt, amire nem fogok túl sokat visszagondolni."

HRT

Pedro de la Rosa(21. ): "Sok örömöm volt a mai versenyben. Minden jól ment, jó ritmust tartottunk, és a gumik is gond nélkül kibírták, de mindenekelőtt a csata miatt vagyok boldog, amit a pályán vívtam. Vadásztam Glock autójára a rajttól a célig, és a végén, amikor láttam, hogy a gumijai már teljesen elhasználódtak, megelőztem egy olyan helyen, amire nem számított. Nagyon boldog vagyok, mert első alkalommal tudtuk megverni a Marussiát, és megelőzni őket a pályán. Nem volt egyszerű a verseny, mert már az elejétől lengették a kék zászlókat. Ez nagyon le tud törni, mert ha meglátod az elsőt, akkor tudod, hogy még sok jön utána. Onnantól kezdve megpróbál az ember elállni az útból, fenntartani a tempóját, és ügyelni arra, hogy ne legyenek túl koszosak a gumijai. Szerintem ez mind sikerült. Remélem, ezen a szinten maradunk, és tovább javulunk Magyarországon."

Narain Karthikeyan(23.): "Ez egy jó verseny volt számunkra, mert harcban álltunk a közvetlen ellenfeleinkkel a rajttól a célig. Ebből a szempontból szerintem ez volt idén a legjobb versenyünk. túl sok időt vesztettünk a kék zászlók miatt az első etapomban, de nem végeztem túl sokkal Pedro (de la Rosa) és (Timo) Glock mögött. Jó volt a tempóm és a ritmusom, és a legjobb az egészben, hogy ezt úgy értük el, hogy nem fejlesztettünk az autón. Látszik, hogy elég jó potenciál van bennünk."