Vágólapra másolva!
Vasárnapra virradóra az FIA technikai ellenőrei rendellenességet vettek észre a motorelektronikai programjukban, de a sportfelügyelők végül annak ellenére nem léptek a csapat ellen, hogy nem értettek teljesen egyet az érvelésével.

A Red Bull egy potenciális büntetést úszott meg a Német Nagydíj reggelén, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai ellenőre, Jo Bauer szabálytalanságot vélt felfedezni Sebastian Vettel és Mark Webber autójának motorelektronikai programjában.

Bauer a vizsgálat során azt tapasztalta, hogy "a két motor maximális nyomatéka jelentősen alacsonyabb a közepes fordulatszám-tartományban, mint az előző versenyeken." Ez szerinte ellenkezik a Forma-1 2012-es Technikai Szabályzatának 5.5.3-as cikkelyével, amelynek első bekezdése kiköti, hogy "a gázpedál maximális állásánál a nyomatéknak meg kell egyeznie vagy meg kell haladnia a motor maximális nyomatékát az adott fordulatszám mellett."

A Német Nagydíj sportfelügyelői meghallgatták a Red Bull képviselőinek magyarázatát, s bár nem értettek vele teljesen egyet, nem szabtak ki büntetést a csapatra, mert elismerték, hogy a szabályzat szövege nem egészen világos. Az ügynek ezért még simán lehet folytatása, és elképzelhető, hogy a közeljövőben tisztázni fogják az előírások követendő értelmezését. "Biztos vagyok benne, hogy nem ez a vége" - szögezte le a Mercedest irányító Ross Brawn a Sky Sports-nak néhány perccel a verseny rajtja előtt.

Forrás: Red Bull

Bauer egyébként utalt rá, hogy gyanúja szerint a Red Bull az idén betiltott befújt diffúzor hatását próbálta megvalósítani a trükkel, mert a maximális nyomaték csökkentése "jelentősen befolyásolta az autó aerodinamikai jellemzőit" is. Úgy vélte, ez egyértelműen ellentmondott a csapatoknak az FIA által korábban kiadott, TD 036-11 számú direktívának.