Vágólapra másolva!
A Ferrari spanyol versenyzője az utolsó pillanatig kiélezett Német Nagydíjon győzte le ellenfeleit, Jenson Buttont és Sebastian Vettelt, akinek utólag 20 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, így csak 5. lett.

Fernando Alonso idei harmadik győzelmét aratta a Német Nagydíjon, jelentős lépést téve harmadik világbajnoki címe felé, 34 pontra növelve az előnyét az összetettben a csak a 8. helyen célba érő Mark Webberrel szemben. A Ferrari spanyol versenyzőjének sokáig keményen kellett védekeznie a több futamon át tartó ínséges időszakából magához térő Jenson Buttonnal szemben, végül mégis Sebastian Vettelt intették le mögötte, aki egyetlen körrel a futam vége előtt a hajtűkanyar bukóterében előzte meg a McLarent, így a sportfelügyelők utólag 20 másodperces büntetéssel sújtották. Ezzel az 5. helyre esett vissza, és utólag Kimi Räikkönen örökölte tőle a dobogó legalsó fokát.

A küzdelem egészen a leintésig kiélezett volt. Alonso a rajtnál simán megőrizte a vezetést, első, a 18. körben lebonyolított bokszkiállása előtt kicsit rálépve a gázra, hogy 2,2 másodpercre növelje az előnyét az őt üldöző Vettellel szemben. A középső etapban 6 tizedmásodpercre csökkent közöttük a különbség, másodszor pedig egyszerre cseréltek kereket, de Alonsón kicsit mérsékelte a nyomást, hogy Vettel balszerencséjére éppen a bokszban egy körrel korábban járó Button mellé, mögé tért vissza a pályára.

Forrás: AFP
Kattintson a képre a galériához!

"Egy spanyol versenyző nyert egy olasz autóban, amelyet egy görög tervezett" - mutatott rá Alonso a dobogón. "Az volt a siker kulcsa, hogy a pole-ból rajtolhattam, mert egyébként nem mi voltunk a leggyorsabbak, de itt nehéz előzni, ezért meg tudtuk tartani a helyünket."

Vettelnek a McLaren nemcsak akkor tett keresztbe, amikor a bokszból a 42. kör elején kirobogva elvesztette a 2. helyet Buttonnal szemben, hanem akkor is, amikor a mezőny végén autózó Lewis Hamilton a saját kiállása után, a friss gumikon visszavette tőle a körét, és így hátvédet játszott Alonso mögött is. A német versenyzőnek egyszer a rakoncátlankodó KERS-t is újra kellett indítania a Red Bullban, ráadásul a vitatott előzés miatt még nem lehet nyugodt az eredménye felől. Buttonról azt mondta, "nem tudtam, hogy még belül van-e, vagy sem, és nem akartam összeütközni vele, mert az lett volna a legrosszabb, ami megtörténhet. Egymás mellett haladtunk, megpróbáltam neki elég helyet hagyni, de nehéz volt felmérni, hogy hol van. Ezért mentem le a pályáról. Akkor már mindannyian küszködtünk a gumikkal, különösen Jenson, így tudtam megelőzni." A sportfelügyelők azonban nem értettek egyet vele.


A Red Bullnak egyébként sem volt jó napja Hockenheimben. Már reggel kijutott nekik az izgalmakból, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai ellenőrei megkérdőjelezték a motorvezérlő szoftverük szabályosságát. A vb 2. helyezettje, Mark Webber pedig gyenge versenyt zárt, és ugyanott ért célba, ahonnan rajtolt: a 8. helyen.

Button, aki az áprilisi Kínai Nagydíj óta nem állt a dobogón, Vettel manőverét nyilvánosan inkább nem akarta kommentálni, de azt elismerte, hogy "nagyszerűen alakult a versenyem, remek volt újra az élen küzdeni." A 6. helyről rajtolva annak is köszönhette az eredményét, hogy a 11. körben, a DRS-zóna végén megelőzte az addig a 3. helyen haladó Michael Schumachert. Később, a harmadik etapban 18 körön át üldözte egy másodperces távolságon belülről Alonsót, vele azonban nem boldogult, mivel csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint nemcsak a hátsó gumijai koptak el, hanem a benzinnel is spórolnia kellett.

Ám a McLaren még úgy is visszaszerezte a konstruktőri 3. helyet a Lotustól, hogy a 100. nagydíján induló Hamilton már az 1. körben bal hátsó defektet kapott a rajtbalesetnél szétszóródott törmeléken, visszaesett huszonkettediknek, és a 16. helyen haladt, amikor 11 körrel a leintés előtt végleg beállt a garázsba - feltehetően azért, hogy a Hungaroringre új sebességváltót kaphasson. "Láttam felrepülni a törmeléket, az rongálhatta meg az autómat" - mondta. "Utána borzalmasan viselkedett, a padlólemez hátsó része megsérült. Az egyetlen pozitívum ezen a hétvégén számomra Jenson eredménye volt." A McLaren Button második kerékcseréjénél egyébként 2,31 másodperccel új rekordot állított fel.

Forrás: AFP

Räikkönen a Lotus szokás szerint jó versenytempóját kihasználva, útközben Schumachert is megelőzve a 4. helyig jutott, ahhoz azonban hosszú távon nem volt elég gyors, hogy fenyegetést jelentsen az élen haladó trióra. Csak Vettel büntetése révén lett harmadik. A Mercedes félelmei pedig beigazolódtak, és Schumacher nem tudta megtartani a 3. helyét: az őt üldöző Sauberek elől harmadszorra is bemenekült a bokszba, hogy a friss gumikon utánuk eredjen, ezzel azonban vesztett két pozíciót is, mert kifutott az időből, és nem tudta visszaelőzni Sergio Pérezt sem. A verseny leggyorsabb köre azonban így is az övé lett, amire a visszatérése óta nem volt példa.

"Ez mozgalmas futam volt, de rossz értelemben. Nem maradt bennünk annyi extra, hogy nyomás alá helyezzük Pérezt, és megpróbáljuk megelőzni" - mondta. "Nem nyomhattam úgy a gázt, mintha időmérőn lettünk volna, bizonyos időszakokban spórolnom kellett a benzinnel. Most elfogadjuk ezt az eredményt, aztán meglátjuk, mi lesz. Szerintem a jövőben érdekes fejlemények jöhetnek, mégpedig nem is egy, hanem sok csapat autóját illetően." Schumacher ezzel vélhetően a Red Bull motorvezérlése körül kirobbant botrányra célzott.

A másik Mercedest vezető Nico Rosberg szintén háromkiállásos taktikával, a 21. helyről kapaszkodott fel a pontszerzők közé, alig 7 tizedmásodperccel az utolsó körökben lelassuló Nico Hülkenberg mögött szelve át a célvonalat. A Force India ezzel újra a Williams elé került a tabellán. A Sauberek az időmérőn való gyenge szereplést követően versenykörülmények között ismét lenyűgözően gyorsak voltak - sokszor gyorsabbak még az éllovasoknál is -, így Kamui Kobajasi a 4., Pérez pedig a 6. helyen végzett.

A futamról élőben készült tudósításunkat itt olvashatják.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_10_8.html