A Német Nagydíj időmérője is megmutatta Michael Schumacher formajavulását, a hétszeres világbajnok egy ideig még vezetett is az esős Q3-ban. Végül ugyan meg kellett elégednie a 4. hellyel, de még ez is sokkal jobb, mint amire előzőleg számított. "Ez szép kezdete a Német Nagydíjnak - arra számítottunk, hogy az 5. és a 7. hely között leszünk a rajtrácson, tehát a 4. hely az időmérőn, ami harmadikká válik a rajtrácson, még jobb" - nyilatkozta Schumacher.
A Q1 azonban nem alakult ilyen jól a német számára, hiszen csupán hat századmásodpercen múlt, hogy nem esett ki, a továbbjutást érő kört az utolsó pillanatban futotta meg. "Volt egy kis technikai problémánk, amit meg kellett oldanunk a Q1-ben, az autónk nem úgy viselkedett, ahogy kellett volna" - nyilatkozott Schumacher. "Végül azonban megjavítottuk, és képesek voltunk jó teljesítményt nyújtani."
"Elég félelmetes pillanat volt (a Q3 legvége). Esőben mindig az élmezőnyben vagyunk, kis pech, hogy ezt nem tudtuk a legvégén is hozni. Nem tudtunk két jó kört menni a végén. Ehhez hozzá jött, hogy a gumik is kezdtek elkopni. Alonso elég okos volt, hogy erre rájött, és kereket cseréltetett." A Q3-ről szólva Schumacher elmondta, hogy a körülmények alkalmasak voltak a vezetésre. "Nagyon gyorsan javult a pálya állapota, köszönhetően annak, hogy nem jött újabb eső. Rendben volt, lehetett menni rajta, de nehéz volt."
Michael Schumacher
Amikor emlékeztették arra, hogy korábbi karrierjében sokan esőmenőnek tartották, Schumacher így reagált: "Nézzük Malajziát, ott én is pont ezt gondoltam, de aztán sehol nem voltam! Szerintem ez a csomagon múlik. A megfelelő technikai háttérrel még mindig viszonylag gyors tudok lenni. Természetesen esős versenyt szeretnék, mert olyan körülmények között jobbak vagyunk. Feltételezem, hogy nagyon boldogok lennénk, ha meg tudnánk tartani ezt a pozíciót" - tette hozzá.
A 43 éves versenyző óvatosan utalt rá, hogy talán még gyorsabb is lehetett volna, ha Fernando Alonsóhoz hasonlóan ő is felteteti a Q3 végén az új esőgumikat, de véleménye szerint a pole pozíció akkor sem lett volna elérhető. "Talán még jobb lett volna, ha új szett gumikra váltunk a végén, de nem hinném, hogy sokkal többet el tudtunk volna érni" - ismerte el. "Tudjuk, hogy valószínűleg nem fog esni holnap, és azt is, hogy itt elvileg ütőképesebbnek kellene lennünk, mint Silverstone-ban."
Nico Rosberg
Csapattársa, Nico Rosberg csak a 17. helyen végzett a hockenheimi időmérőn, ami azt jelenti, hogy idén döntetlenre állnak Schumacherrel az időmérős párbajokat tekintve, ami alapos változás a korábbi két évhez képest."Kicsit meglepett, hogy ennyire hátul végeztünk ma az időmérőn, de sajnos nem tudtam eléggé felmelegíteni az első szett intermediate gumikat a Q2-ben, ezért pár másodperccel elmaradtam a tempómtól."
Rosberget még az ág is húzza, ugyanis a tegnapi váltócsere miatt kiosztottak neki egy öt rajthelyes büntetést is, így csak a 21. helyről fog rajtolni (azért nem a 22.-ről, mert Grosjean is kapott egy ilyen büntetést). "Tegnap elég magabiztosan vezettem esőben és szárazon is, ezért ez kissé frusztráló, különösen a váltócseréért kapott büntetés fényében. De még mindig reménykedem, hogy szerezhetek pár pontot holnap, mert idén sok minden lehetséges."
Nico Rosberg
Ross Brawn csapatfőnök elégedetten nyilatkozott az időmérő után: "Ami pozitívum, hogy az autónk alapvetően gyors volt akkor is, amikor száraz, intermediate és esőgumikat használtunk az időmérőn. Nico a második leggyorsabb volt a közepes keveréken a Q1-ben, de aztán jött az eső, és küszködött az intermediate gumik felmelegítésével. Ilyen körülmények között, ha egyszer lehűlnek, már soha nem melegszenek vissza" - nyilatkozta. "Michael kivételes munkát végzett a Q2-ben és a Q3-ban, a negyedik leggyorsabb volt, a harmadik helyről fog indulni, és potenciálisan még előrébb is lehetne."