Vágólapra másolva!
Az enstone-i istálló a Német Nagydíj szabadedzésein kipróbálta a Mercedeséhez alig hasonlító újítást, de egyelőre csak Kimi Räikkönen autóján.

A Lotusnál egyelőre csak tesztelték az új hátsó szárnyat, még nyomjelző festékkel is bekenték, hogy jobban megfigyelhessék a levegő áramlását az érintett területeken. A csapat akkor kezdett bele az újítás fejlesztésébe, amikor a sportfelügyelők elutasították az óvást a Mercedes rendszere ellen a Kínai Nagydíj után (ahol egyébként pont egy Mercedes győzött).

Azóta keményen dolgoztak a saját dupla DRS-ükön, amely mostanra jutott tesztelhető állapotba. Elsőként Kimi Räikkönen autójába építették be a pénteki hockenheimi szabadedzéseken, annak azonban minimális az esélye, hogy ezen a hétvégén már a versenyen és az időmérőn is használják. Az ugyanakkor valószínű, hogy a szezon hátralévő versenyein már élesben is bevetik majd, főleg a hosszú egyenesekkel, viszont lassú/közepes tempójú kanyarokkal is tűzdelt pályákon.

A BBC belső forrásokra hivatkozva azt írta az első szabadedzés után, hogy a rendszer állítólag működött, bár ez az időeredményen nem mutatkozott meg, mivel Räikkönen hét tizedet kapott csapattársától, Romain Grosjeantól.

Forrás: Don Emmert/AFP
Kimi Räikkönen Lotus E20-asa Kanadában

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael Hockenheimben kijelentette, hogy a wokingi istálló nem fogja megkérdőjelezni a Lotus rendszerének a szabályosságát. "Biztos vagyok benne, hogy a legalitása rendben van. Nem kérdőjelezném meg. Biztos vagyok benne, hogy mindent megtettek a fejlesztés során" - nyilatkozta Michael.

Forrás: Lotus
Räikkönen autója az első hockenheimi szabadedzésen

Bár egyelőre kevés információ áll rendelkezésre a Lotus rendszeréről, annyi biztosnak tűnik, hogy nagyon különbözik attól, amit a Mercedes használ. A Lotus dupla DRS-e állítólag nincs összeköttetésben az első szárnnyal, mint a Mercedes W03-ason. Fontos szerepet játszik a működésében a hátsó szárny közepén látható függőleges elem, valamint egy-egy nyílás, amelyek a versenyző feje fölötti fő légbeömlő két oldalán helyezkednek el. A levegő ezekből a kisebb nyílásokból egy, a motorburkolat hátuljáig érő csőbe érkezik. A BBC technikai szakértője, Gary Anderson szerint a DRS csukott állapotában a levegőt lefelé, a diffúzor középső végére ragasztott Gurney-bajusz felé irányítja a rendszer, növelve ezzel a leszorítóerőt.

Ha viszont a DRS-t kinyitják, a hátsó szárny közepén szabaddá válik egy lyuk, így a levegő egy része a képeken is jól látható, periszkóp-szerű csövön át ott távozik, úgy módosítva az áramlási viszonyokat, hogy a maradék levegő nem a diffúzor felé halad tovább, hanem a motorburkolat meghosszabbított végén, a hűtő középső kivezető nyílásán át jut ki. Ezáltal csökken a leszorítóerő és a légellenállás. (Craig Scarborough technikai szakíró vázlatos rajza a Lotus DDRS-éről itt nézhető meg.)