Vágólapra másolva!
Komoly veszélybe került a német pálya jövője, egyre biztosabb, hogy 2013-ban nem rendezhetnek rajta Forma-1-es futamot. Elképzelhető, hogy Hockenheim minden évben helyet kap a versenynaptárban.

A Nürburgring Forma-1-es szerződése a 2011-es futam után lejárt, de a tulajdonosok mindenképpen szerették volna meghosszabbítani a megállapodást. A pálya anyagi nehézségei miatt azonban a tárgyalások nem vezettek eredményre, ugyanis csak az eddiginél jóval kisebb összeget tudtak volna áldozni a nagydíjra. Idén februárban újabb csapás érte a pálya üzemeltetőit, amikor Rheinland-Pfalz tartomány kormánya felbontotta az elvileg 2040-ig érvényes szerződésüket. A Rhein Zeitung című helyi lap szerint a pályának több mint 400 millió eurós tartozása van, miután három évvel ezelőtt 500 milliós kölcsönt vettek fel a létesítmények fejlesztésére.

A pálya menedzsmentje eddig abban bízott, hogy az Európai Tanács 13 millió eurós támogatásával menthetik meg a versenyt, a Rhein Zeitung szerint viszont ezt visszautasították, így "elkerülhetetlen", hogy a pályát részben vagy egészében eladják. A Nürburgring 2007 óta Hockenheimmel évenkénti váltásban rendezi meg a Német Nagydíjat, így a kiesése esetén előfordulhat, hogy csak minden második évben rendeznek versenyt az országban. Egyelőre viszont azt sem lehet kizárni, hogy a Hockenheim egy új szerződés megkötését követően minden szezonban otthont ad majd a Német Nagydíjnak.

"Eddig nem kértek fel minket erre" - nyilatkozta a DPA hírügynökségnek Georg Seiler, a pálya első embere, aki elismerte, az új megállapodásban "mindennek stimmelnie kell" ahhoz, hogy aláírják. Korábban úgy nyilatkozott, Hockenheim nincs olyan anyagi helyzetben, hogy minden évben megrendezhesse a futamot, de bízik benne, hogy mégis találnak megoldást. Úgy véli, "nem lenne jó", ha csak kétévente látogatna el a Forma-1 Németországba. "Szerintem Bernie Ecclestone és a konstruktőrök érdekei sem ezt diktálják" - mondta.

A Nürburgringen a Forma-1 kezdete óta kisebb-nagyobb megszakításokkal rendszeresen rendeztek Forma-1-es futamot. 1976-ig a "Zöld Pokol" névvel illetett, 22 kilométer hosszú Nordschleife adott otthont a versenynek, majd 1984-ben megépült a rövidebb, biztonságosabb F1-es pálya.